Wat heb jij vandaag gekookt?

Ook een probeersel en de geraspte kaas moest op . ;)
Moet er nog een beetje aan werken maar was nu al lekker en de appelmoes conterde het zoute van de gesmolten kaas heel goed .
Kipfilet met kaas(saus)en duchesse in de oven dus . (Heb dus de parmigiano Reggiano en de mozzarella opgemaakt maar ook een stukje jonge goude in de kipfilet gestoken gehad , maar dit is een beetje tegen geslagen en volgende keer de filet gewoon terug vullen . )

Ook een probeersel en de geraspte kaas moest op . ;)
Moet er nog een beetje aan werken maar was nu al lekker en de appelmoes conterde het zoute van de gesmolten kaas heel goed .
Kipfilet met kaas(saus)en duchesse in de oven dus . (Heb dus de parmigiano Reggiano en de mozzarella opgemaakt maar ook een stukje jonge goude in de kipfilet gestoken gehad , maar dit is een beetje tegen geslagen en volgende keer de filet gewoon terug vullen . )

Een beetje zout in je appelmoes maakt die ook echt 10x beter vind ik.

Gisteren Vol-Au-Vent gemaakt, met Hoofdletters - wat een feest, gestart met 2 lekkere kippetjes - met billen waar je heel de dag kan naar kijken, borsten waar het water van in je mond komt - klaargemaakt in een hete, dampende, bijna kokende jacuzzi, afgewerkt met een heerlijk zachte, boterige saus, druipend over het zachte vlees. Het geheel vergezeld van een goudbruin omhulsel, krokant en delicaat - de geur is zacht en uitnodigend, de eerste hap kraakt zachtjes, een speels geluid en smelt langzaam weg.

Laatst bewerkt:
Pompoenpuree met scampi lookboter... Vreemde combo, maar 't was zo een dag dat er weinig in huis was en dat ik het moest doen met restjes uit den diepvries. :)

Tofu op zijn Koreaans (saus o.b.v. gochujang) met een rijst en een eitje

1768385833864.png

Tis bakken ipv koken maar zelf sandwiches gemaakt :love: :drool:

Een beetje zout in je appelmoes maakt die ook echt 10x beter vind ik.
Dit heb ik letterlijk nog nooit gehoord. :tongue: Wij doen wel nooit suiker in onze appelmoes, die van de winkel vind ik dan ook véél te zoet. Reinetten en een klein beetje water geeft zowat zuurdere appelmoes. Werkt perfect, zeker als de andere items op je bord nogal wat vet bevatten.

Dit heb ik letterlijk nog nooit gehoord. :tongue: Wij doen wel nooit suiker in onze appelmoes, die van de winkel vind ik dan ook véél te zoet. Reinetten en een klein beetje water geeft zowat zuurdere appelmoes. Werkt perfect, zeker als de andere items op je bord nogal wat vet bevatten.
Kijk deze middag was het appelmoes op het werk. Bij e frieten dus ik had al zout genomen voor op de frieten te doen. beetje op de appelmoes ook, heerlijk.
Ik eet wel liever een zoete appelmoes moet ik zeggen.

Schorsvel (zonder bordelaise saus helaas want geen tijd) met kroketjes die zwommen in vleesjus en home made groentenslaatje met tomaat, komkommer, pijpajuin, paprika (rood & geel) en rauwe ajuin flinterdun gesneden - doe daar nog eens peper, aromat kruiden & sla olie op en eten maarrrrr...

Schorsvel of kraai blijft één van mijn favoriete stukken vlees

Biefstuk van de Colruyt ( Die is zo goed) Met kroketten, peperoom, geraspte wortelen plus komkommer.
Drank: Gerolsteiner Lemon Light lol

Nondedju, geen spinnekop meer te vinden in de Colruyt. Zal dan toch eens op onderzoek moeten gaan naar speciale maar goedkope en smakelijke stukken rundvlees. Duur vlees is gemakkelijk te vinden.

Terug
Bovenaan