Waar ben jij nostalgisch naar?

Ik heb werkelijk heimwee naar de tijd voor GPS. Dankzij GPS zijn de wegen gedemocratiseerd en is het bijgevolg ook elke dag overal file.
Huh?
GPS (zeker moderne) leidt u net weg van de file, waardoor het verkeer meer verdeeld geraakt, met minder file als gevolg.
Een toename aan file lijkt mij bijna 100% te wijten aan het feit dat er gewoon meer autos zijn (blijkbaar een jaarlijkse stijging van 1%).

Huh?
GPS (zeker moderne) leidt u net weg van de file, waardoor het verkeer meer verdeeld geraakt, met minder file als gevolg.
Een toename aan file lijkt mij bijna 100% te wijten aan het feit dat er gewoon meer autos zijn (blijkbaar een jaarlijkse stijging van 1%).

En waarom zijn er meer auto's? Omdat werkelijk het grootste kieken zonder kop nu met de auto kan rijden doordat je gewoon maar de pijltjes op uwe gps moet volgen. Ik weet nog in de jaren 90 dat bv. veel mensen (het waren huisvrouwen in onze straat) niet verder dan de grote stad Antwerpen durfden rijden (was zo'n 30 km) omdat ze het daarachter niet meer kenden.
Ook één van mijn maten heeft bv. totaal geen oriënteringsvermogen. Hij werkt in Nederland en komt nog regelmatig naar België, maar heeft al gezegd dat dat allemaal niet mogelijk had geweest zonder GPS (misschien technisch wel mogelijk, maar hij had het gewoon niet aangedurfd).
Natuurlijk is dat maar één van de redenen (explosie van bedrijfs-/salariswagens, relatief goedkoop blijven van benzine/diesel, meer recreatiefverkeer, meer vrachtverkeer,... ), maar ik ben ervan overtuigd dat het ook meespeelt

En waarom zijn er meer auto's? Omdat werkelijk het grootste kieken zonder kop nu met de auto kan rijden doordat je gewoon maar de pijltjes op uwe gps moet volgen. Ik weet nog in de jaren 90 dat bv. veel mensen (het waren huisvrouwen in onze straat) niet verder dan de grote stad Antwerpen durfden rijden (was zo'n 30 km) omdat ze het daarachter niet meer kenden.
Niet waar, is nog steeds zo vandaag de dag. Vraag maar aan @Avondland

Niet zo retro als Tomski zijn Belgacommodem maar iemand die ooit zo ene heeft gehad? Nooit echt van de grond gekomen onder de jeugd indertijd denk ik.

bbeep.jpg

Zo rond 1998 had mijn oudste broer Tomb Raider 1 gekocht.

Met mijn ander broer hebben we uren langs de computer gezeten kijkend hoe ons oudste broer speelde. Oncomfortabel op de grond maar dat deerde ons totaal niet.

Zeer goede herinneringen aan, simpelere tijden.

Het kwam niet in ons op om zelf te spelen, we waren gewoon content om mee te kijken naar al die levels, met hoogtepunt de T-Rex in Lost Valley natuurlijk.

Zo rond 1998 had mijn oudste broer Tomb Raider 1 gekocht.

Met mijn ander broer hebben we uren langs de computer gezeten kijkend hoe ons oudste broer speelde. Oncomfortabel op de grond maar dat deerde ons totaal niet.

Zeer goede herinneringen aan, simpelere tijden.

Het kwam niet in ons op om zelf te spelen, we waren gewoon content om mee te kijken naar al die levels, met hoogtepunt de T-Rex in Lost Valley natuurlijk.
Red Alert 2, 1 vs 1. Gepaard gaande met liters River Cola en chocolade van den Aldi.

En de LOTR-trilogie zien op een brak computerscherm terwijl ge met vier op een bed zit.

Red Alert 2, 1 vs 1. Gepaard gaande met liters River Cola en chocolade van den Aldi.

En de LOTR-trilogie zien op een brak computerscherm terwijl ge met vier op een bed zit.

Red Alert 1 en 2, hoe kan ik die ooit vergeten?!?
1 was redelijk primitief, maar 2 zou ik zo opnieuw willen spelen.
En maar zot veel Prism towers bouwen, zo zalig dat spel. Staat op dezelfde hoogte als Rollercoaster Tycoon 2, ook uuuuuuuuuuren aan versleten :love::love:

MS-DOS games, simpel maar zalig :love:
Commodore 64

Maniac Mansion
Prince of Persia
Last Ninja
Elvira Mistress of the dark (het spel was 100 x beter dan de film en dreef soms de spot er mee)
Command & Conquer / Red Alert
Space Quest / Police Quest / King Quest

En ik vergeet er nog een paar

Laatst bewerkt:
Commodore 64

Maniac Mansion
Prince of Persia
Last Ninja
Elvira Mistress of the dark (het spel was 100 x beter dan de film en dreef soms de spot er mee)
Command & Conquer / Red Alert
Space Quest / Police Quest / King Quest

En ik vergeet er nog een paar
Ik denk hierbij ook aan het spel van The Simpsons. Uren gespeeld :p.

Diskettes zijn voor ons iets nostalgisch. Maar in Japan nemen de overheidsdiensten nu afscheid van de floppydisk.

Ik heb vroeger op school nog de échte floppydisks gekend: die grote die je kon buigen..

edit: de Amerikaanse luchtmacht heeft die blijkbaar ook nog tot 2019 gebruikt:

Laatst bewerkt:
Diskettes zijn voor ons iets nostalgisch. Maar in Japan nemen de overheidsdiensten nu afscheid van de floppydisk.

Ik werk voor een Amerikaans bedrijf, bij ons zijn er nog altijd toestellen en toepassingen die uitgestuurd worden naar de klant met diskettes om data op het toestel in te lezen.

Bij ons in het bedrijf zelf worden die enkel nog gebruikt om het toestel in kwestie waterpas te zetten 😁
Maar volgend jaar wordt er ook afscheid van genomen en gaan ze de USB-poort die al tegen de 20 jaar op dat toestel zit eindelijk ook eens gebruiken om data in te lezen.

Terug
Bovenaan