Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat heb je ingesteld van ruimte afhankelijkheid? Inactief/actief/uitgebreid?Jullie vragen dingen waarvan ik geen idee heb
Apart afschakelbaar? Geen flauw idee.
Ik ken bijzonder weinig van die dingen.
Ik heb vorig jaar (toen we hier kwamen wonen) ook ontzettend weinig uitleg gekregen van de installateur. Hij verwees vooral naar de handleiding. En "gij ziet er wel ene uit die zelf zijn plan kan trekken". Maar bij de minste vraag die ik stelde, kon hij zelf niet antwoorden.
Deze zomer is er dan een andere installateur gekomen om zo'n plaatje te installeren zodat we konden koelen via de WP.
Hij liet me zien dat er nog heel wat zaken bij de installatie niet goed waren afgesteld. Maar hij had ook niet voldoende tijd om alles na te kijken en aan te passen. Maar bon, ik was toch weer iets wijzer.
Ik begrijp wat je zegt, maar ik zou al bijna een voorbeeld moeten hebben om dit te doen. Iets nadoen, dat lukt mij meestal nog net wel
Je bedoelt de minimum gewenste aanvoertemperatuur en maximum gewenste aanvoertemperatuur aanpassen om zo het pendelen tegen te gaan?
Toch?
Deze staan nu vast ingesteld op 26 (kelder 28) en 35.
De warmtepomp is ook rechtstreeks aangesloten in de zekeringkast.
Een slimme stekker kan ik nog zelf, maar zo'n dingen in de kast, daar blijf ik liever af.
Nu goed, binnenkort moet de elektricien nog eens komen om iets te installeren, dus ik zou eventueel iets kunnen bestellen om dan meteen mee te installeren. Indien dat echt nodig is of indien dat echt interessante resultaten oplevert, kan dat wel uiteraard.
Lijkt me dus eerder 1462/360 te zijn = 4
Dat is enkel wat er gewonnen is uit de buitenlucht. Om uw "gestookte" kWh te kennen moet je de milieu opbrengst + elektrisch verbruik uitrekenen.
En om de COP te berekenen is het (milieu opbrengst + elektrisch verbruik)/elektrisch verbruik
Nee, Vaillant toont enkel de “gratis” gewonnen energie. Dus Yode is juist.klopt in mijn ogen niet.
Uw warmtepomp wekt 1462kwh aan verwarming op met 360kwh aan elektrische energie.
De milieuopbrengst is dan 1462kwh - 360kwh
de COP is dan 1462/360
Nee, Vaillant toont enkel de “gratis” gewonnen energie. Dus Yode is juist.
Als je naar de statistieken gaat op de warmtepomp, zal hij bij rendement 5 zien staan
.Ja, het is raar inderdaad. Maar het noemt effectief milieu opbrengst en dat is de gewonnen energie zonder elektrisch verbruik. De meeste warmtepompen geven totaal geproduceerde energie aan ipv enkel de milieuopbrengst.Ok, ik vind dat raar. Ik zou denken dat een toestel laat zien met de stroom die je erin steekt (verbruik) welke warmte je opwekt. Lijkt mij gewoon raar om een meting uit te voeren om dan daar de stroom die je verbruikt er vanaf te trekken en dan dat en enkel dat te laten zien.
Geen idee of ik nu bij mijn ecodan diezelfde bewerking moet doen. Ik ga er vanuit van niet aangezien bij mijn warmtepomp duidelijk staat elektrisch verbruik en energie opgewekt.
En ik zie niet in hoe dat in mijn geval van toepassing zou kunnen zijn. Maar des te beter voor jullie.

Uiteindelijk tot 58,1 gegaan
Deel wat details zoals merkt/type en instellingen. Anders is het nogal moeillijk om te proberen helpenDe eerste echte koude dagen na onze verbouwing en de installatie van een LW warmtepomp. (Vloerverwarming beneden en gietijzeren radiatoren boven)
De afgelopen maanden werkte alles perfect, maar sinds de koude temperaturen van afgelopen dagen worden de radiatoren amper warm, ook de vloerverwarming kan precies niet voldoende verwarmen.
Iemand tips?

Deel wat details zoals merkt/type en instellingen. Anders is het nogal moeillijk om te proberen helpen![]()
Wat heb je ingesteld aan stooklijn bijvoorbeeld?Mitsubishi SUZ-SWM60VA2
Kan dit liggen aan te lage druk? (Staat nu op 1)
Ik heb niets aangepast aan de instellingen sinds de start. (Door de Installateur gedaan)Wat heb je ingesteld aan stooklijn bijvoorbeeld?
Dan zou ik daar toch eens wat dieper induiken. Loop eens alles na wat je kan zien en maak desnoods foto's en posts ze hier.Ik heb niets aangepast aan de instellingen sinds de start. (Door de Installateur gedaan)
Werkte de voorbije maanden perfect.
Helaas plat dak hier. Geen goede combinatie met laagstaande zon.Die zon is welgekomen vandaag, mijn zonnepanelen dekken op dit moment mijn volledige WP verbruik.