Ik regel naar 1 temperatuurmeting en dat is die van de leefruimte. Ik heb in elke ruimte wel een temperatuurmeting en volg het nu wat op, buiten de screens ermee aansturen doen die voorlopig niks.
In de leefruimte zitten wel wat glaspartijen, dus zon heeft veel invloed erop. Als de zon begint te schijnen, dan warmt het snel op en valt de warmtepomp uit. Voorbije dagen was er dus wel wat zon en heeft die vanaf zondag een 39 uur stil gelegen, omdat er geen warmtevraag was.
Boven zijn het slaapkamers/bureau/badkamer/wasplaats.
Het is enkel de badkamer die eventueel zou klagen dat de temperatuur te laag zou worden boven. In onze slaapkamer heeft de kring nooit opengestaan voor verwarming, het is daar 20°C, warmer moet het zeker niet worden. Je ziet goed aan de grafiek, om wat uur dat we gaan slapen en opstaan.
De bureau is het momenteel 21,8°C. Hier staat de kring wel open, dus als er beneden warmtevraag is, zal deze ook mee verwarmen.
Deze warmt sowieso op omdat je in de ruimte aanwezig bent, warmer moet het dus ook niet worden, tegen deze middag zal het hier wel +22°C zijn.
Kortom "den boven" vraagt niet veel warmte hier
Enkel de badkamer zou dat wel eens doen. Maar om hier de warmtepomp te laten starten, voor enkel die ruimte, vind ik te zot. Momenteel hebben wij (ik en mijn vriendin) het niet koud in de badkamer, als dit wel het geval zou worden, dan ga ik daar een elektrisch verwarming zetten die ik ga aansturen. Voorlopig met de douches dat we nemen warmt de ruimte ook verder mee op. Badkamer kring staat 100% open, onze slaapkamer staat dicht en de rest boven is geknepen op 0,5L/min.
Ik ken uw verloop niet van de temperaturen, maar je kunt eens proberen om enkel te werken naar de temperatuur van beneden?