Met de 80ste verjaardag van D Day gisteren nog eens voor de miljoenste keer Band of Brothers en Saving Private Ryan opgezet. Maakte me instant nostalgisch naar de periode 2002-2005 toen WOII hyperpopulair was als setting voor games. Denk dat ik het hier al eens eerder gepost heb, maar dat was toch een geweldige tijd voor FPS: BF1942, CoD 1 en 2 en vooral MOHAA

Van die drie heb ik MOHAA (Spearhead) het meeste gespeeld. Geweldige singleplayer ook; de eerste keer dat ik in MOHAA dat Omaha Beach level speelde; in Saving Private Ryan is die scène legendarisch, maar om het dan ook nog eens zelf te kunnen spelen,...

Of die eerste keer dat je in de singleplayer van CoD 1 de Sovjetcampagne speelt en dan middenin de ruïnes van Stalingrad zit,...

Het is meer dan twintig jaar geleden, maar ik herinner nog steeds het wauw-effect dat dat level op mij had.
Toen waren het nog simpeler tijden. Die multiplayer van MOH Spearhead was zalig. Gewoon rechtoe, rechtaan. Geen DLC, geen kill XP of loadouts, geen cosmetische rommel en battlepasses of seizoenen. Gewoon een kant kiezen, een wapen en klaar. Komt nooit meer terug, maar wat mis ik die tijd toch soms.