Wat heb jij vandaag gekookt?

Nieuw kookkanaal ontdekt. Aan zijn video's te zien een vrij recent.

1000043196.jpg

Lichte avondmaaltijd vandaag:
Bagel met gepocheerd ei en avocado.

Everzwijnstoofvlees. Smaken zaten voortreffelijk maar het ene stukje was botermals en het andere droog. Hoe zou ik dat kunnen voorkomen? Pekelen?

Eerst aanstoven in boter. Dan eruit en ajuin erin. En als die glazig is vlees erbij met bloem en dan Blauwe Chimay en wildfond. Kruidentuiltje met tijm, laurier en kruidnagel. En dan een aantal plakken dubbel met mosterd gesmeerde stukken peperkoek.

Met deksel er niet helemaal op (zodat vocht kan ontsnappen en de saus verder indikt) twee uur laten pruttelen op het gasvuur.

Maar misschien is het pruttelen al teveel "koken" en moet ik het toch in de oven zetten aan een 95 graden?

Vlees kwam van Albert Heijn, kan ook daaraan liggen.

O ja, champignons in room met een shitload aan parmezaan is God Tier.

Laatst bewerkt:
Hamburgers! The nutricious cornerstone!

Rundsburgers met stukske roquefort en een saus van gegrilde rode ui geblust met rode balsamico azijn en gutske rundsfond.

I have seen heaven!

... en nu komt het deel waar je vertelt hoe je de "allerbeste krokant gebakken aardappeltjes ooit" maakt.
The best crispy roast potatoes ever
Ik gebruik ossenvet om ze klaar te maken en bij mij moeten ze meestal minder lang in de oven. 20+20 minuten ipv de tweede keer 30-40 minuten.
Die zien er wel erg droog uit . ;)
Dit zijn de beste die ik al gegeten heb omdat ze rondom erg krokant zijn maar vanbinnen nog lekker zacht.

Terug
Bovenaan