Waar ben jij nostalgisch naar?

games die Netflix heeft

888.jpg

Ik besef net dat Total War: Warhammer het laatste pc game is die ik nog fysiek gekocht heb.

Sindsdien PC enkel digital maar consoles indien mogelijk altijd fysiek.

Zo bij iedereen in het straat 1 voor 1 langsgaan om de kameraden "op te halen". Dan naar de beek om kikker(visje)s te gaan vangen. Af en toe van thuis lucifers meesmokkelen om vuurke stook te gaan doen. Tunnels maken in het koren en dan gaan lopen van de boer. Kampen maken in het naburige bos.

Een stijve elektriciteitsbuis, papieren pijltjes maken en dan de buurt "terroriseren"
Ja dit!

Gewoon zoiets eenvoudig als 'spelen op straat' of kampen bouwen met wat paletten, spelen met speelgoed zowaar (GI JOE/MASK), vuurke stook met stukken isomo (beware van de zwarte smeulende druppels drek), een brug bouwen over een gracht, een 'zwembad' graven in de groententuin en veel te vroeg opgeven, modder kneden in ballen en dat laten opdrogen om als 'wapen' te gebruiken, in tegengestelde richting met uw broerke rond het huis crossen op uw velooke om daarna op de hoek tegen elkaar te knallen :laugh: ... eenvoudige dingen die je precies bijna niet meer ziet omdat de meeste gasten te veel binnen zitten/of omdat veel ouders te overbezorgd geworden zijn.

Nog eens sinds heeeel lang geleden (dikke 20jjaar 😅) naar dancing mac queen te Borgloon geweest.
Nog niks veranderd. Serieus diep in het glas gekeken en goed rondgesprongen alsof ik nog 20 was.
Resultaat; hele dag op de zetel met een kater en pijnlijke benen.
‘I’m getting too old for this shit!’

Om als kind zo te kunnen uitkijken naar een vakantie, het weekend of simpelweg woensdagmiddag. Vrijdagavond met Felice en het swingpaleis op de buis was maandagochtend precies een eeuwigheid ver 😍. (Maandagochtend gaan zwemmen was dan ook weer het einde vd wereld 🙈)

Nog eens sinds heeeel lang geleden (dikke 20jjaar 😅) naar dancing mac queen te Borgloon geweest.
Nog niks veranderd. Serieus diep in het glas gekeken en goed rondgesprongen alsof ik nog 20 was.
Resultaat; hele dag op de zetel met een kater en pijnlijke benen.
‘I’m getting too old for this shit!’
Ik vroeg me gisteren nog af of dat nog bestaat; blijkbaar wel dus 🥳

Naar de tijd dat je, als je iemand alleen over straat zag wandelen & luidop hoorde praten, er vanop aan kon dat het niet helemaal pluis was in diens bovenkamer.

Het gaat hier niet over de collectie van 300 gebundelde albums, maar over 275 albums om de 60e verjaardag van Jommeke te vieren.
Ow nu je het zegt. Ik heb altijd gedacht dat dat dezelfde verzamelbundel was.
Overheen gekeken dat het 25 strips minder waren.

Iemand die beide heeft of die de vergelijking al eens heeft kunnen maken tussen de kwaliteit ervan ?

14 jaar. PC aanleggen. MSN opstarten en wat andere vaste programma's. Wat surfen of gamen. Het huis uitgaan met vrienden de hele dag. 's Avonds thuiskomen en 25 flikkerende balkjes zien staan onderaan van MSN. Kijken of er een gesprek tussenzit van m'n crush. Dan antwoorden en zien dat ze ook online is. Tot in de late uurtjes zitten chatten.

Zalig.

Het ICQ geluidje.
Via ICQ een ex leren kennen, een Spaanse, hebben maanden gechat zonder nog maar elkaar eens te zien, is ongezien nu, na een 6 maanden toch maar eens ne foto gestuurd, resultaat, 7 jaar samen geweest, en bijna mee verhuisd naar ginder.

Goeie tijden.

Terug
Bovenaan