Waar ben jij nostalgisch naar?

't Koekoeksnest op Radio 2.

En verder mis ik ook enorm mijn grootouders, zijn beiden al twintig jaar dood en ik mis die nu meer dan toen ik twintig was. Vaak droom ik 's nachts nog dat ik mij in dat huis bevind.
Zaterdag Ochtendkuren met Somers en Verschuren. En daarna naar de markt om er een krentenbol te krijgen.

Zondag vlak nadat Samson en Gert gedaan was, was er om tien uur de Pré Historie. Dan moest het stil zijn van mijn vader. Die intro katapulteert mij instant terug naar die zorgeloze zondagen.

Was ook een tof tv programma, die Pré Historie. Mogen ze zeker heruitzenden ipv al die rommel.

Als ik dat hier lees, dan hoop ik dat ze toch ooit een tijdmachine uitvinden. Ergens een geruststelling dat het verleden er nog 'is' en steeds te bezoeken valt. Wie weet...

Instant terug naar 1990. Naar welk jaar zouden jullie terug willen?

Bij mijn oma op straat lag zo'n buurtwinkeltje. Dan was ze iets vergeten (bv. Melk) en mochten de kinderen dat gaan halen.

Wij waren met 8 neefjes/nichten, allemaal 20frank mee voor snoepjes.
Om beurt uw zakske met snoepjes op die toog omgieten en laten tellen door de uitbater 😄

Daar werd ook nooit veel tv gekeken, altijd met de hele familie rond de keukentafel, elke zondagavond ging iedereen bij oma eten. Minimum 12-13 volwassen en 7 a 8 kinderen. En koken en bakken dat die kon.

Een wei met appelen, peren, kersen, pruimen, noten,.. kippen, honden, katten, konijntjes. Soms kalkoenen of schaapjes. Toen ik echt jong was nog varkens en koeien. Spelen in de hooi stallen.

Mijn vriendin komt uit een kleine familie en niet van een boerderij, die begrijpt die nostalgie niet.

De tijd dat we bij mijn grootouders op zondag gingen eten en dat mijn grootmoeder voor de hele familie kookte. Wat een geweldige tijden die helaas nooit meer terugkomen.

Mijn pépé die aan de schoolpoort stond op woensdagnamiddag.
Het radio luisterspel die in zijn auto aanstond.
De geur van worst en appelmoes die mijn mémé had klaargemaakt.

Kortom, ik mis mijn mémé en pépé.
Me mijn oma naar de Lidl of Aldi wandelen met zo een boodschappen kar met 2 wielen, ne grote bak ballekes me tomatensaus kopen, en dan thuis spinaziestoemp, putteke in maken, en dan saus er over :love:
Good times, good times... Ons oma haar overlijden was een zwaar verlies voor de mensheid. Was echt een zalig mens.

Een jaar of 3 geleden nog eens toevallig in haar oud huis geweest, maar da's nu echt volledig verbouwd. Schoon gedaan maar tegelijk ook toch spijtig. Tot de inrichting van de ruimtes was aangepast dus daar was niks meer van de ziel van vroeger. 1 voordeel wel: ze moeten geen 5 pannekes meer zetten als het regent :lol:

Ik mis de zeeën van tijd als student. Soms heb ik het gevoel dat ik intellectueel erop achteruitga omdat ik weinig tijd heb om te denken. Niet dat mijn werk saai is en ik verwerf wel kennis over de sector (afvalverwerking) waar ik in zit, maar als student leek ik Heidegger te begrijpen en kon ik haast moeiteloos Kant uitleggen. Ik had een wereldbeschouwing die ik hier op Pol & Actua veel meer gedocumenteerd kon uitleggen en verdedigen. Dat lijkt weg te zakken, al blijf ik wel veel lezen om dat iets of wat op peil te houden.

Waar ik het meeste schrik voor heb is dat ook de Verwondering weggaat, want dat is de basis van verbeelding en nieuwsgierigheid. Gelukkig blijft die aanwezig.

Mijn meme en Pepe hadden 10 kinderen waaronder mijn pa. Het was standaard dat iedere zondagnamiddag wie kon, langs ging. Mijn meme maakte dan altijd dezelfde appelcake op zo'n grote vierkante bakplaat. Het was altijd een verassing welke neven en nichten gingen komen en dan heel de middag ravotten in de gigantische hof vol met bomen, struiken en fietspaden. Pepe had een tiental oude fietsen die hij de maandag dan mocht repareren. In de winter was dat dan biljarten in de schuur. Daarna naar huis en de zondagavond afsluiten met de Schalkse ruiters of de 12 werken van vanoudenhove. Zalige tijden. 🤩

Toen Alles Kan Beter nog nieuw was. Ik vind dat het programma op zich wel vaak de tand des tijds heeft doorstaan maar de hilariteit van het de eerste keer te zien, dat was toch echt vaak goed gevonden.

2 ballen en een flikker :laugh:
Of een alternatieve clouseau versie...

T'is niet zo lang geleden, ik heb hem afgesneden.

Het deed niet zo veel pijn, maar ik wou een meisje zijn... :music:

Of ook een goeike was deze van Samson en Gert :

Vervang 1 woordje in de tekst en het wordt iets helemaal anders... (repeteren > masturberen)

Masturberen masturberen, wie zijn best doet zal het leren, masturberen masturberen masturberen.

Niet te vlug, niet te traag, naar omhoog en naar omlaag, al die (eigen invulling) sprankelende vloeistof, ja dat hebben wij zo graag...!

Laatst bewerkt:
…. Ik heb ervan genoten, die maanden zonder kloten.
... Kwou dak ook borstjes had, lekker aan friemelen vooraleer ik het vergat.

Kwerd toen wakker uit mijn dromen, lekker in men broekje gekomen.

Even een meisje was zo fijn, kon ik dat maar vaker zijn...

Eventjes freestylen, Hehehe

... Kwou dak ook borstjes had, lekker aan friemelen vooraleer ik het vergat.

Kwerd toen wakker uit mijn dromen, lekker in men broekje gekomen.

Even een meisje was zo fijn, kon ik dat maar vaker zijn...

Eventjes freestylen, Hehehe
Als ge da t tegenwoordig zingt moet ge oppassen of ze denken dat ge ne transgender wilt zijn

Of een alternatieve clouseau versie...

T'is niet zo lang geleden, ik heb hem afgesneden.

Het deed niet zo veel pijn, maar ik wou een meisje zijn... :music:

Of ook een goeike was deze van Samson en Gert :

Vervang 1 woordje in de tekst en het wordt iets helemaal anders... (repeteren > masturberen)

Masturberen masturberen, wie zijn best doet zal het leren, masturberen masturberen masturberen.

Niet te vlug, niet te traag, naar omhoog en naar omlaag, al die (eigen invulling) sprankelende vloeistof, ja dat hebben wij zo graag...!
Er zit meer in de kelder dan je denkt
Er zit meer in de kelder dan je denkt
Julie en Melissa en Loubna Benaïssa

EDIT: je kan gechoqueerd zijn door het liedje, maar ik ken tenminste 25 jaar na datum Loubna haar naam nog ;)

Laatst bewerkt:
'Maak muziek en lol, steek een....in je h*l'

Een koekje als je het verloren woord weet :laugh:

Ik had er nog vanalles zelf bij verzonnen, maar geen hit mee gemaakt spijtig genoeg:

'plakt hem vol met kol'
'laat daaan een flinke drol'

Pro-tip: ge moet de jaren 80 hebben meegemaakt.

Terug
Bovenaan