Wat heb jij vandaag gekookt?

Duivengehakt? Wat maakt het zwaarder dan gewone lasagne?
Nee, duiven koken in wildfond met wat porto, dan het vlees afpellen. Vervolgens maak je een bechamel van helft melk, helft room en aanlengen met een beetje fond. En dan een berg pecorino en gedroogde porcini die je hebt geweekt in porto en die fond :p 't is fantastisch lekker en echt een herfstgerecht, maar enorm zwaar dus :)

Vanavond een entrecote van 900 gram met peperroomsaus, frietjes en gegrilde groene asperges. Voor de madam die het graag wat minder aderig heeft een stuk chateau.

Heb mss wel wa overdreven. Tis bijlange geen 900 gram.

sExQJyV.jpeg

Thaise rijstsoep met garnalen.
1000026011.jpg

Bij het tweede bord ook een beetje Laoganma crispy chili in oil toegevoegd en nu is mijn neus niet meer verstopt.
Crispy-Chili-Olie-Lao-Gan-Ma-1024x1024.jpg

Laatst bewerkt:
Zondag: chicken pie (geen foto jammer genoeg). Prei, champigons, kip, spek. Basis is ne roux, daar kippenbouillon op en al uw op voorhand gebakken/gestoofde ingrediënten bij. Veel tijm erbij, ne lepel of twee graanmosterd. Daarna bladerdeeg erover en in de oven.

Eergisteren: Quinoa met paprika, kikkererwten en tomaten saus. Daarbij wat advocado en zure room.

Gisteren: gehakt parmentier:

Vandaag spaghetti (zelfgemaakte saus uit den diepvries).

Juist nog eens een poging gedaan voor babi pangang saus. Deze keer beter gelukt, minder gember en minder sambal oelek (terwijl het nog spicy genoeg is). Maar dan weer iets te veel tomatenpuree en te veel bloem gebruikt om te laten indikken. 😶 Volgende keer nog iets tweaken dus.

Op zoek naar een recept en in plaats dat je gelijk naar de ingrediënten en werkwijze gaat, moet je eerst door een verhaal over vanalles en nog wat? Ken je dat en vind je dat, net als ik, heel irritant? Laatst kwam ik een handigheidje tegen die ik jullie niet wil onthouden.

Voor de hele url zet je het volgende: cooked.wiki/
Dus is de url:

Dan wordt het dus:
Cooked.wiki/https://www.cookhomey.com/sk/recept/shakshuka-jednoduchy-recept-na-vikendove-ranajky/

En je krijgt:

En je recept is overzichtelijk met links de ingrediënten en rechts de werkwijze… en ga je met je vinger over de werkwijze, zie je rechts eea oplichten..

Laatst bewerkt:
Eendenborst souvide aan het garen. Seffes aan de appelsiensaus beginnen. Heb er verse rundsfond voor gemaakt.

Vanavond een entrecote van 900 gram met peperroomsaus, frietjes en gegrilde groene asperges. Voor de madam die het graag wat minder aderig heeft een stuk chateau.
Mijn vrouw eet haar biefstuk het liefst helemaal doorbakken. Dus ik geef haar een goedkope minuutsteak van de Colruyt. En voor mezelf een mooi stuk Rubia Gallega.

Zo hoort het.

Twee soorten spek gebakken: mager spek van de supermarkt en vetter spek van de lokale bakker.

Hoe vettiger hoe prettiger. Smaakte zelfs "romig".

Terug
Bovenaan