Warmtepompen

Ik had nog een luchtontvochtiger (Delonghi Dex16 van 5j oud) die ik in de winter op m'n apartement vroeger gebruikte.

Ik heb die sinds gisteren in de living gezet, en dat brengt de vochtigheid toch van een ~72% naar 57% bij 22.5-23graden.
Haalde hier een drietal liter water uit de lucht in een ~10 uur.

Uiteraard geeft dat ding wel warmte af, maar de koeling overtreft het wel.

Ik had nog een luchtontvochtiger (Delonghi Dex16 van 5j oud) die ik in de winter op m'n apartement vroeger gebruikte.

Ik heb die sinds gisteren in de living gezet, en dat brengt de vochtigheid toch van een ~72% naar 57% bij 22.5-23graden.
Haalde hier een drietal liter water uit de lucht in een ~10 uur.

Uiteraard geeft dat ding wel warmte af, maar de koeling overtreft het wel.
Goed om te horen dat het iets doet. Heb er ook ene besteld en komt donderdag toe. Hopelijk zorgt het voor niet teveel warmte.

Momenteel is het hier binnen 22,2°C en dat geeft 68% RV. Geeft een dauwpunt van 16°C, ik zie dus nog nergens condens bij ons. Collector zou hier het eerste zijn waar je het zou zien.
Wij ervaren het voorlopig ook niet als klam thuis.

Komende dagen gaat het wel warmer worden. Ben dan vooral benieuwd hoe vochtig het buiten gaat zijn.

Opzich is het geen ramp moest de koeling dan minder gaan werken. Als het buiten nog warmer gaat worden. Anders wordt het temperatuur verschil te groot en gaan we daar last van hebben. Mijn vriendin zat hier gisterenavond al met een dekentje in de zetel. Onze kelder is het 19°C en heb daar een uur gezeten, nadien ging ik naar buiten en dat is mij niet bevallen, voelde me mottig.
Dus ben al aan het denken om het wat hoger in te stellen, nu het nog warmer wordt.
Waar woon jij. Hier geeft wp een dauwpunt van 18,5, vanmiddag 19. Hier geraak ik dan ook niet veel verder dan 24graden 70% luchtvochtigheid

@Bimmer: wat is het debiet waar uw ventilatie op draait? Dit lijkt mij de grootste boosdoener van de luchtvochtigheid in onze woning, maar als ik het debiet verlaag, wordt de CO2 concentratie te hoog.

Terug
Bovenaan