Doet me ook denken aan een avondspel bij ons vroeger op chirokamp ( eind jaren negentig, jaar of 10-12 oud toen).
Een van de leiders kon echt wel goed verhalen vertellen, en had zo eens een avond zitten heel uitvoerig zitten vertellen over twee gevaarlijke ontsnapte gevangenen die zich al jaren zouden schuilhouden in de bossen waar wij zaten maar nooit gevonden werden. De avond nadien hadden we een avondspel, en de leiding was op het idee gekomen om een ontvoering te ensceneren en gevraagd aan mij om mee onder een hoedje te spelen te spelen. Werd ik daar in een donker bos dus plots door twee gemaskerde mannen weggegrist uit de groep waarna ze met mij wegrenden. Het zal er qua acteertalent uitgezien hebben als een scène uit De Kotmadam of FC De Kampioenen, maar aan de paniek en traantjes bij de rest van de kinderen te zien, leek het toch realistisch genoeg
In die tijd vertelde ge dat dan achteraf gewoon fier tegen uw ouders en waren die blij dat ge u zo goed geamuseerd had. Nu zou zoiets niet meer gedaan moeten worden vrees ik want dan haalde dat de voorpagina van alle kranten en zou het volop verontwaardigde reacties regenen, als het al geen gespreksonderwerp in het parlement zou worden.