Wat heb jij vandaag gekookt?

Niet het juiste topic maar heeft iemand hier ervaring met vlees bestellen bij Couvert ?
8 kg vlees voor €185 lijkt nog cava te zijn . (Als het echt zo vers is zoals ze aanhalen )

On topic :
Gisteren was het puree patatjes uit de doos met gebakken witloof en 2 gebakken “pure” rundsworsten .

Niet het juiste topic maar heeft iemand hier ervaring met vlees bestellen bij Couvert ?
8 kg vlees voor €185 lijkt nog cava te zijn . (Als het echt zo vers is zoals ze aanhalen )
Goeie kwaliteit, netjes vacuüm verpakt dus kan zonder veel handelingen de vriezer in. Er zit ook een overzichtje bij waarop je kan aanduiden wat je verbruikt hebt. Scheelt gerommel in de vriezer. Eigenlijk geen klachten over.

Volgende week kidoweek met niet veel tijd. Dus alvast twee ovenschotels, wat chili con carne, kip, groentenmixen en bolognesesaus geprepareerd.

Gisterenavond: kippenborsten sous vide en daarna afgegrild, pomme duchesse, witloofslaatje en zelfgemaakte peper-champignonsaus met de aanbaksels van de kip. Zo simpel, maar zo heerlijk. Nu wel naweeën van mijn overconsumptie.

Ovenschotel met: krieltjes, zoete aardappelen (paars en oranje), butternut, gekleurde wortelen, rode ui afgetopt met een kalfsburger.
Koken hoeft toch echt niet complex te zijn: gooi alles op een plaat -> na 15m omscheppen + de burgers erop -> nog eens 15minuten -> klaar.

Dat is dan ook niet koken, maar eten klaarmaken :D

Maar ik ben ook wel fan van sjotels. De vlezen zou ik wellicht tóch apart doen, maar een schaal vol ovengroenten maakt gezond eten wel een pak eenvoudiger
Ik vind dat eigenlijk wreed gemakkelijk van dat mee in den oven te steken. Zelfde voor vis, nooit gedoe met gaar vanbuiten, undercooked vanbinnen wat zeker als ge dingen (te laat) uit den diepvries haalt nogal eens een issue kan zijn.

Gisteren eens de tijd genomen om den shortrib ragu te maken... :drool:
Vier uur gegaard in de oven op 150°C tot het vlees botermals was. De saus geserveerd met papardelle en wat parmezaanse kaas.

Mosselen met frieten.

Had in de Colruyt gisteren 2kg super opgepikt voor 4€. Wel redelijk wat moeten weggooien. En overeten. Deze keer was het beter gelukt in vergelijking met de vorige keer.

Had mij ook 2de hands een mosselpot op de kop getikt. Dat ging toch beter dan met zo'n standaard kookpan met standaard deksel. Voor het schudden was het in elk geval al wel beter.
Al denk ik dat ik de volgende keer het ook tijdens de eerste 5 minuten een paar keer ga schudden zodanig dat de groenten en de smaak van die groenten nog wat meer trekken in de mossel.

Paprika's roosteren met ui en look. Daarna de pot in met wat passata en kruiden, effe laten pruttelen.
Ondertussen 3 paprika's snijden. Saus samen met wat mascarpone in de blender. Pasta koken, paprika blokjes effe opbakken.
Lepeltje kookvocht bij de saus. Pasta der door en dan de paprika blokjes erover.

Gisteren eens de tijd genomen om den shortrib ragu te maken... :drool:
Vier uur gegaard in de oven op 150°C tot het vlees botermals was. De saus geserveerd met papardelle en wat parmezaanse kaas.
Wat voor shortrib heb je gebruikt? En hoe heb je dat in de oven gezet? Gewoon afgedekt in een ovenschaal met wat peper en zout?

Wat voor shortrib heb je gebruikt? En hoe heb je dat in de oven gezet? Gewoon afgedekt in een ovenschaal met wat peper en zout?
Ongeveer dit recept gebruikt, maar dan met een volledige fles wijn:
Ik had Simmental mee uit de lokale Horta die een diepvrieskist van atelier Francois heeft staan. 2,5kg wel, 1,5kg was zeker ook genoeg geweest (er staat nog een mooie portie in de diepvriezer). Dat zijn normaal stukken voor op de BBQ maar ik heb die dan ontvliest en tussen de botten versneden. Alles samen paste nog net in mijn stoofpot.

Terug
Bovenaan