Wat heb jij vandaag gekookt?

Ik ga dees van vandaag nog es maken maar de uitgebreidere versie dan. Dan lap ik er nog een uurke bij.
Grillteller van maken met nog boerenbrochette bij, stukje varkensvlees en gegrild biefstukske. Ik vrees dat ik dan wel de gasbbq er ga kunnen bijhalen voor voldoende cooking real estate :lol:

Staat op de planning tijdens verlof:

- Mossels op de BBQ, never done so miself, gotta try at least
- Ramen: Mikkel style (spek lapje gemarineerd, pak soy, peppertjes en lente ui + homemade chicken broth)
- Home made sushi
- Lactose vrije lasagna: kga mogen toveren met kruiden peinsek
- Wagyu steak, clean grilled, bleu
- Home made Vol-au-vent
- Steak tartare maar vers & met de hand gesneden

Big plans, multiple weeks congé, gotta prep em all!
Hoe wil je ze gaan klaarmaken op de bbq?

Kheb zo 3 mosselpotten gekregen van een vriendin die haar restaurant menu volledig overhoop gesmeten heeft
In zo een pot dus, kzal wel nog eens moeten opzoeken hoe ik dat precies ga flikken :unsure:
De wijze:
Dus eigenlijk krak hetzelfde als mijn recept van vorige vrijdag, maar ipv op een kookplaat doe je het in een Green egg... Ik zie de meerwaarde niet, maar soit :unsure:

Ik heb zojuist helemaal zelf een poké bowl samengeklikt online en ik ga die zo dadelijk afhalen (+ dirty nachos :drool:). Mijn pintjes liggen koud en ne whisky voor erna is ook binnen handbereik.
Eens lui mag ook zeker? 🤷‍♂️

Kei lekker, daar niet van! 😍Maar k snap echt de meerwaarde niet van de bbq voor mosselen specifiek.
Awel, kga binnenkort gaan kamperen met de gasten bij mn schoonma in haar tuin en daar staat een bbq.
Niets beter dan de gasten een vuurtje laten helpen stoken en buiten eten klaarmaken?
Ben ik de enige die de charme er van inziet?

Meerwaarde verwacht ik er niet van qua smaak zenne. Na de mosselen misschien een lekkere cote-à-l'os erop en dan serveren op een plankske met grof zout er over...mmmmm 🤤 Tandenstokerke pakken, mega frisse duvel erbij en achteruit plooien in een stoelke buiten!

Awel, kga binnenkort gaan kamperen met de gasten bij mn schoonma in haar tuin en daar staat een bbq.
Niets beter dan de gasten een vuurtje laten helpen stoken en buiten eten klaarmaken?
Ben ik de enige die de charme er van inziet?

Meerwaarde verwacht ik er niet van qua smaak zenne. Na de mosselen misschien een lekkere cote-à-l'os erop en dan serveren op een plankske met grof zout er over...mmmmm 🤤 Tandenstokerke pakken, mega frisse duvel erbij en achteruit plooien in een stoelke buiten!
Neeeeee, absoluut niet, dat is inderdaad heerlijk oldskool genieten! 😍

Kheb zo 3 mosselpotten gekregen van een vriendin die haar restaurant menu volledig overhoop gesmeten heeft
In zo een pot dus, kzal wel nog eens moeten opzoeken hoe ik dat precies ga flikken :unsure:
De wijze:
Ge gaat toch ook uw groenten niet snijden aan een veel te lage tafel he :unsure:
Ik denk dat dat wel moet lukken. Ik dacht dat je een exotische bereidingen zoals mosselen eglade ging proberen. Ik wil dat eens proberen maken maar iets houd mij tegen.

Ik weet niet of hier de goede plaats is om deze vraag te stellen, maar het lijkt me ook te veel om er een nieuw topic voor te openen, dus bij deze:

Heeft er iemand een "snel" recept voor deftige hamburgerbuns te maken stijl brioche?

OF

Waar koop je degelijke hamburgerbuns? Ik weet dat AH er heeft, maar daarvoor moet ik al even bollen. En in de delhaize enz zijn het van die prefab hamburgerbuns in de stijl vd McDo, das precies karton met sesamzaadjes. Ik weet dat @Tomski (denk ik?) ooit eens een receptje heeft gepost voor buns, maar vind het niet direct terug -of ik ben te lui, scusi-.

Ik weet niet of hier de goede plaats is om deze vraag te stellen, maar het lijkt me ook te veel om er een nieuw topic voor te openen, dus bij deze:

Heeft er iemand een "snel" recept voor deftige hamburgerbuns te maken stijl brioche?

OF

Waar koop je degelijke hamburgerbuns? Ik weet dat AH er heeft, maar daarvoor moet ik al even bollen. En in de delhaize enz zijn het van die prefab hamburgerbuns in de stijl vd McDo, das precies karton met sesamzaadjes. Ik weet dat @Tomski (denk ik?) ooit eens een receptje heeft gepost voor buns, maar vind het niet direct terug -of ik ben te lui, scusi-.

Terug
Bovenaan