Wat betalen jullie voor een babysitter?

stryker000

Member
Hey all,

We zitten al zo lang thuis en willen graag 's savonds wat meer weg.
Vrienden van ons hebben een dochter die maar al te graag op onze 2 jongens wilt babysitten.

Wat is de gangbare prijs voor een babysit?
 
Hey all,

We zitten al zo lang thuis en willen graag 's savonds wat meer weg.
Vrienden van ons hebben een dochter die maar al te graag op onze 2 jongens wilt babysitten.

Wat is de gangbare prijs voor een babysit?
Hangt af van de leeftijd en kwalificaties.
16-jarige (rond de 5 euro per uur) versus 20jarige studente pedagogiek (draait eerder rond de 10 euro per uur) bvb.
 
Houd er rekening mee dat 5 euro nu een stuk minder is dan 5 euro een hele tijd terug natuurlijk. Ik denk dat 5 euro het absolute minimum is, en enkel voor minderjarigen die niets anders moeten doen dan gewoon aanwezig zijn. Als je vraagt actief met de kinderen bezig te zijn zou ik zeggen minimum 7 of 8 en voor meerderjarigen 10 euro.

Mijn oppas vroeger, een meisje van 18 oid toen ik 5 jaar was; dus alweer 20 jaar geleden kreeg al 6,5 euro per uur van mijn ouders. Heb net even de inflatie opgezocht en die bedraagt blijkbaar 40 procent in totaal in de afgelopen 20 jaar dus dan kom je uit op ruim 9 euro. Dus wees imo niet te stingy :p
 
Mijn vrouw babysitte vroeger via de Gezinsbond, daar is het tarief tegenwoordig 5€/u en 25€ voor een overnachting 22u-8u.
Link naar Gezinsbond.

5€/u en 25€ voor een nacht vind ik nu ook weinig. Maar 10€/u vind ik veel teveel.
Naar een trouw gaan en je bent meer dan 100€ kwijt enkel voor de babysit.

In een ver verleden ook twee keer mee geweest met mijn vrouw toen ze gevraagd werd om te babysitten voor grotere gezinnen of sleepovers.
We werden ook terug gevraagd door diezelfde koppels, maar als jongen vond ik dat uiteindelijk toch maar te raar. :tongue:

Dat was daar 's avonds toekomen en de frigo gewezen krijgen waar je vrij mocht van nemen, kennismaken en spelen met de kinderen, erna samen een film kijken, ze superviseren terwijl ze naar bed gaan om daarna terug in de zetel naar uw goesting te kijken en evt te blijven slapen.
Echt moeilijk of lastig werk is dat niet dat dat een normaal uurloon rechtvaardigt.
 
6-7 euro lijkt me het standaard tarief momenteel. 10 euro :crazy:, zie daar de veroorzakers van al die inflatie. :tongue: Betaal je dan ook 5 euro voor een brood "want je moet beschaamd zijn om er 2,5 euro voor te betalen"?
 
Zo te zien zijn de meningen verdeeld, maar is er toch al een goede indicatie.
In mijn persoonlijk geval is het puur iemand die tijdens de avond een oogje in het zeil houdt en dus kan tv kijken, huiswerk maken, studeren, gamen.

Tijden zijn toch enorm veranderd als ik het zo lees, vroeger ging ik voor 7.5 euro per uur nog rekken vullen..
 
Terug
Bovenaan