Waar ben jij nostalgisch naar?

das gewoon door ouderdom dat je de liedjes niet meer kunt herinneren. :unsure:

Goh ik hoor dus ook enorm graag oldies en disco, nochtans luisterde ik toen nog niet actief naar muziek. Misschien is het die sound en het bepaalde sentiment dat er er rond hangt dat me beïnvloedt? Ik heb wel de indruk dat voor veel mensen die ik ken, en dat zijn er met leeftijden tussen de 35 en de 60, het jaar 2000 een enorm keerpunt is geweest op vlak van muziek.

Het is wel zo dat echte wereldgroepen of wereldartiesten die soms decennia lang hun stempel drukten niet meer bestaan, maar dit is eerder een gevolg van versnippering. Uiteraard zal er buiten het commercieel circuit wel meer keuze zijn dan ooit te voren denk ik.

Laatst bewerkt:
Volgens mij geen meer.. Ik kan me nu geen enkel lied voor de geest halen van bvb het jaar 2010 die ze nog regelmatig op de radio draaien. Meeste artiesten zijn eendagsvliegen geworden.
Genoeg radiohits uit die periode die ik zonder al te veel nadenken kan opnoemen hoor: Kings of Leon - Sex On Fire, Coldplay - Viva la vida, Black Eyed Peas - I Gotta feeling, ... En als ik zou googlen zou ik zo nog veel meer hits vinden die nog altijd (wellicht té vaak) op de commerciële zenders te horen zijn.

De muziek van pakweg de laatste 15 jaar is dus zeker niet vergeten en zal dat wellicht ook niet worden, maar vraag me gewoon af in welke mate die ooit dat echte nostalgische "damn, toen was het toch veel beter!"-gevoel gaat teweeg brengen bij volgende generaties, een gevoel dat ik nu zelf wel heb bij muziek die ik zelf als kind heb meegemaakt (jaren 90) maar ook bij muziek uit pakweg jaren 70 en 80.

Genoeg radiohits uit die periode die ik zonder al te veel nadenken kan opnoemen hoor: Kings of Leon - Sex On Fire, Coldplay - Viva la vida, Black Eyed Peas - I Gotta feeling, ... En als ik zou googlen zou ik zo nog veel meer hits vinden die nog altijd (wellicht té vaak) op de commerciële zenders te horen zijn.

De muziek van pakweg de laatste 15 jaar is dus zeker niet vergeten en zal dat wellicht ook niet worden, maar vraag me gewoon af in welke mate die ooit dat echte nostalgische "damn, toen was het toch veel beter!"-gevoel gaat teweeg brengen bij volgende generaties, een gevoel dat ik nu zelf wel heb bij muziek die ik zelf als kind heb meegemaakt (jaren 90) maar ook bij muziek uit pakweg jaren 70 en 80.

Dat zou je echt eens moeten vragen aan iemand die nu 15 à 20 jaar is. Maar het zijn toch vaak de eerste hits in een bepaald nieuw genre die als klassiekers bestempeld worden.

Ik snap die radiozenders ook niet
Bij de eindejaarslijsten zie je toch meestal de jaren 80/90 in de top 100 staan.
Dan moet er toch een belletje rinkelen dat mensen graag deze nummers ook eens op de radio willen horen.

Bij de eindejaarslijsten zie je toch meestal de jaren 80/90 in de top 100 staan.
Dan moet er toch een belletje rinkelen dat mensen graag deze nummers ook eens op de radio willen horen.

Op zenders zoals Joe en Nostalgie hoor je toch vaak 80' en 90' muziek?

Ik ben trouwens ook nostalgisch naar radiopresentatoren die een hele show of programma volledig zelf konden dragen zonder de hele tijd (kinderachtig) te pingpongen met hun sidekick.

Awel ik moest daar toevallig deze ochtend nog aan denken.

Ik weet niet of ik juist ben, maar iets zegt me toch dat die weerberichten vroeger correcter waren, althans toch die op de korte termijn. Zou dit kunnen omdat er vroeger echt nog een weerkundige al die gegevens en weerkaarten zelf interpreteerde en dit nu wordt gedaan door een computer?

Ik weet niet of ik juist ben, maar iets zegt me toch dat die weerberichten vroeger correcter waren, althans toch die op de korte termijn. Zou dit kunnen omdat er vroeger echt nog een weerkundige al die gegevens en weerkaarten zelf interpreteerde en dit nu wordt gedaan door een computer?
Bwa. Dat zou ik niet zeggen.
ik neem aan dat de weermannen vandaag de dag ook wel voldoende zelf hun inbreng kunnen geven.
Misschien dat men zich op een ander weerstation baseert?

Ha, zo hebben wij recent eentje geërfd van de bomma. Wij vonden dat ( nu nog) geweldig, de kindjes waren ... minder onder de indruk

lol , nee hoor, ik heb mijn vader daar genoeg over horen zagen.

interview met hem: https://www.weerwoord.be/m/34290
Pien: Wel heb ik klachten gekregen van mensen die zwaar ontgoocheld waren doordat ik mooi weer had voorspeld en ze in de regen zaten. Maar bij weersvoorspellingen zitten we nog altijd maar met een nauwkeurigheidsgraad van 80%. Ik mag me dus één keer op vijf dagen vergissen zonder een slechte weersvoorspeller te zijn.

Ik ben al een hele tijd aan het denken dat een 90s radiozender echt enorm veel aantrek zou hebben.

Tuurlijk. Maar er zou een nationale zender moeten zijn die echt alle genres speelt.
k3 tot elvis en nirvana bvb
Op DAB+ staat tegenwoordig wel wat. Ben vrij blij met de DAB+ tuner in mijn auto.

Ik ben al een hele tijd aan het denken dat een 90s radiozender echt enorm veel aantrek zou hebben.
Die is er Joe 90's

Huidig DAB+ gamma:
  • BBC World Service
  • Joe
  • Joe easy
  • Joe 60's & 70's
  • Joe 80's
  • Joe 90's
  • Klara
  • Klara Continuo
  • MNM
  • MNM Hits