Bernie.be
Well-known member
Voor degene die de paal ontving jaDaar is het dus verkeerd gegaan.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor degene die de paal ontving jaDaar is het dus verkeerd gegaan.

Ben je nu niet per ongeluk uit een boek van Jommeke aan het voorlezen?We gingen met een kleine groep op ‘avontuur’ door de velden en plantages achteraan het huis van een vriend.
Blik soep mee, een gamel en een gasvuurtje voor de honger.
Boomkampen maken, met de broek in de prikkeldraad hangen als je eronderdoor probeerde te kruipen, de koeienstront tussen de ribbels van je schoenzool uitpeuteren ….
En dan gewapend met een luchtkarabijn om op blikjes te schieten en een vogel ( die we nooit raakten)
Euh? Welk dan?Ben je nu niet per ongeluk uit een boek van Jommeke aan het voorlezen?
Kweenie, was precies zo'n vibe. Allez, wij trokken er vroeger ook uren lang op uit in bos en velden. Maar nooit niet bij ons opgekomen om een blik soep mee te pakken of zo. En een karabijn?Euh? Welk dan?

Zo eentje zoals op de kermis hé. Niet meer dan de huidige bb gunsKweenie, was precies zo'n vibe. Allez, wij trokken er vroeger ook uren lang op uit in bos en velden. Maar nooit niet bij ons opgekomen om een blik soep mee te pakken of zo. En een karabijn?![]()

Normaal wel! De cassettes die ik van mijn ma had, had ik dat probleem nooit (Grease! Abba! Demis Roussos??) Maar mijn Roxette had ik zelf gekocht (8 jaar oud, preus lik fjertig gelijk ze zeggen) op de batjes in Izegem. Het zou dus kunnen dat het misschien geen echte was.
Vanboven was er normaal zo een stukje waar je dan idd tape kon opdoen. Of bij ‘echte’ waar er een stukje plastiek nog over zat.

Tis met jaren weg te zijn dat je eigenlijk inziet dat het wel een geestig stadje was, de ‘boze buitenwereld’ kwam daar niet.Ok, pas heel laat dat ik dit toevallig lees...Maar de batjes in Izegem! Heerlijk!
Nu ben ik nostalgisch naar mijn jeugdige jaren in Izegem, wie had dat ooit gedacht![]()
oh man. We zijn zo eens s’nachts, met de zaklamp, naar de wc geweest met twee. Die block was zo’n 20-30 meter van onzr tent af.- Sowieso ook de jaren als lid in jeugdbeweging + de kampen. Niets gezelliger bij onweer en regen in een tentje te zitten en hopelijk dan nog 's nachts waardoor ge heel de nacht moest opblijven en kon blijven door keuvelen. Op andere avonden als 10 - 12 jarig manneke proberen om ter meeste buiten te staan.
Zeker en vast, ik blijft de jeugdbeweging een van de tofste momenten vinden dat ik in mijn leven heb mogen beleven. Middle of nowhere ne gsm dat was er niet en de laatste jaren moest ge hem afgeven ( waar niemand een probleem van maakte). Tien dagen op vakantie met u vast groepeke en met "ne leider" die denkt dat em godsveel gezag kan opbrengen terwijl we daar makkelijk het beest konden uithangen. Nachtelijke escapades naar de omliggende kampen en meiskes. Vlaggen gaan pikken & laatste dag van hun kamp de tenten gaan tippiën ( wc papier bedekken met een beetje regen), omdat we wisten dat die ouders hen kwamen oppikken en gepakt en gezakt moesten zijn. Vooral de nachtspelen waren altijd fantastisch en ergens eng. Ik heb één dat ik nooit zal vergeten waar de buurtbewoners mee in het spel zaten of een nachtspel in Sinaai, net het weekend nadat de Gelder had toegeslagen met een zotte bevolking dat 's nachts de wacht hield en met messen in den auto rond reed.oh man. We zijn zo eens s’nachts, met de zaklamp, naar de wc geweest met twee. Die block was zo’n 20-30 meter van onzr tent af.
Met het gevolg dat we daar een kwartier nodig hadden om onze tent terug te vinden
Ik kom nog van een periode dat er geen meisjes waren met de scouts Dus dat was serieus het varken uithangen.Zeker en vast, ik blijft de jeugdbeweging een van de tofste momenten vinden dat ik in mijn leven heb mogen beleven. Middle of nowhere ne gsm dat was er niet en de laatste jaren moest ge hem afgeven ( waar niemand een probleem van maakte). Tien dagen op vakantie met u vast groepeke en met "ne leider" die denkt dat em godsveel gezag kan opbrengen terwijl we daar makkelijk het beest konden uithangen.
Nog in het rij'tje passende :
- Dikke Bertha spelen (nu mag dat niet meer want de naam is discriminerend)
- Vroeger tennisballen in de white spirit uren laten weken en dan in de fik steken en in den avond gaan baseballen. Koud vuur was altijd wel speciaal konde ze vangen.

Die dikke bertha moet ge eens uitleggen, want dat ken ik niet
Aah ok. Dat hebben we zo nooit gespeeld.![]()
Dikke Bertha (spel) - Wikipedia
nl.m.wikipedia.org

Zo ooit eens op de Gentse Feesten mijn rib zwaar gekneusd toen ik ergens in het midden lag van de vleeshoop en er nog een paar bovenop sprongen. Heeft toch 2-3 weken serieus pijn gedaan.Vroeger op school hadden wij ook zo een periode van twee weken waar in we een paar Shlemiele gingen aanduiden voor ne Felix te geven ( nu blijkbaar genaamd vleeshoopke). Met een stuk of twintig man op ene en als ge pech had dat den onderste geen mooie brug maakte konde echt geplet worden. Helaas werd dat spelletje ook wel verboden nadat er ene met een elleboog uit de kom afgevoerd moest worden.
De film ervoor opnemen “terwijl ge vroeg ging slapen” maar dan zonder programmeren zodat die opname “per toeval” bleef lopen tot de videoband op was en ge dus nog (een groot stuk van) de natuurfilm mee hadTettefilms op VT4

Zeker en vast, ik blijft de jeugdbeweging een van de tofste momenten vinden dat ik in mijn leven heb mogen beleven. Middle of nowhere ne gsm dat was er niet en de laatste jaren moest ge hem afgeven ( waar niemand een probleem van maakte). Tien dagen op vakantie met u vast groepeke en met "ne leider" die denkt dat em godsveel gezag kan opbrengen terwijl we daar makkelijk het beest konden uithangen. Nachtelijke escapades naar de omliggende kampen en meiskes. Vlaggen gaan pikken & laatste dag van hun kamp de tenten gaan tippiën ( wc papier bedekken met een beetje regen), omdat we wisten dat die ouders hen kwamen oppikken en gepakt en gezakt moesten zijn. Vooral de nachtspelen waren altijd fantastisch en ergens eng. Ik heb één dat ik nooit zal vergeten waar de buurtbewoners mee in het spel zaten of een nachtspel in Sinaai, net het weekend nadat de Gelder had toegeslagen met een zotte bevolking dat 's nachts de wacht hield en met messen in den auto rond reed.
Wij hebben ook noodweer meegemaakt en een rivier op door ons kampterrein gehad maar wij zijn nooit vroegtijdig gestopt geweest. Als ik dat nu allemaal bezie vind ik het toch allemaal een preutse bedoeling. ( Maar wie ben ik...)

Ik kan niet bevestigen noch ontkennen dat ik die techniek ook ooit gebruikt hebDe film ervoor opnemen “terwijl ge vroeg ging slapen” maar dan zonder programmeren zodat die opname “per toeval” bleef lopen tot de videoband op was en ge dus nog (een groot stuk van) de natuurfilm mee had![]()