Waar ben jij nostalgisch naar?

Ah de (PC-)Gameplay :love:
Hoewel ik het meeste game nieuws online lees blijf dit toch mijn maandelijks leespleziertje voor in de zetel/bed.
(Beginnen verzamelen/lezen van editie ~37 tot nu)

Heb al serieus overwogen hier een bod op te doen (een collectie PC-gameplay magazines) (https://www.marktplaats.nl/v/boeken...lationId=fa18e761-7e97-4d57-afa2-aef4d183d7e9).

Zelf een tijdlang zo'n collectie gehad (2007-2009) en die dan later weggegooid.
Idem, destijds een 30-tal exemplaren in de vuilnisbak gekieperd :unsure:. Was een mooi vormgegeven magazine, straalde een zekere klasse uit met dat blinkend, hard papier.
Dan een lijstje maken adhv de review die erin stonden. Leuke tijd.

Eigenlijk had je best wel wat toonaangevende magazines destijds: PCGameplay, Netwerk, P-Magazine, Voetbalmagazine, .... Nu blijft enkel nog de Humo overeind.

Ik denk dat ik elke PC Gameplay vanaf ongeveer 1995 tot ergens 2005-ish nog heb. Ergens rond 1992 begonnen met Engelstalige PC Format magazines, alhoewel dat niet enkel over gaming ging. Er zaten toen wel bij elke editie 2 disketten met demo's...zo nog Wolfenstein 3D leren kennen :love: Daartussen nog wat PC Power/CD-I/PC Plus/PC Gamer... magazines in de verzameling. Toch wel een zekere nostalgie die ik moeilijk kan wegdoen.

Bij ons in het dorp was vroeger een winkeltje waar alles te verkrijgen was. Van kaas en hesp, tot nagels en schroeven en TL-lampen. Natuurlijk bestaat dat winkeltje al zeker 15 jaar niet meer.

Ik herinner mij dat die in de jaren 90 diskettes verkochten met onnozele MS-DOS spelletjes op. Ook strips en bommetjes (kretsers) kon ge daar krijgen. En ge kon daar uwe Lotto indoen en sigaretten kopen zonder taksbandje.

PC Gameplay dat was echt gewoon top kwaliteit, grafisch, naar papier, naar inhoud... dat was een magazine zoals er geen andere waren. En dat allemaal vanuit de stille Kempen. Blijkbaar nog altijd maar nu heet het gewoon gameplay.

Ik denk dat de overstap van PC Gameplay naar Gameplay op een bepaald moment niet meer tegen te houden viel. Nu is de PC gaming sektor weer opgeveerd, maar rond 2010 lag dat anders. Puur om te overleven was toen waarschijnlijk die overstap gemaakt. Peter, are you here? ;)

PC Gamer werkt nu nog exclusief, maar dat is dan ook wereldwijd.

Ah de (PC-)Gameplay :love:
Hoewel ik het meeste game nieuws online lees blijf dit toch mijn maandelijks leespleziertje voor in de zetel/bed.
(Beginnen verzamelen/lezen van editie ~37 tot nu)
Toch ne choquerende twist toen ze de PC lieten vallen imo. Al snap ik die evolutie zeker.

Toevallig vorig weekend in ne gameplay zitten bladeren. Blijft toch een mooi boekje. Al verzamelde ik zelf de PC Zone. Ik had ze allemaal staan. Ik heb die dan vele jaren geleden allemaal bij het oud papier gedaan geloof ik.

PC Gameplay dat was echt gewoon top kwaliteit, grafisch, naar papier, naar inhoud... dat was een magazine zoals er geen andere waren. En dat allemaal vanuit de stille Kempen. Blijkbaar nog altijd maar nu heet het gewoon gameplay.
Vroeger een abonnement op gehad, massa's demo's elke maand.
En ook interessante dingen naast de previews en reviews: ik herinner me bv het dagboek van een Lionhead medewerker over de reilen zeilen daar tijdens de ontwikkeling van Black & White. Of een artikel over hoe je eigen LAN te maken (UTP of ne COAX ring :) ).

Nu koop ik alleen nog elk jaar de zomerspecial.

Vroeger een abonnement op gehad, massa's demo's elke maand.
En ook interessante dingen naast de previews en reviews: ik herinner me bv het dagboek van een Lionhead medewerker over de reilen zeilen daar tijdens de ontwikkeling van Black & White. Of een artikel over hoe je eigen LAN te maken (UTP of ne COAX ring :) ).

Nu koop ik alleen nog elk jaar de zomerspecial.
Ja die black and white herinner ik me ook nog. Ook een review van age of empires die ik altijd maar opnieuw las met prachtige foto’s. Zo herinner ik me ook een cover met Turok op geweldig. Wat een tijd.

Ja die black and white herinner ik me ook nog. Ook een review van age of empires die ik altijd maar opnieuw las met prachtige foto’s. Zo herinner ik me ook een cover met Turok op geweldig. Wat een tijd.

Ik heb met een paar vrienden een vereniging waarmee we Lan parties organiseren. We hebben en lokaal vd gemeente gekregen om ons materiaal te stockeren en wat andere activiteiten te doen.

Daar voor zat er een jeugdhuis die één of andere graffiti artist hadden ingehuurd om daar de muren te versieren. Één van die dingen is een mega lelijke en mislukte draak. Omdat we die zo lelijk vonden, hebben oude PCGameplays gebruikt om die muur te behangen. Die hangt nu vol vol covers en pagina's met grote screenshots van oude games.

Spelen op de 2 zandbergen onder de Temse brug toen er nog kranen waren zonder dat er een treinspoor was bijgebouwd. En dan achteraf naar mijn opa gaan eten, want hij kon zeer goed koken. :) De beste zorgeloze tijden ooit van mijn jeugd toen.

Lego 12V Trains Era. Onze zoon van 3,5 begint steeds meer en meer interesse te krijgen in Lego i.p.v. zijn Duplo en wil niks dan Lego-treinen i.p.v. Duplo-treinen... zoals ik als kind. :D Ik was altijd aan het dromen over de 12V die "in mijn tijd" niet meer verkrijgbaar waren (ik moest het dan doen met de 9V trains, waarmee ik mij ook rot heb geamuseerd). :biglaugh:

ad-1980_105-2.jpg

Terug
Bovenaan