Silence
Well-known member
En zo'n onverwachts tepelpitsDat heette bij ons slangenbeet
Of in de winter met uw wijsvinger onverwacht tegen die voor u zijn oorlel tikken
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En zo'n onverwachts tepelpitsDat heette bij ons slangenbeet
Dikke sadisten waren weEn zo'n onverwachts tepelpits
Of in de winter met uw wijsvinger onverwacht tegen die voor u zijn oorlel tikken

Of als er ene verbrand was er eens een goeie klets op geven.En zo'n onverwachts tepelpits

Ik had een cassette van Roxette. Ik had een aantal keren op de foute knop gedrukt, record, dus zat er na een tijd een hoop stiltes in mijn liedjes. Tot vandaag, 34 jaar later, hoor ik die stiltes als ik opnieuw naar die nummers luister op Spotify.Amai ja. Als de top 50 werd uitgezonden, met een leeg cassetjje klaarstaan om je favo liedjes op te nemen vd radio.
Om dan te zitten vloeken dat die rotte dj te lang of te vroeg begon te praten terwijl het liedje nog bezig was
Ik had een cassette van Roxette. Ik had een aantal keren op de foute knop gedrukt, record, dus zat er na een tijd een hoop stiltes in mijn liedjes. Tot vandaag, 34 jaar later, hoor ik die stiltes als ik opnieuw naar die nummers luister op Spotify.
Normaal wel! De cassettes die ik van mijn ma had, had ik dat probleem nooit (Grease! Abba! Demis Roussos??) Maar mijn Roxette had ik zelf gekocht (8 jaar oud, preus lik fjertig gelijk ze zeggen) op de batjes in Izegem. Het zou dus kunnen dat het misschien geen echte was.Waren gekochte cassettes niet beveiligd tegen opnames? Ook "eigen" cassettes kon ge volgens mij tegen onnodig opnemen beveiligen door aan de bovenkant een gaatje af te plakken ofzoiets.
ik dacht dat het andersom was. Het lippeke verwijderen zorgde ervoor dat ge niet kon opnemen. Wou je terug kunnen opnemen, moest ge dat gatteke gewoon met wat tape afplakken.Waren gekochte cassettes niet beveiligd tegen opnames? Ook "eigen" cassettes kon ge volgens mij tegen onnodig opnemen beveiligen door aan de bovenkant een gaatje af te plakken ofzoiets.
Waar is den tijd... MSN enzo, chatten op mIRC (kanaal smariloca)

Allesjanse niet de dag op voorhand sms'en (of bellen) welke film het ging worden.2 weken terug zaten we een weekje aan zee. Geen digicorder of dergelijke op het appartement. Gewoon een deftige TV.
Op een avond (slecht weer) zaten de kindjes er vroeg in. Wij een flesje wijn open, lekker eten en op zoek naar een goede film.
Wij dus effectief de TV gids opzoeken op onze smartphone. Start de film om 20u30, dan moet je zorgen dat je klaar zit. Pauzeren om te plassen, neen, wachten tot de reclame. Als de voorfilmpjes beginnen van wat er nog uitgezonden wordt de komende dagen weet je: 't zal weer gaan beginnen. Moet je zorgen dat je terug voor TV zit.
Het had zijn charme, zo gelijk de oude tijden. Maar het zou niet voor iedere dag moeten zijn.![]()
Erg e…Ik ben ook nostalgisch naar #smariloca uw post is de enige hit op google...

Wij noemde dat paalneukenRond leeftijd 11 jaar iemand palen op de speelplaats, men neme met minstens drie man iemand stevig vast van de grond en rammen hem met de benen open getrokken tegen een metalen paal die het afdak ondersteunt.

We gingen met een kleine groep op ‘avontuur’ door de velden en plantages achteraan het huis van een vriend.Wat ouder zijnde dan de meesten hier, dus jeugdjaren iets langer geleden: nostalgisch naar de tijd toen een TV nog zwart-wit was, met de nodige strepen en "sneeuw", toen er nog geen TV distributie was, en je dus overgeleverd was aan die verdomde antenne op het dak om die 2 of 3 zenders te pakken (of niet te pakken als het slecht weer was), toen er nog geen computer of gsm was, en een huistelefoon enkel met draaischijf en bekabeld was. Een tijd waar je als kind uren weg was van thuis om kampen te bouwen in bomen op de nog vele braakliggende bouwgronden in de wijk, en waar ouders zich geen zorgen maakten dat ze urenlang niets hoorden van hun buiten spelende kinderen.... ja, DAT waren nog eens tijden.
PS: van die cassettes: als het lipje er nog zat, of je had het weer dichtgekleefd met tape, dan kon je opnemen.

Daar is het dus verkeerd gegaan.Rond leeftijd 11 jaar iemand palen op de speelplaats, men neme met minstens drie man iemand stevig vast van de grond en rammen hem met de benen open getrokken tegen een metalen paal die het afdak ondersteunt.