Het lijkt erop dat de warmtepomp onvoldoende kan moduleren. Het is nu ook niet zo koud, waarbij je veel vermogen nodig hebt.
Daarbij zit je met een buffervat, wat het ook wat moeilijk maakt, om het allemaal in balans te brengen. Uiteindelijk is dat een geïsoleerd vat met water. Geeft in mijn ogen ook niet echt veel buffer. Uiteindelijk hou je dat vat rond de temperatuur van de aanvoertemperatuur, dus je kunt wat extra vermogen opvangen, maar nu ook niet veel. Minste dat je onbalans hebt zakt of stijgt de temperatuur snel in dat buffervat. Warmtepomp zijn modulatie is eerder traag en kan dat niet volgen.
Je gaat u er na een tijd bij moeten neerleggen dat je het niet perfect krijgt, denk.
In mijn geval heb ik geen buffervat, maar is mijn buffer 262m² netto oppervlakte dikke chape. Daar zit dus de watermassa verspreid in en kan zijn energie goed kwijt. Daarbij creëer ik ook weinig temperatuurschommelingen. Daar is een geïsoleerde buffervat niks tegen.
Als ik dan naar gisteren ga kijken zie je ook al dat de warmtepomp aan de lage kant draait en is steeds in balans, omdat ik niet werk met verschillende pompgroepen. Als mijn warmtepomp aan 600w zou draaien dan zou ik dubbel zoveel vermogen afleveren en mijn woning zou dus te warm worden. In uw geval zal dat ook wel teveel vermogen zijn.
Als mijn warmtepomp opstart dan start die steeds op hetzelfde vermogen en vanaf dan begint die te moduleren. Is +/-900W. Dat zie je om 17:45u, na de warm water run. Voor de rest zie je dat het mooi de aanvoertemperatuur stabiel houdt.
Bij u zie je ook steeds dezelfde pieken, omdat die ook steeds van hetzelfde punt terug opnieuw opstart.
Om een idee te geven van ons afgifte systeem in aantal m2, zal ik de netto oppervlakte van de woning posten.