Wat heb jij vandaag gekookt?

Tajine met gehaktballetjes gemarineerd met olijfolie, rode ui en koriander, gekruid met ras el hanout met daarmee krieltjes, rode gerookte paprika en groene pitloze olijfjes.
Een slaatje met rucola, augurk, komkommer, kerstomaatjes en lente uitje.
En als toetje, watermeloen.
Mijn man wordt, na al die jaren, nog altijd even blij als hij thuiskomt en dit op het menu staat.

Broodpizza met pitavlees. Lees: "ne gesofisticeerde shoarma". In ieder geval: belachelijk lekker!

Broodpizza%20met%20pitavlees_MR.jpg

Is dat gemaakt op ne uitrolbare backdrop of een echte tafel?

Vraag het de mensen van de Colruyt eens? Het is hun recept (ik neem geen foto's van mijn eten, ik kan er immers niet tegen dat dat koud wordt).

Ziet er goed uit! Van waar/hoe maak je de broodjes? Ik vind die prefab hamburger buns precies karton, en op ne gewone pistolet is het burger effect toch niet hetzelfde...

Ik gebruik meestal de 'witte bollen' van Albert Heijn (zeker even toasten), maar hier (en post er onder) is onlangs ook een recept gepost om zelf burgerbuns te maken.

Ziet er goed uit! Van waar/hoe maak je de broodjes? Ik vind die prefab hamburger buns precies karton, en op ne gewone pistolet is het burger effect toch niet hetzelfde...

Normaal maak ik ze zelf via de video die hier al es gepost is.
Gisteren liep ik toevallig in de colruyt en wist niet meteen wat eten... en toen zag ik deze liggen en dacht ik ze es te proberen, had toch nog die hamburger/paprika vegan burgers van de aldi in de frigo liggen...

Ze zijn ook lekker, wel iets droger dan degene die ik zelf maak. Maar voor zelf te maken had ik gisteren geen tijd.

asset-1761510.jpg

recept voor eigen buns:

Vanavond de Tomski Big Pepper :love: :drool:

PRNi8QO.jpg
zijn dat die champignon/paprika burgers uit dunaldi?

Edit: ge had het al gezegd.
Ja dus.
Die zijn idd lekker!

wat heb ik gisteren klaargemaakt?
Diezelfde burgers maar dan in een pittabroodje want dat was nog over.
Met als side geroosterde paprika en wortel

slowcook van mijn kip was blijkbaar niet zo slow. Heb de creuset uit de oven moeten halen want het vlees is al van enkele kippenbouten aan het vallen :lol:

105 graden is precies nog iets too much voor low & slow.

Voor het eerst sivri pepers gekocht. Even gebakken in de pan en daarbij aardappelen en een tomatensalde. Best wel een aanrader :)

Vandaag (technisch gezien gisteren) had ik nog eens wat tijd om te koken dus heb ik nog eens een Peter Goossens klassieker bovengehaald. 't Was helaas wel geen Wagyu steak, haha.

Bovenstaand recept kan ik echt wel aanraden: 't is eigenlijk echt niet moeilijk (behalve dan misschien die gratin als je weinig ervaring hebt in de keuken) en duurt ook niet ongelofelijk lang, maar het is echt wel lekker. Het mergpijpje kan je er vind ik ook gewoon weglaten als je dat niet vindt of niet lekker vindt. Soms leg ik er ook een crème van bloedworst bij en bloedworst crumble, maar dat heb ik vandaag niet gedaan.

Laatst bewerkt:
Gisteren iets redelijk simpel gewokt, maar was echt lekker.
Beetje inspiratie van het moment en dan Sriracha saus :drool:
20210525_171026-02.jpeg

Vanavond nog es käsespätzle maken met een alpenvierkazensaus. Vorige keer had ik er gewoon gruyere overgesmolten, het was nog niet kazig genoeg.

Chili con carne. Met de hoeveelheid vlees en rode ui even groot als de rest van de andere ingrediënten samen 👌.
Ik voorspel een lokaal hoge druk gebied.

zalmmootjes, spinazie uit de tuin met look en een uitje, patatjes in schijfjes, alles in een schotel, witte saus erover, kruiden met dille etc..

heerlijk

Terug
Bovenaan