Heh, 4 man voor 5 weken (1 keer per week pasta bolo)Juist genoeg voor 4 man?![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heh, 4 man voor 5 weken (1 keer per week pasta bolo)Juist genoeg voor 4 man?![]()

Vries je die dan in of weck je die?Heh, 4 man voor 5 weken (1 keer per week pasta bolo)![]()
Invriezen, deze gaat nu een nacht afkoelen zodat al de smaken nog wat meer kunnen door elkaar verweven.Vries je die dan in of weck je die?
)Komt dat dan niet waterachtig bij jullie? Hier enkel nog spaghettisaus geweckt, bij diepvries verliezen we precies altijd de binding in de saus.Invriezen, deze gaat nu een nacht afkoelen zodat al de smaken nog wat meer kunnen door elkaar verweven.
Morgen netjes in porties verdelen en dan de diepvries in
(Ik hou 1 portie vers over voor bij een geroosterde boterham om er op te smeren)
Nog geen problemen gehad tot nu toe? Hoe ga je te werk?Komt dat dan niet waterachtig bij jullie? Hier enkel nog spaghettisaus geweckt, bij diepvries verliezen we precies altijd de binding in de saus.
Ik moet niet elke dag afwassen heWat zijt gij van plan?![]()

Hier ajuin aanbakken, dan wortels erbij, dan courgette, paprika en klein beetje bleekselder erbij. Als dat zacht is ingelegde tolaten erbij en een uur of 4 laten pruttelen, dan in aparte pan gehakt bakken en zonder vocht erbij, champignons idem en dan nog een uurtje laten laten doorpruttelen en inbinden met tomatenpuree. Om dan altijd te eindigen met een veel te dikke saus tot ze ingevroren is en ontdooid, dan precies waterachtig en ongebonden, daarom nu al 4 jaar in hak bokalen wecken en de saus komt er uit zoals we die er in doen.Nog geen problemen gehad tot nu toe? Hoe ga je te werk?
Ik doe:
- Vlees bakken in pot en terug uithalen --> vet niet behouden (helaas)
- Ajuin + champignons aanbakken in zelfde pot zodat smaken door elkaar gaan (NOM)
- Dan wortel paprika en courgette --> verliezen veel vocht --> ik bak dit zonder deksel en laat al het vocht verdampen
- Dan 2 briks ELVEA 800gr en 2 passata 400gr, vlees er terug bij & koken tot pruttelt
- Dat in de oven en dan 4u30 laten verder pruttelen tot er nog meer vocht verdampt is
Check af en toe en done!
Hier ajuin aanbakken, dan wortels erbij, dan courgette, paprika en klein beetje bleekselder erbij. Als dat zacht is ingelegde tolaten erbij en een uur of 4 laten pruttelen, dan in aparte pan gehakt bakken en zonder vocht erbij, champignons idem en dan nog een uurtje laten laten doorpruttelen en inbinden met tomatenpuree. Om dan altijd te eindigen met een veel te dikke saus tot ze ingevroren is en ontdooid, dan precies waterachtig en ongebonden, daarom nu al 4 jaar in hak bokalen wecken en de saus komt er uit zoals we die er in doen.

Ziet er goed uit. (En mijn vrouw zegt dat hij wel wat weinig groentjes gebruiktMijn go to recept. Die lasagne is ook de max. Van allebei alleen nog maar complimenten gehad.
Zullen echter ongetwijfeld wel wat nonna'kes zich omdraaien in hun graf.![]()
, als ik die dus zou willen maken weet ik dan sowieso dat er achter mijn gat nog wat meer groenten erbij zouden gekapt worden)Ziet er goed uit. (En mijn vrouw zegt dat hij wel wat weinig groentjes gebruikt, als ik die dus zou willen maken weet ik dan sowieso dat er achter mijn gat nog wat meer groenten erbij zouden gekapt worden)
Zijn knollen strikt genomen wel groenten?in bolognaise mogen geen groenten, dit terzijde
enkel ajuin
Zijn knollen strikt genomen wel groenten?
Ge moet eens (nu niet voor dit gerecht misschien) uw prinsessenboontjes koken en daarna wokken/opbakken met wat (net ervoor geroosterde) pijnboompitten, wat sojasaus en look

Wel selder! (en look)in bolognaise mogen geen groenten, dit terzijde
enkel ajuin
En tomaten. Ik denk dat @Tomski wat te ver gaat in zijn purisme.Wel selder! (en look)
Aiai, al die paprika in bolognesesaus! Ik vind dat veel te overheersend. Als ik dat 's avonds eet en ik laat de ochtend erop een boertje smaak ik nog paprika![]()

in bolognaise mogen geen groenten, dit terzijde
enkel ajuin