wat doen jullie met je oude schoenen?

TRUMP

Active member
Vroeger hield ik die,
en als er dan eens actie was in de Torfs of Brantano, mocht je die inbrengen en kreeg je een bon van 10 euro.

Maar nu koop ik quasi al mijn schoenen online bij zalando.

Oude kleren die nog draagbaar zijn, gooi ik in de rode containers voor afrika (of dat is toch wat ze ons doen geloven).

Maar oude vuile schoenen... Die hebben toch echt geen nut meer? Of zijn er nog recyclage manieren, die beter zijn dan die gewoon in de vuilbak kieperen?

Als ze versleten zijn ze gewoon wegsmijten
Als ze nog ok zijn of zelfs als nieuw: geven aan de Kringloopwinkel of in die containers

Vreemde vraag, ofwel zijn het nog bruikbare schoenen en gebruik je ze dus. Anders smijt je ze weg?

Dat is als vragen wat je doet met een lege zak chips.

Ik houd die bij voor als ik eens werkjes in huis moet doen, als ze echt niet meer lekker zitten, gaan ze in een kledingcontainer en anders de vuilbak in.

Versleten, kapotte schoenen mogen normaal ook bij in de textielinzameling.
Wij doen op het werk zo 2x per jaar een inzameling en dat is toch nog nooit een probleem geweest.

Restafval. Recyclage op textiel is moeilijk, tenzij het gaat om een monostroom. Er bestaan wel lovenswaardige projecten, maar die zijn helaas nog niet zodanig uitgerold dat ze en masse gebruikte kledij en schoenen kunnen recupereren.

Restafval. Recyclage op textiel is moeilijk, tenzij het gaat om een monostroom. Er bestaan wel lovenswaardige projecten, maar die zijn helaas nog niet zodanig uitgerold dat ze en masse gebruikte kledij en schoenen kunnen recupereren.
Hier gaan die in de textielcontainer. Staat er ook expliciet op dat schoenen daar in mogen. Wat gebeurt daar dan precies mee eigenlijk?

Versleten schoenen worden soms gespaard als "werkschoenen" of weggegooid. Schoenen die nog degelijk/draagbaar zijn worden ingediend bij bepaalde winkels waarvoor je een bon krijgt om nieuwe schoenen aan te kopen.

Terug
Bovenaan