Wat heb jij vandaag gekookt?

Zal er deze week een kookclubpost voor maken.

mvp.gif

Heb vandaag witloof met patatjes in de schil (half door gesneden ) en een varkens ruggebraad (zonder been ) klaargemaakt in de oven .
Niets voor gebakken of kleurtje gegeven , gewoon alles rauw in de ovenschaal zonder enige verstoffen (goed voor de lijn blijkbaar ;) ) maar heb enkel 1 glas water toegevoegd in de schaal .
Kruiden naar goesting en dan 20 min op 225 °C en dan 25 min aan 185 ° C. (Om de warmte in het vlees te krijgen en niet enkel te laten schroeien aan de buitenkant . ;) )
Rug gebraad was iets van 600 gr maar heb een paar stukjes aan de hondjes gegeven .
Geen saus maar had nog een potje met een restje pikkels staan en met dat ruggebraad ….vree lekker . ;)
Kwakske mayonaise op de patatjes (daar kan je echt niets verkeerd mee doen ) en dan alles lekker naar binnen schuiven . ;)

Honey glazed maiskip, geroosterde wortelen en pepers, gebakken berloumi, “japanse” komkommer, snijboontjes met pijpajuin, gebakken sperziebonen met ui, broccolini met paprikapoeder en look en gebraiseerd witloof
IMG_5929.jpeg

Laatst bewerkt:
Een probeerselken. Balletjes gehakt met gestoofd witloof in een saus van Omerbier met luikse stroop. Met in de saus gegaarde orzo.

IMG_9758.jpeg

Oklahoma smashburgers. De beste die ik ooit gemaakt heb. Normaal neem ik altijd gehalte steak in de Delhaize maar dat steekt me snel tegen. Deze keer de nieuwe smashburger chateaubrian pucks van Vanderzee (Hanos, diepvries) gebruikt. Wat een verschil!

De eerste enkel broodje (brioche van Mr Bigmouth - Delhaize), vlees, ajuin en kaas. De 2de was met augurk, mayo, mosterd en ketchup erbij. :love:

Oklahoma smashburgers. De beste die ik ooit gemaakt heb. Normaal neem ik altijd gehalte steak in de Delhaize maar dat steekt me snel tegen. Deze keer de nieuwe smashburger chateaubrian pucks van Vanderzee (Hanos, diepvries) gebruikt. Wat een verschil!

Heb je een link naar die pucks?

Maar je kan die nergens anders kopen dan Hanos zeker?
Kan je daar als particuleer binnen?

Terug
Bovenaan