Wat heb jij vandaag gekookt?

Voor mij was het vlees zelfs al te ver. Ik heb graag bleu of medium rare. Maar madam is van doorbakkenbakken... dus compromiske op bijna medium-well. Kern 59-60 graden. Alternatief was dat schoon stuk chateau in 2 snijden maar dat was ook zonde :(
In 2 snijden? De alfa eet altijd tot hij genoeg heeft en de restjes zijn voor de Betas.

Curryworst :biglaugh:

Ze german recipe!

nep4FI1.jpg

@exCite ook aan het zien voor eentje, valt mee van prijs maar er zijn er zoveel.. welke hebben jullie en voor hoeveel porties?

Als ge dan toch ne rijstcooker koopt pakt dan ne cuckoo, op tweakers is er een heel topic over geloof ik.
Paar modellen er van vind je ook op Amazon.nl/de maar cuckoomall.de is zeker ook betrouwbaar.

ik geloof in het topic op tweakers dat de CR-0631F de populairste is ( 6 cups ) en anders de 0351F voor 3 cups.
Is wel wat aan de prijs ( hoewel beide nog de meer betaalbare modellen zijn ) anders ist een modelletje van TriStar of Russel hobbs of inventum van 20-40 Euro.

1001 versies op het internet te vinden.

Ik vind de makkelijkste het best in de buurt komen van de real stuff op de kerstmarkten.

2 el Zeisner curryketchup + halve kl gele curry poeder + kwart kl cayenne + 2 kl worcestershire + 1el water.

En finaal nog rijkelijk overpoeieren met gele curry bovenop de saus

Laatst bewerkt:

Speciaal op vraag van @Squidward : airfryer s'mores.

Persoonlijk vind ik het niet te vreten, plakkerig en zoet maar de kleuterjury is euforisch over haar dessert 😁
Ik krijg hier dezelfde reactie op alles mallow (airfryer-loos weliswaar) die zijn daar zot van. Thank you for scratching my itch!

haha, joepie. De tomahawk is iets kleiner uitgevallen dan verwacht, slechts 1,7 kg. Ik heb dus nog 500 gram extra vlees gekocht die ik apart kan doodbakken voor de vrouwkes.

straks pepersaus, champignonsaus en de gastrique maken voor de choron saus.

Als sidedish vandaag een slaatje van verschillende soorten tomaten. Zo'n coeur de boeuf pellen is toch wel een vervelend werkje.
Tomaten zijn toch gewoon crimineel letter, een beetje sjalot, wat olijfolie en azijn, wat peper en wat fleur de sel , meer moet dat niet zijn asjehetmijvraagt

In De van zie pakjes gekochten met daarin een poeder dat je enkel nog moet mixen met water om er dan een vegan burger van te maken.
Best lekker, mag hier ook op de markt komen. Doet mij een beetje denken aan de burgers die ik zelf soms maak van peulvruchten.

In De van zie pakjes gekochten met daarin een poeder dat je enkel nog moet mixen met water om er dan een vegan burger van te maken.
Best lekker, mag hier ook op de markt komen. Doet mij een beetje denken aan de burgers die ik zelf soms maak van peulvruchten.
In de Turkse supermarkt hier in de buurt verkopen ze ook van die falafelmixen waar je gewoon nog water bij moet doen. Ik vind ze smaakvol en het is een goed alternatief als ik zelf even geen tijd heb om vanaf 0 falafels te maken + ze zijn stukken goedkoper dan de voorgemaakte falafels in de andere supermarkten.

In de Turkse supermarkt hier in de buurt verkopen ze ook van die falafelmixen waar je gewoon nog water bij moet doen. Ik vind ze smaakvol en het is een goed alternatief als ik zelf even geen tijd heb om vanaf 0 falafels te maken + ze zijn stukken goedkoper dan de voorgemaakte falafels in de andere supermarkten.
Ze verkopen die tegenwoordig ook in de Colruyt:
asset-1671725.jpg

Ze waren inderdaad wel lekker.

Ja die zijn ook lekker. Alleen mag ik niet te veel falafel maken of mijn vriendin wordt boos.

Terug
Bovenaan