Wat geeft je werkplezier?

Ik zit al 15 jaar voor werk op een stoel, daarvoor als student hangen/liggen, voor een scherm. Sinds Corona een houten keukenstoel, bijna 2 jaar.

Geen rugpijn of nekpijn. Ik sta om de zoveel tijd eens recht. Wat naar buiten kijken, want rondwandelen. In het weekend eens buiten komen.

Wonderbaarlijk, de sleutel tot succes is normaal doen en afwisseling. :thinking:

267996132_633572444741245_2031864405947823380_n.jpg

261523465_626040768827746_4931994953480097568_n.jpg

Ik zit al 15 jaar voor werk op een stoel, daarvoor als student hangen/liggen, voor een scherm. Sinds Corona een houten keukenstoel, bijna 2 jaar.

Geen rugpijn of nekpijn. Ik sta om de zoveel tijd eens recht. Wat naar buiten kijken, want rondwandelen. In het weekend eens buiten komen.

Wonderbaarlijk, de sleutel tot succes is normaal doen en afwisseling. :thinking:
Natuurlijk,het een sluit het ander niet uit. Ik doe al 15j zwaar werk en heb ook nog nooit last gehad van mijn rug..(als in: niet kunnen werken de volgende dag).

@Chauffagist middelbaar in college in Lokeren. Daarna tew Gent

Is dat hoe succes eruitziet?

Best deprimerend

Het leven is veel te schoon om 40 jaar achter een laptop te slijten, dat is mijn mening over Exceljobs.

40y aan de band is veel beter?

Ik weet niet welke hocus pocus mensen van jobs verwachten. Maandag een half dagje computer. Dan een windmolen beklimmen (niet te ver op zee, want 9-5 voor de kids he). Dinsdag een meeting in Barcelona ('s avonds terug voor de kids he). Woensdag op het race circuit. Donderdag bomen snoeien met de kettingzaag. Vrijdag coke snuiven uit de reet van een hoer?

Alle jobs zijn redelijk 'saai' voor een outsider. 40 jaar opereren, saai. 40 jaar vuilkar, saai. 40 jaar gynaecoloog, saai. 40 jaar Excel, saai.

40y aan de band is veel beter?

Ik weet niet welke hocus pocus mensen van jobs verwachten. Maandag een half dagje computer. Dan een windmolen beklimmen (niet te ver op zee, want 9-5 voor de kids he). Dinsdag een meeting in Barcelona ('s avonds terug voor de kids he). Woensdag op het race circuit. Donderdag bomen snoeien met de kettingzaag. Vrijdag coke snuiven uit de reet van een hoer?

Alle jobs zijn redelijk 'saai' voor een outsider. 40 jaar opereren, saai. 40 jaar vuilkar, saai. 40 jaar gynaecoloog, saai. 40 jaar Excel, saai.
10j werken en dan FIRE he ;)

Best wel funny hoe iedereen elkaar probeert te overtuigen van ‘het mijne is beter!’
Doe gewoon uw goesting, zorg dat ge gelukkig zijt en laat een ander hetzelfde doen. Zo eenvoudig kan het zijn

En ik heb 15j als opvoedster en leerkracht gewerkt. Veel rondlopen, weinig heffen, weinig neerzitten en heb matige artrose. Kortom: wisselende houdingen en normaal doen helpt je rug kapot.

(Of misschien is er veel meer nuancering nodig? Je weet maar nooit... 🙄)

10j werken en dan FIRE he ;)

En dan YOLO leven met kinderen. Ik weet niet of dat altijd beter is dan te gaan werken :rofl:

FIRE is in veel gevallen overroepen. Komt ofwel neer op hetzelfde doen als ervoor zonder geld ervoor te krijgen. Ofwel een leven leiden met 0 stress, 0 deadlines, 0 objectieven. Wordt snel nogal monotoon denk ik.

Je moet toch nog ergens een zinvolle dagbesteding hebben.

Tenzij je John Mcafee bent :clap:

En ik heb 15j als opvoedster en leerkracht gewerkt. Veel rondlopen, weinig heffen, weinig neerzitten en heb matige artrose. Kortom: wisselende houdingen en normaal doen helpt je rug kapot.

(Of misschien is er veel meer nuancering nodig? Je weet maar nooit... 🙄)

ik zei toch afwisseling?

3x per week core oefeningen doen lijkt mij het beste om rugpijn te voorkomen.

De miserie is dat ik kots op die stomme oefeningen en daardoor doe je ze maar als het te laat is en pijn hebt.

Nu ben ik weer al een maand bezig omdat ik vorige maand pijn gehad heb door me te forceren op de fiets, maar ik zou het nu toch graag eens blijven volhouden.

Straks weer van dat 🤮🤮🤮🤮

Terug
Bovenaan