Wat heb jij vandaag gekookt?

twas appelcompote van den aldi, dus inderdaad koud (en van echte appels want de stokskes en al zaten er nog in).
De saus is wel opgewarmd in de magnetron (en te lui voor een deksel op te leggen en nu mag ik heel mijn magnetron uitkuisen :p)

En het is sowieso eigenlijk geen pangerecht he, want er is geen pan aan te pas gekomen. Maar het schept verwachting en dat is ook al belangrijk.

twas appelcompote van den aldi, dus inderdaad koud (en van echte appels want de stokskes en al zaten er nog in).
De saus is wel opgewarmd in de magnetron (en te lui voor een deksel op te leggen en nu mag ik heel mijn magnetron uitkuisen :p)

En het is sowieso eigenlijk geen pangerecht he, want er is geen pan aan te pas gekomen. Maar het schept verwachting en dat is ook al belangrijk.
Volgende keer gewoon alles in de airfryer. En zeker foto's posten.

Sinds een paar maanden single en heb hier al veel ideeën kunnen opdoen. Bedankt iedereen hiervoor!

Menu deze week: hamburgers (nog broodjes, augurken, cheddarkaas over van vorige week), gebakken vis/broccoli/krielaardappel, croque (parmaham + pesto en/of mozzarella).

Gerecht dat ik (de laatste pagina's) nog niet zien passeren heb, denk ik: gevulde puntpaprika. Gehakt mengen met ajuin en kruiden. Paprika's doormidden (pitjes er uit) en vullen met het gehakt. Eventueel nog kaas/mozzarella erop. Wat olijfolie in een ovenschotel en de paprika samen met krielaardappelen een +-25min in de oven op 200gr.

(indien mogelijk. Gelieve bij de foto's een kort recept met ingredienten te plaatsen :p)

Vegetarische kapsalon:

msnhcOs.jpg

Vrouw vanavond weg, dus weer spaghetti bolognaise maken omdat zij geen gehakt eet. Klein fleske rode wijn erbij en genieten van de stilte en dolce far niente totdat ze thuis komt. :love:

Een grote pot verse pompoensoep! Véél ajuin, prei, wortels en pompoen. En dan nog wat kerstomaten die geen specifieke bestemming meer hadden erin gezwierd. En kippenbouillon, om extra af te smaken. Op het einde wat kokosroom erdoor geroerd. Smaken zaten top!

Volgende keer nog eens mergpijpjes kopen, dat geeft soep wat meer diepgang en het merg uitlepelen en met grof zeezout op een toast leggen is ... :love:
Ik maak mijn pompoensoep op bijna dezelfde manier😁 Niet teveel kokos want anders gaat dit snel overheersen. Een beetje kerriepoeder geeft nog leuke touch aan de soep.
Als het aan mijn kinderen ligt is dat de enige soep die ik nog maak.

om geen topic: wat wil ik vandaag (of binnenkort is) koken? : Gamba's
Overlaatst diepgevroren meegenomen, maatje 16/20
In mijn hoofd ging dat gamba a la plancha worden zoals mijn vader ze vroeger maakte.. maar ik vind niet direct een recept dat vergelijkbaar is.. 'tis dan ook al 10j geleden. maar twas met veel look en petercelie alleszin.

Dus, wat maken jullie graag met een gamba?

om geen topic: wat wil ik vandaag (of binnenkort is) koken? : Gamba's
Overlaatst diepgevroren meegenomen, maatje 16/20
In mijn hoofd ging dat gamba a la plancha worden zoals mijn vader ze vroeger maakte.. maar ik vind niet direct een recept dat vergelijkbaar is.. 'tis dan ook al 10j geleden. maar twas met veel look en petercelie alleszin.

Dus, wat maken jullie graag met een gamba?
Mijn schoonmoeder marineert die in olijfolie, look, ricard, beetje rode pepers > lang genoeg laten trekken.
Ik heb zelf al scampi's/gamba's op verschillende manieren gemarineerd, is een beetje zien wat je lekker vindt, bv. paprikapoeder, currypoeder, zout, peper en look.

Hier ist puree met zalm en prei in geitenkaassaus.

Op te dienen in mijn nief tallorekes (eetkommekes) die ik deze middag gescored heb :lol:

As promised:

eDFRdBp.jpg

RHuPJv3.jpg

Tasted lovely 🤤
Voor de liefhebbers wil in gerust het recept delen 👍
Waar woon je? :love2: :love2:
Volgende keer nog eens mergpijpjes kopen, dat geeft soep wat meer diepgang en het merg uitlepelen en met grof zeezout op een toast leggen is ... :love:
Recept-mergpijpjes.png

:unsure:
Gerecht dat ik (de laatste pagina's) nog niet zien passeren heb, denk ik: gevulde puntpaprika. Gehakt mengen met ajuin en kruiden. Paprika's doormidden (pitjes er uit) en vullen met het gehakt.
Met lamsgehakt nóg beter!
(Heel) wat look en komijnzaad in de pan verwarmen, dan na een tijdje het lamsgehakt erbij en platdrukken tot zo goed als gebakken, dan wat tomatenconcentraat er door (indien gewenst nog wat ras el hanout en parmezaanse kaas er onder terwijl je gehakt nog warm is/opstaat).
In de (punt) paprika's, wat kaas er over en verwarmen. :love2: :love2:

Waar woon je? :love2: :love2:

Recept-mergpijpjes.png

:unsure:

Met lamsgehakt nóg beter!
(Heel) wat look en komijnzaad in de pan verwarmen, dan na een tijdje het lamsgehakt erbij en platdrukken tot zo goed als gebakken, dan wat tomatenconcentraat er door (indien gewenst nog wat ras el hanout en parmezaanse kaas er onder terwijl je gehakt nog warm is/opstaat).
In de (punt) paprika's, wat kaas er over en verwarmen. :love2: :love2:
Ik vul ze ook graag met ricotta met een sjalotje door gemengd. 😇

Terug
Bovenaan