Ons installatie is nog altijd verre van optimaal ingeregeld hoor. Vooral hydraulisch is er nog werk aan de winkel
Dat valt allemaal perfect te berekenen, maar ik ben daar nog niet 100% in mee. Ik begrijp de grafieken in de handleiding niet volledig en ken de formules niet om de dimensionering te berekenen.
Qua opvoerhoogte van de pompen en debieten in de circuits enz. Stabiliteit tussen de verschillende pompen.
Ik ben dan ook geen loodgieter. Maar ik heb ons installatie zeker al een pak zuiniger gekregen door in de parameters te prullen.
Verder staat ons stooklijn op 0.2.
Minimale aanvoertemperatuur 25
Maximale aanvoertemperatuur 40
Heb die nog niet boven de 32 graden zien komen momenteel.
Maar zoals ik zei: ons installatie is nog verre van optimaal ingeregeld (of zelfs aangesloten). Er komt binnenkort eens een loodgieter kijken die er meer van weet. (Aan de telefoon klonk het toch alsof die weet waar die mee bezig is)
Zo heb ik af en toe nog een piek naar 2.8kW ( na een defrost?) waarbij ik zie dat de DeltaT tussen buffervat en wp tot bijna 7°C kan zijn. Waarna die uiteindelijk terug stabiliseert en verder pruttelt op een deltaT van 3 en een verbruik van rond de 800W.
Ik denk dat het hydraulisch inregelen is