Waar ben jij nostalgisch naar?

Ik mis de uniefjaren ook. Op 't gemak naar de (zo goed als altijd boeiende) hoorcolleges gaan, 's middags een broodje eten met wat pinten erbij en discussiëren over wat we in de les hoorden en nadien nog méér pinten pakken en dan aardig dronken (én wijzer) naar huis gaan. Dat waren gouden jaren. En ik mis die jaren ... :unsure::frown:
Kom jong, we schrijven ons volgend jaar in voor de opleiding wijsbegeerte. Ik heb iemand nodig om mij te motiveren.

Het zorgeloze leven toen ik studeerde. Tot 13h00 in mijn nest liggen, gaan eten in de alma, in de namiddag wat rondhangen met kotgenoten, avondeten, en je dan klaar maken om tegen 21h00 naar de fakbar te gaan. Tegen 00h00 richting centrum Leuven afzakken, en uiteindelijk tussen 04h00 en 05h00 's morgens terug in mijn nest kruipen, tot 13h00 dus. En met het toenmalig examensysteem kon je die routine dus aanhouden van oktober tot maart.
Alleen waren er af en toe f*cking practica in de namiddag waar je dus aanwezig moest zijn, maar dat was max één keer per week, dus dat was nog acceptabel.

Ik zou nog eens op vakantie willen gaan zoals vroeger, voor de gsm en internet ingeburgerd waren.
Aankomen op hotel, een telefoonkaart kopen en naar huis bellen om te zeggen dat we goed waren aangekomen. Om dan miss halverwege of op het einde van de reis de telefoonkaart te gebruiken om te zeggen hoe laat onze vlucht naar huis zou gaan.
Aan één van de toeristische winkeltjes kijken als er ook een Vlaamse krant van een dag of twee oud aangeboden wordt... Niets weten van het thuisfront, lekker ontspannen ...
En bij het thuiskomen pas horen wat er thuis allemaal gebeurd is en dan wachten tot de foto's ontwikkeld zijn en kijken hoeveel er gelukt zijn.

Ik zou nog eens op vakantie willen gaan zoals vroeger, voor de gsm en internet ingeburgerd waren.
Aankomen op hotel, een telefoonkaart kopen en naar huis bellen om te zeggen dat we goed waren aangekomen. Om dan miss halverwege of op het einde van de reis de telefoonkaart te gebruiken om te zeggen hoe laat onze vlucht naar huis zou gaan.
Aan één van de toeristische winkeltjes kijken als er ook een Vlaamse krant van een dag of twee oud aangeboden wordt... Niets weten van het thuisfront, lekker ontspannen ...
En bij het thuiskomen pas horen wat er thuis allemaal gebeurd is en dan wachten tot de foto's ontwikkeld zijn en kijken hoeveel er gelukt zijn.

Vooral dat laatste... Een rolletje van 32 foto's ofzo mee dus waart ge echt wel zuinig met wanneer ge eens een foto zou maken, en dan nog wist ge niet wat het resultaat was. Tegenwoordig trekken mensen van een bepaalde situatie al datzelfde aantal foto's.

En die foto's van vroeger bekeek ge tenminste ook nog eens geregeld. Nu belanden er een paar op Facebook maar de rest staat maar op de gsm te staan (al merk ik wel dat ik daardoor tegenwoordig ook veel minder foto's maak)

Kom jong, we schrijven ons volgend jaar in voor de opleiding wijsbegeerte. Ik heb iemand nodig om mij te motiveren.
Ik heb dat nog een jaar gedaan in avondonderwijs. Daar heb ik zelfs een 18 gehaald op een bepaald vak. Met een maat ben ik ooit wel van plan om opnieuw geschiedenis te volgen als we op pensioen zijn, zodat we daar pedante vragen kunnen stellen aan een prof die vandaag misschien nog in de pampers zit.

Vooral dat laatste... Een rolletje van 32 foto's ofzo mee dus waart ge echt wel zuinig met wanneer ge eens een foto zou maken, en dan nog wist ge niet wat het resultaat was. Tegenwoordig trekken mensen van een bepaalde situatie al datzelfde aantal foto's.

En die foto's van vroeger bekeek ge tenminste ook nog eens geregeld. Nu belanden er een paar op Facebook maar de rest staat maar op de gsm te staan (al merk ik wel dat ik daardoor tegenwoordig ook veel minder foto's maak)
Haha ja en op het einde kon je soms het rolletje precies nog voor één of twee foto's extra door rollen. (Die dan meestal wel mislukten)
Ik vind het jammer dat ik geen foto albums meer heb van de laatste jaren. Ik neem me altijd voor om van elk jaar een fotoalbum te maken maar het is er nog niet van gekomen 🤷🏼‍♀️

Ik mis de uniefjaren ook. Op 't gemak naar de (zo goed als altijd boeiende) hoorcolleges gaan, 's middags een broodje eten met wat pinten erbij en discussiëren over wat we in de les hoorden en nadien nog méér pinten pakken en dan aardig dronken (én wijzer) naar huis gaan. Dat waren gouden jaren. En ik mis die jaren ... :unsure::frown:
Ik heb ook zeer graag naar 't school gegaan. Enfin unief that is.

Nooit gedoopt, nooit bij een studenten vereniging gezeten maar overal waar ik kwam kon ik altijd binnen en kende ik wel iemand en kreeg ik een pintje. Maakte niet uit of het Leuven, Gent of Antwerpen was. Hola iet te doen van de verpleegsterkes in Leuven: ik kom wel af manne :coolbrows:. Letteren? Let's go. En als het dan kiesweek is overal gaan freebies schooieren en pitas binnensteken #noshame. En dan altijd die veel te kleine fakbars, iedereen op elkaar gepakt. Twee springuren = gegarandeerd dronken.
Toch wel serieus ervan genomen.

Weliswaar nooit op kot gezeten, kou dat ik gehad heb op de perrons. Ooit zo eens ne keer dronken beland in de metro tunnels in Antwerpen richting het station om de tijd te doden. Dat was geen slim idee.

De grootmoeder: "hier is 3000 euro voor in het buitenland te gaan studeren want gij zijt mijnen enigste kleinzoon dien zo ver geraakt is". Oh meme ge moest is weten.

Dat was echt wel ne leuken tijd.

Laatst bewerkt:
Soms mis ik den tijd waar niet iedereen gekluisterd is aan een scherm. Ik heb een gloeiende hekel aan mensen die op hun telefoon zitten te tokkelen op restaurant of café. Sommigen kunnen echt geen 2 minuten zonder dat toestel eens te vast te pakken.

Ne krakkrok , zo'n halve baguette gevuld met kaas en hesp.
Vroeger bijna dagelijks gegeten op café. Was een redelijk populaire snack in het Limburgse.
Zat in een soort folie en moest dan enkele minuten in een mirogolf opgewarmd worden.
Die korst was dan lekker krokant en vanbinnen dan die heerlijke gesmolten kaas. 🤤
🤤🤤🤤🤤

Ne krakkrok , zo'n halve baguette gevuld met kaas en hesp.
Vroeger bijna dagelijks gegeten op café. Was een redelijk populaire snack in het Limburgse.
Zat in een soort folie en moest dan enkele minuten in een mirogolf opgewarmd worden.
Die korst was dan lekker krokant en vanbinnen dan die heerlijke gesmolten kaas. 🤤
🤤🤤🤤🤤
Ah dju, bedankt om mij op gedachten te brengen!

Vroeger vaak thuis gegeten als snelle hap.
En als het zoute van de hesp goed in die kaas gemengd is... :drool:

Ik zou er veel voor over hebben om nog eens een typisch middagmaal van mijn oma zaliger te eten.... Koken dat die kon...mmmm
Bij mijn oma werd er s’morgens spek met eieren gegeten, met een dikke snee brood dat nog met de vuisten gekneed werd alvorens de oven in te gaan.
Het vet wat in de pan lag vh spek te bakken , werd zorgvuldig in een bakje gedaan om erna zoals boter op de boterham te smeren
Die hadden geen last van cholesterol raar genoeg

Laatst bewerkt:
De tijd vooraleer ik werd gebannen uit het topic “corona” met voorspellingen die zijn uitgekomen…maar waar niemand in geloofde. De vaccins waren de weg naar de “vrijheid”…😂😂😂

Terug
Bovenaan