Waar ben jij nostalgisch naar?

Met deze post als inspiratie:

Deze houtkachel bij mijn ouders:

dovre-300cb-16726.jpg
Wij hadden vroeger exact dezelfde, met die geitjes 😍 Stond wel maar op 2 poten want was voor een open haard geplaatst die we hadden dichtgemaakt (na een schouwbrandje :unsure: )

Vandaag - 08/04 - 8 jaar geleden dat mijn vader werd begraven. De kerk zat vol, dat was een grote verrassing (dubbele r, het was geen crematie) want hij kwam bijna nooit nog buiten, deed deugd om zien. Ik was pas 7 dagen bevallen van de jongste, die lag nog op de neo. Ik was zodanig van mijn melk dat we van het kerkhof recht terug naar de baby zijn gegaan. Ik heb de rouwmaaltijd overgeslagen. Nu weet ik niet meer wat ik zou gedaan hebben. Maar vandaag ben ik dus nostalgisch naar mijn papa. Nog eens.

0CFECFFB-1B11-471D-A412-D0F52717D3B0.jpeg

Wie herinnert zich deze nog, tegenwoordig ondenkbaar in de speeltuinen wegens veiligheid.
Kids van vandaag moeten opgroeien in een glazen kast.

1edb4bfff5b0d6850edb2c0bafeaf2dd.jpg

Wie herinnert zich deze nog, tegenwoordig ondenkbaar in de speeltuinen wegens veiligheid.

Ik kan die dingen zelfs niet vergeten als ik wil. Op een familiefeest waren we daarin aan het spelen, ge kent het wel, met 3 languit liggen en ene met dat ding draaien zodat de 3 naar beneden glijden. Blijkbaar was mijn neef (allemaal 10 ofzo) minder zindelijk dan we dachten, en meneer schijt zijn broek vol => ding draait omhoog => kindjes schuiven omlaag en kaka verspreidt zich => ton ding draait terug => kindjes schuiven terug naar beneden.

...

Ik was de middelste :cry:

Ik kan die dingen zelfs niet vergeten als ik wil. Op een familiefeest waren we daarin aan het spelen, ge kent het wel, met 3 languit liggen en ene met dat ding draaien zodat de 3 naar beneden glijden. Blijkbaar was mijn neef (allemaal 10 ofzo) minder zindelijk dan we dachten, en meneer schijt zijn broek vol => ding draait omhoog => kindjes schuiven omlaag en kaka verspreidt zich => ton ding draait terug => kindjes schuiven terug naar beneden.

...

Ik was de middelste :puke:
Ik wist niet dat gij en @kay-gell neven waren :unsure:

Ook geen goede herinneringen aan...
Ik als kleine uk samen met grote broer erin, andere grote jongen komt erbij en begint sneller en sneller te gaan. Mijn kleuterbeentjes konden niet volgen en ik ben 7 keer mee rond gegaan of zo. Bont en blauw en krassen van boven tot onder. Klein trauma zelfs opgelopen 🙈

Ook geen goede herinneringen aan...
Ik als kleine uk samen met grote broer erin, andere grote jongen komt erbij en begint sneller en sneller te gaan. Mijn kleuterbeentjes konden niet volgen en ik ben 7 keer mee rond gegaan of zo. Bont en blauw en krassen van boven tot onder. Klein trauma zelfs opgelopen 🙈
Ik verkies "bont en blauw" wel boven "bruin en infused met @kay-gell smell".

Je seg!

En kijk hier ook eens: https://blog.cheapism.com/forgotten-playground-equipment/

Zo een enorm stalen spinnenweb, een vliegende Hollander, ...

Allemaal levensgevaarlijk maar dat waren de beste speeltuigen ooit! :love: :love: :love:
Zoveel plezier aan beleefd samen met de vriendjes en vriendinnetjes

Terug
Bovenaan