VZW BeyondUrban

KO

Well-known member
Leden van de Algemene Vergadering,

Daar ik enkele renovatieklusjes heb thuis, zou ik graag een VZW oprichten zodat ik steun kan trekken van overheid om die werkjes te laten uitvoeren zonder dat het me wat kost. Natuurlijk passeer je niet zomaar bij de kassa. We gaan iets moeten verzinnen rond kansarme jongeren of zo.

Ik dacht misschien aan ontmoetingsplaats voor (kansarme) volwassenen en jongeren, meestal vanuit een gedeelde interesse voor gaming, om te praten over allerlei vragen en opvattingen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Zo vormen we een kennisdatabank, maar bovenal staat het sociale aspect centraal. Zij streeft haar doel met alle middelen na, en in het bijzonder als volgt:
  • Een forum met een onderdeel voor elke categorie van onderwerpen, voor de langere, raadpleegbare berichten.
  • Chatservers (Discord, IRC).
  • Een sociale media-aanwezigheid.
  • Streams en online (massa-)events.
  • ...
Hebben jullie nog ideeën?

Alvast bedankt.

Volgende week bespreken we de statuten.
 
Misschien een systeem met verschillende dieren waarvoor leden kunnen betalen.

€2/maand voor een vlooi
€10/maand voor een hond
€50/keer voor een poes
 
Leden van de Algemene Vergadering,

Daar ik enkele renovatieklusjes heb thuis, zou ik graag een VZW oprichten zodat ik steun kan trekken van overheid om die werkjes te laten uitvoeren zonder dat het me wat kost. Natuurlijk passeer je niet zomaar bij de kassa. We gaan iets moeten verzinnen rond kansarme jongeren of zo.

Ik dacht misschien aan ontmoetingsplaats voor (kansarme) volwassenen en jongeren, meestal vanuit een gedeelde interesse voor gaming, om te praten over allerlei vragen en opvattingen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Zo vormen we een kennisdatabank, maar bovenal staat het sociale aspect centraal. Zij streeft haar doel met alle middelen na, en in het bijzonder als volgt:
  • Een forum met een onderdeel voor elke categorie van onderwerpen, voor de langere, raadpleegbare berichten.
  • Chatservers (Discord, IRC).
  • Een sociale media-aanwezigheid.
  • Streams en online (massa-)events.
  • ...
Hebben jullie nog ideeën?

Alvast bedankt.

Volgende week bespreken we de statuten.
Een eigen radiozender.
 
  • Leuk
Waarderingen: KO
Ik stel voor om eerst een crowdfunding te organiseren. Dan kunnen we al makkelijk een mooi start bedragje in onze zakken steken, dit zonder enige moeite. We kunnen bijvoorbeeld de mensen die zich daar laten door vangen een speciale titel geven. Ik dacht eerst gewoon "crowdfunder", maar ik denk dat we beter iets kunnen nemen met meer flair. Ik zal er eens diep over nadenken, en op de volgende vergadering zal ik het nog eens aanhalen. We kunnen dit trouwens makkelijk vermommen onder de noemer "serverkosten, juridische zever, oprichting weet ik veel wat".
 
Hebt ge al een kapitaal verzameld, KO?
Ik wil graag 20 brokjes kattenvoer bijdragen.
Welke tier levert me dat op?
 
Terug
Bovenaan