Waar ben jij nostalgisch naar?

Of die in Genk, waar buiten een blauwe(?) hand een boom ondersteunde waar rond ze gebouwd hadden. Daar ben ik voor de allereerste keer naar de cinema geweest. 😍

Yep! Als kind soms in m'n eentje naar de film terwijl de mama dan er tegenover boodschappen ging doen in de GB.
In mijn herinnering was dat best nog wel een grote zaal, in realiteit zal dat wellicht niet veel voorgesteld hebben ivm de zalen van de Euroscoop nu.
De oude Shopping 1 is in het algemeen ook gewoon dikke nostalgie. Die fonteinen, de vogelkooi, de "speeltoestellen" met oa die vliegtuigcockpit, de karakteristieke tegenvloer, ...

de56fe6a-8443-11e8-91e0-d832301e6c2e.jpg

e20a10f6-8443-11e8-91e0-d832301e6c2e.jpg

Yep! Als kind soms in m'n eentje naar de film terwijl de mama dan er tegenover boodschappen ging doen in de GB.
In mijn herinnering was dat best nog wel een grote zaal, in realiteit zal dat wellicht niet veel voorgesteld hebben ivm de zalen van de Euroscoop nu.
De oude Shopping 1 is in het algemeen ook gewoon dikke nostalgie. Die fonteinen, de vogelkooi, de "speeltoestellen" met oa die vliegtuigcockpit, de karakteristieke tegenvloer, ...

de56fe6a-8443-11e8-91e0-d832301e6c2e.jpg

e20a10f6-8443-11e8-91e0-d832301e6c2e.jpg
Geweldige foto's!
Ik heb nog snel zitten zoeken voor foto's van die hand of cinema maar niet gevonden.

En dan, bijvoorbeeld Ocarina of Time, naar een hulplijn kunnen bellen en via ellenlange menu's tips kunnen opvragen. Ik had toen nog geen computer, dus moest ik me zo behelpen als ik vast zat :)
Of de walkthrough in PC Gameplay volgen en dan een maand moeten wachten op het volgende boekske. En hoorn dat je niet vast zit voor het zover is.

Of de walkthrough in PC Gameplay volgen en dan een maand moeten wachten op het volgende boekske. En hoorn dat je niet vast zit voor het zover is.
Ha, waar is de tijd...Uren over gedaan om elke secret level van elke episode te vinden in Blood. Heeft ons een gratis exemplaar van Dungeon Keeper opgeleverd :)

Mijn nonkel was vroeger regelmatig degene met een videocamera op trouwfeesten e.d. Hij heeft recent een hele hoop van die filmpjes laten digitaliseren, allemaal uit jaren 70, 80 en 90. Daarnet heel wat filmpjes gekeken waaronder mijn doopsel ('87) en dat van mijn zus ('90). Echt heerlijk om zo'n dingen allemaal terug te zien :love2:.

Ik heb enkele dagen geleden een nostalgische goudmijn ontdekt.

Hier vind je geluidsfragmenten in het dialect uit de jaren 60 en 70. Je plaatselijke dialect horen kan op zich al fijn zijn, maar wat het nog duizend keer leuker maakt, is dat die onderzoekers indertijd vroegen aan oudere mensen (die het dialect goed spraken) om "te vertellen over vroeger". Daar zitten dus echt pareltjes van verhalen tussen, bijvoorbeeld over hoe de kindertijd werd beleefd in de jaren 1910 - 1920 in mijn gemeente! Geweldig herkenbaar eigenlijk!

Nu ik die verhalen hoor, vind ik het zo jammer dat ik geen geluids- of videoopnames heb gemaakt van mijn grootvader zaliger, die van 1926 was en dus puber was in de tweede wereldoorlog. Hij heeft zo veel verhalen verteld, maar ik heb misschien maar 10% kunnen onthouden...

Ik moest onlangs nog eens denken aan de trolleybus in Gent.
Wow. Deze heb ik toch moeten opzoeken.
Kende ik totaal niet (mss omdat we hier ook geen tram hebben)
Dus in principe is het een tram op banden?
En hoe werkt die dan nog als ie moet uitwijken? Of hangt die bus echt vast aan de elektrische draad?

En hoe werkt die dan nog als ie moet uitwijken? Of hangt die bus echt vast aan de elektrische draad?
Dat is vrij populair in koudere landen(o.a. Rusland) of plaatsen waar het vaak glad is, omdat rubberen banden meer grip hebben dan iets op rails.

De verbindingen met de kabels kunnen iets meer naar links of rechts als ik het me goed herinner, maar de chauffeur moet wel zijn route/rijstrook volgen.

Ik heb enkele dagen geleden een nostalgische goudmijn ontdekt.

Hier vind je geluidsfragmenten in het dialect uit de jaren 60 en 70. Je plaatselijke dialect horen kan op zich al fijn zijn, maar wat het nog duizend keer leuker maakt, is dat die onderzoekers indertijd vroegen aan oudere mensen (die het dialect goed spraken) om "te vertellen over vroeger". Daar zitten dus echt pareltjes van verhalen tussen, bijvoorbeeld over hoe de kindertijd werd beleefd in de jaren 1910 - 1920 in mijn gemeente! Geweldig herkenbaar eigenlijk!

Nu ik die verhalen hoor, vind ik het zo jammer dat ik geen geluids- of videoopnames heb gemaakt van mijn grootvader zaliger, die van 1926 was en dus puber was in de tweede wereldoorlog. Hij heeft zo veel verhalen verteld, maar ik heb misschien maar 10% kunnen onthouden...
Wat een parel!

Heeft inderdaad een beetje marge, maar die kreeg via twee polen zijn stroom van de bovenleiding.

Terug
Bovenaan