Wat zijn de waardes op dit moment bij u?Deze ochtend om 7h zat mijn ontvochtiger terug vol. Tussen 12h30 gisteren middag en deze ochtend 7h zo'n 15l water uit de lucht gehaald. Ik zie het nu wel overal zakken. Nadeel is dat die ontvochtiger ook wel een bak warmte afgeeft, maar mijn koel water is wel 1-2°C frisser als gisteren.
Voorlopig is de gang wel warmer omdat die ontvochtiger daar staat, maar de rest van de kamers zijn wel frisser. Allé, nu toch. Hopelijk blijft het zo in de namiddag.
Ik heb er uiteindelijk ook eentje gekocht, maar voor de kelder dan. (zou deze namiddag geleverd worden)
kelder is het momenteel 19°C en rv is 79%. De leefruimte is 22,8°C met 72%. Dus het is wel droger dan boven. Dat hoge rv voelt hier niet onaangenaam aan. Maar langdurig aan 80% geeft dan weer andere problemen.
Kelder = 12.9g/m³
Leefruimte = 14.66g/m³
(bovenstaande post rekenende ik steeds aan g/kg, nu naar g/m³ is wat makkelijker)
Dus ja, ik kan best wel een ontvochtiger gebruiken voor de kelder. Ben dan benieuwd, als ik mijn kelder droger maakt dat dit mss al voldoende is voor de rest van de woning ook ineens te voorzien. Door de ventilatie met enthalpiewisselaar. Wie weet zorgt de kelder nu ook al reeds dat ik het droger kan houden, als de rest, omdat ik een droge buffer heb.