Wat heb jij vandaag gekookt?

Shakshuka! WAUW! Alleen bevatte de specerijenmix komijn, waardoor mijn eega op dit moment met een slecht humeur rondloopt want ze kan dat niet hebben. Slechte hubbypoints gescoord, maar het was godvermiljaar lekker!

Gehaktballetjes in tomaten saus met puree. Vreemd genoeg had ik dat nog nooit eerder gemaakt terwijl het heel simpel èn lekker is; de zoon is in elk geval enthousiast!

Spaghetti met scampi-tomato-parmesan

afgewerkt met wat verse basilicum & peterselie uit eigen tuin, heerlijk.

VAyTDdd.jpg

Laatst bewerkt:
Kleine steak ontdooid en gemarineerd met wat azijn, balsamico en sojasaus. Deze middag kort opgebakken (bleu/saignant) aan een zeer hoog vuur en versneden, opgegeten met wat pasta pesto.

@ Tomski

wat is uw achtergrond eigenlijk, zowel presentatie als variatie zien er top uit en de cuisson van de scampi bvb lijkt eveneens perfect te zijn.

Je zo aan de slag als kok lijkt me

@ Tomski

wat is uw achtergrond eigenlijk, zowel presentatie als variatie zien er top uit en de cuisson van de scampi bvb lijkt eveneens perfect te zijn.

Je zo aan de slag als kok lijkt me

bloos bloos, merci :love:

puur hobby, en stelen met de ogen op het internet :D
Ben pas 10 jaar geleden begonnen met zelf koken, onder begeleiding van de madam. Beginnen met simpele wokgerechtjes. En zo er verder in gegroeid. veel op youtube opzoeken, veel njam tv kijken. En al doende leren we.

Laatst bewerkt:
Peach cobbler zit in de oven. De perzikken van de Colruyt waren helaas niet rijp genoeg, dus op vlak van textuur en smaak zal het nog niet helemaal je dat zijn, maar het is een probeerseltje. Helaas slagroom vergeten mee te nemen, maar we zullen dan maar denken dat we dan minder vetjes binnenkrijgen.

@Tomski doet me denken aan een michelin-ster-gerechtje. Bordje prachtig versierd, maar zelfs een kleuter vult zijn/haar maag daar niet mee. Dat is toch een veel te klein portie?

@Mulan Dit heb ik vandaag eindelijk kunnen kopen en koken. /Groene-curry-Maaltijdbox
Het lijkt wat op de eenpansgerechten die ik maak. Lekker, maar wel licht pikant. Volgende keer doe ik zonder de rode peper dan kan m'n dochter zeker meeeten.
Vraagje: kun je die groene curry niet apart kopen? Dan hoef ik niet telkens zo'n maaltijdbox kopen. Tis ook de 1ste keer dat ik met kokosmelk kookte(dat lijkt dus echt niet op melk he).
Box was zogezegd voor 3 a 4 personen, maar kheb op m'n eentje 75% opgegeten. (kheb het gemaakt zonder de rijst wel)
Nogmaals bedankt voor de tip.

Terug
Bovenaan