Waar ben jij nostalgisch naar?

Ik mis echt het "uitkijken" naar een spel. Ik weet vroeger toen Battle For Middle Earth uitkwam, ik daar maanden naar uitkeek en in de tussentijd elk developer filmpje keek waar ze gameplay lieten zien. En toen ik het uiteindelijk in mijn handen had, inderdaad tijdens de autorit het boekje uitlezen om dan eens thuis gewoon versteld te staan van het spel en je er een hele dag volledig in verliezen (en stiekem snachts opstaan om meer te spelen omdat je niet te lang op de pc mocht spelen van moeder en vader).

Tegenwoordig als er een spel uikomt is wat je graag wil spelen wordt je overweldigd door andere opinies, reviews, ... En heb je al schrik als er EA bij staat of het woord microtransactions valt enzo. Je hebt ondertussen ook zoveel al gespeeld dat veel gewoon niet nieuw is, of je ben kritischer, ...

Ik mis het eigenlijk gewoon om een onwetend kind te zijn...

Ik mis echt het "uitkijken" naar een spel. Ik weet vroeger toen Battle For Middle Earth uitkwam, ik daar maanden naar uitkeek en in de tussentijd elk developer filmpje keek waar ze gameplay lieten zien. En toen ik het uiteindelijk in mijn handen had, inderdaad tijdens de autorit het boekje uitlezen om dan eens thuis gewoon versteld te staan van het spel en je er een hele dag volledig in verliezen (en stiekem snachts opstaan om meer te spelen omdat je niet te lang op de pc mocht spelen van moeder en vader).
..

Ik heb samen met een kameraad eens een dag verlof genomen om samen Tomb Raider 2 te kopen be release.

Wat ik ook mis: gamemagazines. Ik las Edge, EGM en C&VG.

Als ik zie hoe men vroeger LAN-competities organiseerde voor CS, hoe groezelig die sfeer soms was op de grootste evenementen en ik vergelijk dat met die ESL massa-events met gevulde sportpaleizen bv voor csgo. Ongezien welke evolutie dat heeft doorgemaakt.
De geur. De fucking geur.

Hete lucht van de computers, diepvriespizza’s die in een of andere geïmproviseerde oven werden klaargemaakt en verder 100 puberende jongens die elke wakkere seconde wilden beleven aan de LAN en het vertikte van zich van een of andere hygiëne te voorzien.

Die geur bedoel je?

Tjonge, tjonge...

Sinds enkele dagen met de missus terug beginnen kijken naar Buffy The Vampire Slayer.

Word ik toch even overweldigd door een nostalgische bui naar een tijd toen het leven heel simpel was:

Verplichte schooldag moeiteloos afwerken, thuiskomen en zoveel goede series kijken:

Buffy The Vampire Slayer, Xena, Hercules, Stargate SG-1, the X-Files, Star Trek, Space Above and Beyond etc.

Ik wil die allemaal herbekijken nu maar zal daar waarschijnlijk nooit aan toekomen.
Misschien dat de geboorte van onze dochter ook wel een trigger was om even 'vroeger was alles toch zo simpel' te denken :)

:love: :love: :love:

Buffy is de shit, sommige seizoenen en afleveringen wat beter dan anderen, maar al bij al is dat echt goede TV. Heel grote fan hiero!! :love:.

Alles wat op Televisie is was vroeger gewoon beter.
Geen discussie mogelijk.
Zever. Gezever!

afhankelijk van wat je definitie van tv is. Digitale tv wil ik je wel gelijk geven.
Maar de laatste 7 jaar ofzo is echt de gouden tijd van 'tv-reeksen'. Tegenwoordig worden de parels naar ons hoofd gesmeten, maar die staan wel op de streamingplatformen.

Dunno of het hier al vermeld is, maar gele Fristi vond ik vroeger heerlijk :)

Opblijven tot na middernacht om dan op MTV de video clip van Barber's Adagio For Strings premiere mee te maken, ik vond enkel TMF versie terug >_>

Gouden tijden zeg ik je!

Misschien is 5 jaar nog niet lang genoeg geleden om het al nostalgie te noemen, maar ik heb echt heimwee naar de late hoorcolleges aan de universiteit. Donderdagavond in Leuven om 20 uur de aula buiten komen en dan op de gelukzalige tonen van "Happy Together" gespeeld op de bibliotheekbeiaard naar de frituur racen, om dan samen met mijn vriend nog een klein uur aan te schuiven eer we eindelijk onze honger konden stillen. Gelukzalige tijden.

Misschien is 5 jaar nog niet lang genoeg geleden om het al nostalgie te noemen, maar ik heb echt heimwee naar de late hoorcolleges aan de universiteit. Donderdagavond in Leuven om 20 uur de aula buiten komen en dan op de gelukzalige tonen van "Happy Together" gespeeld op de bibliotheekbeiaard naar de frituur racen, om dan samen met mijn vriend nog een klein uur aan te schuiven eer we eindelijk onze honger konden stillen. Gelukzalige tijden.
Ik mis de uniefjaren ook. Op 't gemak naar de (zo goed als altijd boeiende) hoorcolleges gaan, 's middags een broodje eten met wat pinten erbij en discussiëren over wat we in de les hoorden en nadien nog méér pinten pakken en dan aardig dronken (én wijzer) naar huis gaan. Dat waren gouden jaren. En ik mis die jaren ... :unsure::frown:

Terug
Bovenaan