Wat doe je met misdadig nageslacht?

Ja dat weet ik. Ik herhaal: een psychiatrie is geen gevangenis. Als je gecolloceerd wordt, dan kan het niet dat je daar voor eeuwig blijft. Dat wordt opnieuw geëvalueerd na een aantal weken kan je weg als je dat wil of als er geen redenen zijn om je te houden. Collocatie is iets anders dan internering he. Sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden (geen probleembesef, andere prioriteiten, ...).
Het is allemaal niet zo evident, en nog minder in het geval van minderjarigen.
Ja dat weet ik.. Maar goeie evaluatie als je rechtstreeks na je evaluatie zelfmoord gaat plegen.
 
Ja dat weet ik.. Maar goeie evaluatie als je rechtstreeks na je evaluatie zelfmoord gaat plegen.
Sommige mensen die ècht van plan zijn een einde eraan te maken, kunnen een rust over zich krijgen en heel rationeel overkomen. Zeker als ze maar 1 uurtje tijdens een gesprek moeten faken...
 
Ja dat weet ik.. Maar goeie evaluatie als je rechtstreeks na je evaluatie zelfmoord gaat plegen.
Dat is het moeilijke aan psychologie. Het is geen exacte wetenschap.
Het heeft niet altijd met de competentie te maken van de beoordelende psycholoog/psychiater. Mensen zijn complexe wezens en nooit zwart/wit. Wat werkt voor de ene, werkt niet voor de andere, enz...
 
Ja dat weet ik. Ik herhaal: een psychiatrie is geen gevangenis. Als je gecolloceerd wordt, dan kan het niet dat je daar voor eeuwig blijft. Dat wordt opnieuw geëvalueerd na een aantal weken kan je weg als je dat wil of als er geen redenen zijn om je te houden. Collocatie is iets anders dan internering he. Sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden (geen probleembesef, andere prioriteiten, ...).
Het is allemaal niet zo evident, en nog minder in het geval van minderjarigen.
De gesloten is wel een gevangenis en zwaar beveiligd en dat word niet opnieuw gevalueerd na een aantal weken .Ik heb er gezeten lol

Eerst een maand dan opnieuw voor de rechter en dan een jaar gekregen , de meesten zitten er heel lang (jaren) of ze moeten vast werk gevonden hebben en heel goed op de medicatie reageren , maar worden nog altijd streng opgevolgd en mogen geen drugs gebruiken .

Als je gecolloqueerd bent mag je niet meer weg als je wil , das alleen als je vrijwillig opgenomen zijt (duh)
 
In het lager zat ik in de klas met iemand waar duidelijk iets mis mee was. Op latere leeftijd heeft zijn moeder hulp gevraagd aan het gerecht en politie, maar zij kunnen nu eenmaal niet preventief optreden. Uiteindelijk heeft hij een paar jaar geleden iemand doodgestoken.
Dit is echt wel een hele moeilijke. Zelf werk ik in een onderwijssetting waarbij ik ook wel regelmatig eens in contact kom met kinderen van bepaalde achtergronden, moeilijke thuissituaties,... Het is soms verbazingwekkend hoe sommige kinderen zich toch positief kunnen ontwikkelen (bv hele dagen alleen thuis zitten, zelf moeten opstaan,... maar dan toch op tijd op school geraken). Jammergenoeg heb ik ook kinderen jonger dan 12 waarvan ik nu al weet dat ze later een probleem gaan hebben in de maatschappij of gewoon een gevaar gaan zijn voor de maatschappij toecours. Van sommige heb ik ondertussen ook al gelijk gekregen...
 
Ik ken een koppel waar de oudste zoon op zijn 18 verjaardag 2 valiezen kreeg met al zijn spullen in, en die kon vertrekken. Die waren de bijna wekelijkse bezoekjes van de politie zo beu.
Ik kende iemand die zijn zoon 'legaal' (gerechtelijk?) uit huis heeft laten zetten, omdat hij de brieven van de deurwaarder op zijn keukentafel beu was. Die zijn 3 keer alles komen opschrijven omdat zoonlief tienduizenden euro schulden maakte.

Dat gezegd zijnde, weet ik niet hoe ik zou reageren. Het is makkelijk om te zeggen dat ik naar de flikken zou gaan etc, maar ik heb geneens een kind, laat staan 1 dat een ernstig misdrijf begaan heeft...
Voor hetzelfde geld help ik mee met het misdrijf te verdoezelen.
 
Collega van me heeft enkele dagen geleden bezoek gekregen van zijn zoon en 2 vrienden. Zoon is rond de 30 jaar oud. Hij had dringend 7000 euro nodig.
Vader weet dat zoonlief al jarenlang een drugprobleem heeft en daar zelfs al enkele jaren voor heeft vast gezeten.
Pa weigert natuurlijk die 7000 zomaar te geven. Resultaat hij wordt door de zoon en vrienden in elkaar geslagen.
Het blijft je kind maar wtf!
 
Collega van me heeft enkele dagen geleden bezoek gekregen van zijn zoon en 2 vrienden. Zoon is rond de 30 jaar oud. Hij had dringend 7000 euro nodig.
Vader weet dat zoonlief al jarenlang een drugprobleem heeft en daar zelfs al enkele jaren voor heeft vast gezeten.
Pa weigert natuurlijk die 7000 zomaar te geven. Resultaat hij wordt door de zoon en vrienden in elkaar geslagen.
Het blijft je kind maar wtf!
Ja, zijn vieze verhalen hé. Het gebruik van drugs en de afhankelijkheid ervan maakt uw hersenen echt gekke kronkels maken. Relaties en loyaliteitsbanden hebben nog maar 0.0 betekenis, alles voor dat ene "shotje, lijntje,.."
En zelfs dan, heb ik ouders gekend/begeleid in gelijkaardige situaties die hun kinderen niet opgeven en blijven hopen op het doen afkicken zodat het relationele en rationele terugkomt.
Laat maar zien, hoe sterk en onvoorwaardelijk ouder liefde soms kan zijn.
 
Ik ben met alles gestopt op men eentje , alles achter elkaar zelfs met sigaretten .

Ik heb dan nog een drugpsychose gekregen ook en ben daarvoor opgenomen .Ik heb heel hard moeten vechten voor waar ik nu sta , het zwaarste was de psychose , dat was de hel .Ik ben zo gelukkig nu , leef heel gezond , veel soep , veel fruit en sport .

De mensen waar ik mee opgegroeid ben , zijn dood en de anderen zijn in staat van ontbinding .

Ik geniet van de gewone zaken in het leven nu , iets gaan drinken of eten , het leven is zo veel beter .Ik voel me ook heel gezond en das echt leuk dat is ooit anders geweest.
 
Ik denk dat dat zoiets is waarvan je nooit op voorhand kan weten hoe je zal reageren. Dat iedereen daarvan gespaard mag blijven.

In 't tuinhuis heb ik alvast plastiek, een zaag en 2 vaten zoutzuur staan. Je weet maar nooit.
Ik kan alvast lachen met je grap :) maar ook even serieus: Velen weten dit hier al wel, dat mijn oudste zus (adoptie) jaren geleden overleden is, aan een overdosis drugs. Leuk is dat niet hé.
 
Innige deelneming, het is een ongelofelijk krachtige verslaving en als je niet breekt met uw vrienden heel moeilijk ,
om vanaf te geraken , je ziet dat bij die supersterren toch ook , Whitney Houston , Amy Whinehouse etc...
Het maakt ook hele familie's kapot , afblijven is de boodschap .

Beter voorkomen dan genezen .
 
Ik heb het zelf meegemaakt als broer van .... Ik haat het verschrikkelijk als ik iemand hoor zeggen: Als de zoon of dochter een crimineel, gangster, looser or whatever is, dan is dat 100% zeker de schuld van de ouders. Mij zal het NOOIT gebeuren, want ik ben een goede ouder!

Dan denk ik dus echt: Kerel of dame ... je weet echt NIET wat je zegt. Opvoeding doet inderdaad véél en de kans is wél véél groter dat kinderen met een slechte opvoeding op het slechte pad geraken en verschrikkelijke zaken doen, maar dat maakt de kans zeker niet 0% dat als je je kinderen héél goed opvoedt, dat dit niet kan gebeuren.

Als je beweert dat het jou nooit kan en zal overkomen, dan weet je als ouder echt niet waarover je spreekt en heb je dat zelf (nog) nooit meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Het kan idd alle kanten uit , ook al krijg je een goede opvoeding , dat is waar makila .
Het probleem is ook dat druggebruik u in de criminaliteit brengt .
 
Terug
Bovenaan