Waar ben jij nostalgisch naar?

en de Power Unlimited dan, dat magazine volledig over games. ook heerlijk. wel vanuit NL dacht ik.
Hebbeonlangs ook een usb stick uitgebracht met alle magazine's digitaal op, heerlijke nostalgie om alles terug te lezen en over hoe ze toen over bepaalde consoles/games dachten.

Pc Gameplay was echt de max, begonnen als Pc GamePro als ik me niet vergis.
Ik had alle nummers vanaf nr 2, het eerste kon toen al niet meer bijbesteld worden.
Zo'n magazines met zoveel passie worden niet meer gemaakt.
Ik herinner me nog dat ik speciaal belde naar de gazettenwinkel om te horen of de nieuwe editie al binnen was ;)

Een aantal jaren geleden was er nog zo'n geweldig tijdschift "Vinyl magazine" over .... uiteraard Vinyl platen.
Die hadden dezelfde vibe als Pc Gamepro vond ik, echt vanuit pure passie gestart en geweldige artikels. Jammer genoeg dood & begraven.

Helaas veel magazines van toen die er ondertussen mee opgehouden zijn. Vaak opgeslopt door de weekendbijlages van de kranten, die tegenwoordig ook meer dan degelijke magazines zijn.

Ja! Qua magazines hier ook pas begonnen met Gunk magazine en nadien uiteraard 9lives. En dan die verslagen van vb. de E3 beurs lezen en de reportage op het programma zien.
Amai ja, ik kan me ook nog een DVD inbeelden en dat die Molnar dude daar wat onnozel lag te doen met blonde trienen. Dat geluid was ook echt rot haha. En dan een DVD vol met trailers waarvan sommige niet eens deftig werkte of gewoon gameplay waren.

2005 ofzo

Tien jaar voor mijn tijd dat ik daar af en toe rondliep - al studeerde ik in Antwerpen maar een uitstapje naar Gent of Leuven hoorde er wel bij. Voorbij studentenweelde ...

Qua magazines ben ik wel nostalgisch naar de P Magazine. Daar stonden altijd sterke artikels over politiek en film en muziek in..maar wie houden we voor de gek? Het was steeds als jonger puberventje uitkijken naar de covershoot met modellen als Tanja Dexters, Hanne Troonbeeckx of Linda Mertens in hun prime. P Magazine was gewoon de 3 Suisse voor meerwaardezoekers in de pre internet days.

Tien jaar voor mijn tijd dat ik daar af en toe rondliep - al studeerde ik in Antwerpen maar een uitstapje naar Gent of Leuven hoorde er wel bij. Voorbij studentenweelde ...

Ach Overpoort... Helaas pas ontdekt toen ik reeds ging gaan werken. Maar leuk, dat zeker :tongue:
Ontdekt op een hele andere manier!
Opleiding militaire dienst (medische component) in de Leopoldskazerne, late eighties...
Letterlijk 5 minuten wandelen naar de overpoortstraat, die kazerne poorten en de muren waren echt weinig waard 🤣🤣
Na 3 jaar graduaat paardenmarkt geraakte ik nog steeds maar niet uit die studentenvibe 😆

Qua magazines ben ik wel nostalgisch naar de P Magazine. Daar stonden altijd sterke artikels over politiek en film en muziek in..maar wie houden we voor de gek? Het was steeds als jonger puberventje uitkijken naar de covershoot met modellen als Tanja Dexters, Hanne Troonbeeckx of Linda Mertens in hun prime. P Magazine was gewoon de 3 Suisse voor meerwaardezoekers in de pre internet days.
Idem. P-magazine was inderdaad extra aantrekkelijk door hun babe-cultuur. Maar ook inhoudelijk was dat echt wel een boeiend magazine. Ik was niet zelden ook wel akkoord met hun mening over bepaalde games, films, ... Veel humor ook in dat blad.

Vandaag de dag heeft Humo voor mij die plaats ingenomen, al gaat het naar mijn mening te veel over politiek (en kan ik me moeilijker vereenzelvigen met hun reviews over series, enz. , al zegt dat mss meer over mij :tongue:)

Ik had alle nummers vanaf nr 2, het eerste kon toen al niet meer bijbesteld worden.
Ik herinner me nog dat ik speciaal belde naar de gazettenwinkel om te horen of de nieuwe editie al binnen was ;)

Een aantal jaren geleden was er nog zo'n geweldig tijdschift "Vinyl magazine" over .... uiteraard Vinyl platen.
Die hadden dezelfde vibe als Pc Gamepro vond ik, echt vanuit pure passie gestart en geweldige artikels. Jammer genoeg dood & begraven.
Volgens mijn 'research' (ahum :D) is het gamemagazine van Peter Beirsmans begonnen als 'Game Connect' en werd het nadien pas 'PC Gamepro'.

Idem. P-magazine was inderdaad extra aantrekkelijk door hun babe-cultuur. Maar ook inhoudelijk was dat echt wel een boeiend magazine. Ik was niet zelden ook wel akkoord met hun mening over bepaalde games, films, ... Veel humor ook in dat blad.

Vandaag de dag heeft Humo voor mij die plaats ingenomen, al gaat het naar mijn mening te veel over politiek (en kan ik me moeilijker vereenzelvigen met hun reviews over series, enz. , al zegt dat mss meer over mij :tongue:)
De glorietijd van de Humo is al lang voorbij helaas.
Is nog een schim van wat het ooit was imo.

Toen ik mijn eerste PC kocht (eind jaren '90) las ik vooral het tijdschrift PCZone, uit Nederland. Ook al mijn exemplaren van weggegooid maar een paar jaar geleden speciaal nog enkele oude magazines tweedehands gekocht, puur voor de nostalgie.
Geen idee wat van PCZone geworden is trouwens...

Toen ik mijn eerste PC kocht (eind jaren '90) las ik vooral het tijdschrift PCZone, uit Nederland. Ook al mijn exemplaren van weggegooid maar een paar jaar geleden speciaal nog enkele oude magazines tweedehands gekocht, puur voor de nostalgie.
Daar zat al een diskette of CD bij denk ik :)

Oktober 2005:

IDG Nederland staakt in oktober de uitgaven van PC Zone en GamePro, beiden gericht op de liefhebbers van computerspellen. De printbladen konden de concurrentie met internet niet aan.​

''Algemeen directeur Raimon Gort zegt dat een combinatie van factoren heeft geleid tot de beslissing om de tijdschriften op te heffen. ‘De abonnementen liepen terug, net als de losse verkoop en de advertenties. Af en toe hadden we een goede maand, maar de dalende tendens hebben we niet kunnen stuiten.’ De lezers halen hun informatie steeds meer van internet.

De twee tijdschriften hebben elk een oplage van twaalfduizend stuks. Voor het maandblad PC Zone valt het doek na 95 nummers. Het blad had net een restyling ondergaan. GamePro verscheen sinds november 2003 elke maand.
Volgens Gort hebben ook andere gamesbladen last van weglopende lezers. De grootste titel in de Benelux, Power Unlimited zag zijn betaalde oplage van 67 duizend stuks in 1999 dalen naar 50 duizend exemplaren in maart van dit jaar, aldus Het Oplage Instituut (HOI). Het blad verliest vooral de slag in de winkel. Het aantal abonnees schommelt al jaren rond de 32 duizend. De losse verkoop stortte in van 35 duizend zes jaar terug naar 19 duizend exemplaren nu.
De IDG-bladen zullen volgens directeur Gort hun lezers volgen ‒ naar internet. Van de zeven redacteuren in vaste dienst gaan er zes over naar de online-tak van de uitgeverij, aldus het ANP.
Inmiddels meldt HUB Uitgevers uit Haarlem dat ze per vandaag het computertijdschrift PC-Active overneemt. Dat is een van de grootste en oudste PC-titels in Nederland. De vierkoppige redactie van het blad stapt ook over. De redactionele formule blijft gehandhaafd.''

Terug
Bovenaan