Hij is mis of je hebt het verkeerd verstaan. De warmtepomp kan tot +-60°C verwarmen. En de R290 versies nog warmer.Ik had van mijn Vaillant technieker gehoord dat alles boven de 48 graden puur elektrisch wordt bijverwarmd op de weerstand t en hij raadde dus aan om max 48 graden in te stellen. Ik merk dat dat voor een douche wel prima is, maar voor een bad niet: dat bad in solid stone is zo groot en doet het water (door de 'koude' van het bad zelf) afkoelen tot een temperatuur die ik zelf niet als heel warm zou omschrijven. Een paar graden hoger zou al wat oplossen, maar anderzijds heb ik geen zin om daardoor heel de tijd inefficient bij te stoken. Iemand een idee wat wijsheid is?
Ik heb mijn delta T voor de SSW run op 5°C staan en set point voor de boiler op 50°C en dat gaat prima. Dan laat de warmtepomp water van 55°C door het spiraal circuleren. By default staat die delta op 12°C, maar dan stuur je water van 62°C door het spiral. De boiler warmt dan wel iets sneller op, maar minder efficiënt.
Ik heb trouwens ook eco mode aan staan voor de boiler. Dat houdt de piek lager, maar weer iets trager.
, ga ik de kringen (vvw) terug zetten naar verwarming.