Waar ben jij nostalgisch naar?

Waar is de tijd dat als je niet thuis was was je gerust ... enkel een vaste telefoon thuis en dat was het, nam je niet op dan was dat zo.

En niet alleen als je niet thuis was, maar over 't algemeen...

Zo lang de vaste telefoon niet rinkelde of de deurbel niet ging, was je compleet gerust. Vandaag de dag check je (onbewust) om de 5 minuten je smartphone (als je geen meldingen met geluid of trillen ingesteld hebt) om te zien of er je toch niemand heeft gestuurd en of je geen mails of andere berichten ontvangen hebt.

Mensen hebben nu precies de hele dag door input nodig van elkaar, of willen per se input geven aan anderen. Vroeger belde je elkaar toch ook niet elk uur op om te zeggen waar je mee bezig bent, of om te vragen hoe het met de andere gaat? Je moet vandaag precies de hele tijd voorbereid zijn op info die elke seconde kan binnenkomen, en vaak moet je daar dan ook zien op te anticiperen. Mijn moeder die kan plots zo beginnen raaskallen op WhatsApp, of haar beklag beginnen doen over mijn vader. No way dat daar vroeger voor gebeld werd, en dan nog, als je de telefoon niet op nam was er geen enkel probleem want je kon buitenshuis zijn.

Die bestaan toch nog gewoon, niet?
Yep. Alsook Cartoonies die er vaak langs liggen 👌

DS_BDW_abrams_03_2.jpg
Blauwe regenjassen?

En niet alleen als je niet thuis was, maar over 't algemeen...

Zo lang de vaste telefoon niet rinkelde of de deurbel niet ging, was je compleet gerust. Vandaag de dag check je (onbewust) om de 5 minuten je smartphone (als je geen meldingen met geluid of trillen ingesteld hebt) om te zien of er je toch niemand heeft gestuurd en of je geen mails of andere berichten ontvangen hebt.

Mensen hebben nu precies de hele dag door input nodig van elkaar, of willen per se input geven aan anderen. Vroeger belde je elkaar toch ook niet elk uur op om te zeggen waar je mee bezig bent, of om te vragen hoe het met de andere gaat? Je moet vandaag precies de hele tijd voorbereid zijn op info die elke seconde kan binnenkomen, en vaak moet je daar dan ook zien op te anticiperen. Mijn moeder die kan plots zo beginnen raaskallen op WhatsApp, of haar beklag beginnen doen over mijn vader. No way dat daar vroeger voor gebeld werd, en dan nog, als je de telefoon niet op nam was er geen enkel probleem want je kon buitenshuis zijn.
Ik heb gisteren na het bekijken van de docu 'The social dilemma' op Netflix bijna al m'n meldingen op de phone afgezet.
Gisteren serieus verschoten toen ik m'n schermgebruik in de mot kreeg. 3.5h
Vandaag zit ik (voorlopig) aan 1 uurtje.
Ik moet zeggen , 't is een verademing.
Volgende stap wordt het verwijderen van FB en Instagram. Probleem is dat ik die apps vaak gebruik voor het werk.

Volgende stap wordt het verwijderen van FB en Instagram. Probleem is dat ik die apps vaak gebruik voor het werk.
Ik ben lid van enkele verenigingen die hun activiteiten enkel nog via Facebook bekend maken. Hiervoor was dat met een nieuwsbrief of via de website, heel vroeger zat er om de drie maand een ledenblaadje in de bus. Facebook verwijderen betekent dus dat ik van geen enkele activiteit nog op de hoogte ben.

Ik ben lid van enkele verenigingen die hun activiteiten enkel nog via Facebook bekend maken. Hiervoor was dat met een nieuwsbrief of via de website, heel vroeger zat er om de drie maand een ledenblaadje in de bus. Facebook verwijderen betekent dus dat ik van geen enkele activiteit nog op de hoogte ben.
Das hier dus ook het probleem. Ik krijg van m'n baas dikwijls werkschema's , planningen ,foto's en dergelijke doorgestuurd via Whatsapp.
Op FB zit ik in enkele groepen van mensen die ik op geen andere manier kan bereiken wegens buitenland.

Daar heb ik de volledige reeks (denk ik) van liggen van bij mijn grootouders.
Wel een moeilijke oefening nu met de kinders want tegen dat ik ze ga vertrouwen met die strips gaan ze te oud zijn om er nog echt veel aan te hebben denk ik 😅

Nostalgie naar Humongous Games hier?
Gisteren met mijn vriend de allereerste Putt-Putt gespeeld (die had ik zelf niet, maar was wel eens speciaal om te zien/spelen omdat het hun allereerste game was en dus echt stokoud), en eerder ook de games van Freddi Fish en Pyjama Sam. Als kind zó vaak gespeeld!

Croky Bacon chips . Waren volgens mij paarse zakken maar oooh zoo lekker!
Bericht gestuurd naar Croky of deze niet in productie komen maar helaas :(

Terug
Bovenaan