Waar ben jij nostalgisch naar?

Gi joe figuren,heb er zo een pak gehad vroeger

899-B47-CD-AF8-F-4441-B427-DAC35-D62163-A.webp

Zo van die bandjes dat je op je arm moest slaan en die wikkelden zich dan rond je arm.
Was na een tijd verboden om nog te verkopen, omdat er snijwonden ontstonden. De bandjes bestonden namelijk uit een dun metaal met een bedrukte stof eromheen. Soms waren er scherpe randen aan dat metaal en dan was dat stoffen omhulsel snel stuk. Ook gebeurde het dat het metaal begon te roesten... .

most-dangerous-90s-toys
Die bestaan nog met hopen hoor.

Gi joe figuren,heb er zo een pak gehad vroeger

899-B47-CD-AF8-F-4441-B427-DAC35-D62163-A.webp
Gayyyyyy

Gehad?
Die heb ik nu nog, liggen op zolder samen met mijn He-man collectie.
Supergayyyyyy

Ik heb er zo ook nog liggen :shutup:

Nostalgie naar het familiekerstfeest toen ik kind was. Dat leek altijd een mythisch gebeuren te zijn, beginnende met de klassieke ovenhapjes, dan kleine pakjes en grote pakjes en dan een machtige maaltijd om dan te eindigen met taart en dan in de zetel in slaap vallen met je felbegeerde cadeau. Den bompa altijd aan de kop van de tafel, die kreeg altijd als eerste eten en had altijd het laatste woord. Moeke die altijd zong en bij de kleinkinderen zat. Toch jammer dat je die mensen uiteindelijk moet afgeven. Ik hoop dat ik dezelfde mythe mag creëeren voor mijn dochter, dat zij nog vele jaren lang kerst mag blijven koesteren.

Ik weet niet goed waar ik het moest posten dus doe het maar rap hier.
Ondertussen ben ik 35 jaar en natuurlijk al enige tijd actief op het wereldwijde web.
Ook 20 jaar geleden keken en zochten wij naar video's die leuk waren om naar te kijken.
Heel veel van die filmpjes die ik ooit heb gezien zijn (helaas) uit mijn geheugen verdwenen. Ik weet nog wel dat ik soms naar Hollanders keek die grappige dingen deden. één van die kerels was Tim Haars, en er was ook een vrouw bij. Ik herriner me een video dat ze 's nachts indrongen in de efteling (kan ook een ander pretpark zijn geweest).

Heeft iemand hier meer info over hoe dat noemde of waar ik daar iets van kan terugvinden?

Op VTM Go kan je de Super 50 uit 1990 bekijken. Die stonden gewoon de lijst uit de Joepie voor te lezen. En dat publiek… Fantastisch om nog eens te zien, hilarisch.

Weet ook niet goed waar het te posten, maar aangezien ik er nostalgisch naar ben doe ik het maar hier.

Bij mijn tante stond vroeger een soort van speelgoed dat ik nu probeer terug te vinden, maar tot hiertoe nog geen succes.
Het was een soort van 'ladder' in de vorm van een trapezium waar wasknijpers van bovenaan naar beneden tuimelden.
Aangezien de afstand tussen de sporten van de 'ladder' even lang was dan de lengte van de wasknijpers tuimelden die mooi sport voor sport naar beneden.
De wasknijpers zelf waren van die dikke houten en geschilderd als mannetjes/vrouwtjes.

Geen idee of dat iets was dat verkocht werd (jaren '90) of dat dit iets custom made was.

Weet ook niet goed waar het te posten, maar aangezien ik er nostalgisch naar ben doe ik het maar hier.

Bij mijn tante stond vroeger een soort van speelgoed dat ik nu probeer terug te vinden, maar tot hiertoe nog geen succes.
Het was een soort van 'ladder' in de vorm van een trapezium waar wasknijpers van bovenaan naar beneden tuimelden.
Aangezien de afstand tussen de sporten van de 'ladder' even lang was dan de lengte van de wasknijpers tuimelden die mooi sport voor sport naar beneden.
De wasknijpers zelf waren van die dikke houten en geschilderd als mannetjes/vrouwtjes.

Geen idee of dat iets was dat verkocht werd (jaren '90) of dat dit iets custom made was.
F25A5BDC-D500-4FFD-8FCC-5B2B993FEB86.jpeg

Beetje dit principe neem ik aan. Heet een tuimelladder en zal wel in verschillende vormen bestaan.

Bekijk bijlage 16587

Beetje dit principe neem ik aan. Heet een tuimelladder en zal wel in verschillende vormen bestaan.
Ja, dat was het !
Inderdaad wel in een andere vorm (er konden er meerdere naast elkaar tegelijk naar beneden tuimelen) maar het is wel dit principe.

Had beter 'tuimelen' ook eens in mijn Google search gezet, want ik vond enkel ofwel totaal ander speelgoed, ofwel wasknijpers ...

Dikke merci !

Terug
Bovenaan