Vraagje omtrent regel delen Spotify-accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Destel

Well-known member
Crowdfunder FE
WAT MAG JE VERKOPEN (EN WAT NIET)

NIET (ook niet als ruil of gratis)

  • [...]
  • Het delen van Spotify-accounts.
  • [...]

Gaat deze regel over het delen van 1 enkel account of ook over het delen van een Spotify family abonnement?
 
Oplossing
En gewoon gedogen, is dat geen optie?
Nee, لا, Nā, Non, Nein, Όχι, A’a, नहीं, No, いいえ, Tidak, 不是, होइन, Nie, Não, Nahi, Nu, Nyeh, Mana, Nej, ఏ!

Ma echt gasten, begrijpen jullie niet dat wij daaromtrent geen enkel risico willen nemen? Bij jullie gaan ze inderdaad niet komen aankloppen als het mis loopt. Voor ons staat er mogelijks wel wat meer op het spel dan toegang tot een gedeelde account verliezen.

Wij doen dit niet om jullie te ambeteren hé. Respecteer onze beslissing en zoek deze specifieke dienst elders.
Klopt, maar we dekken ons liever goed in. We kunnen ons nu niet meer wegsteken achter een groot bedrijf zoals bij 9lives. We zijn nu een kleine VZW en we blijven graag bestaan.

Ook de online kranten werden toegevoegd.
Op basis van wat zouden jullie verantwoordelijk zijn? De TOS slaat toch op abonneehouders en niet op een eventueel communicatieplatform waar mensen afspreken om samen een familie-abonnement aan te schaffen?
 
Op basis van wat zouden jullie verantwoordelijk zijn? De TOS slaat toch op abonneehouders en niet op een eventueel communicatieplatform waar mensen afspreken om samen een familie-abonnement aan te schaffen?
Kijk, als het voor u zo belangrijk is om een Spotify account te delen tegen de TOS, stel uw vraag op Facebook en je zal wel mensen kunnen optrommelen om het te doen. Hier wordt door de crew de keuze gemaakt om dat niet te doen, laat het daar dan ook gewoon bij en respecteer die keuze.
 
Op basis van wat zouden jullie verantwoordelijk zijn? De TOS slaat toch op abonneehouders en niet op een eventueel communicatieplatform waar mensen afspreken om samen een familie-abonnement aan te schaffen?
Everybody gangsta tot wij op een dag een cease and desist van één van die diensten krijgen.

Wij wensen die zaken niet aan te bieden, zo simpel is het.
 
Kijk, als het voor u zo belangrijk is om een Spotify account te delen tegen de TOS, stel uw vraag op Facebook en je zal wel mensen kunnen optrommelen om het te doen. Hier wordt door de crew de keuze gemaakt om dat niet te doen, laat het daar dan ook gewoon bij en respecteer die keuze.
Effe chillen, voor ik de vraag stelde stond er een ad van een crewlid om YouTube premium te delen dus 1. de regel was niet duidelijk en 2. ik ben niet de enige die dat hier wilt delen.
 
Effe chillen, voor ik de vraag stelde stond er een ad van een crewlid om YouTube premium te delen dus 1. de regel was niet duidelijk en 2. ik ben niet de enige die dat hier wilt delen.
Klopt helemaal. Ik was niet op de hoogte van YT Premium, mede doordat enkel Spotify in de regels stond vermeld.
Nu goed, ikzelf deel het ook allemaal hoor, zowel Spotify als Netflix, Disney+ en nu YT Premium. Maar helaas zal het niet meer via BeyondGaming kunnen.
 
Everybody gangsta tot wij op een dag een cease and desist van één van die diensten krijgen.
Is een dwangsom (want dat bedoel je met die engelse term vermoed ik) mogelijk als je in se niets onwettigs doet?

Nu de Telenet-paraplu wegvalt, wordt er best beter gekeken om jullie in te dekken. Alle begrip daarvoor.
Maar als er geen gevaar is, is het onnodig beknotten van de vrijheid van de leden wel sneu...
 
Is een dwangsom (want dat bedoel je met die engelse term vermoed ik) mogelijk als je in se niets onwettigs doet?

Nu de Telenet-paraplu wegvalt, wordt er best beter gekeken om jullie in te dekken. Alle begrip daarvoor.
Maar als er geen gevaar is, is het onnodig beknotten van de vrijheid van de leden wel sneu...
Nee, een Cease and Desist is een brief waarin een van die firma's ons zou verzoeken het delen van accounts stop te zetten en het naar de toekomst toe te verbieden, met een dreiging van juridische stappen indien we niet op hun verzoek zouden ingaan.

Juridisch is het een grijze zone en is er quasi geen rechtspraak over in België, maar vorderen staat vrij en dus is het niet uitgesloten dat één van die bedrijven (al is het maar om een "voorbeeld" te stellen) bepaalde stappen tegen ons zou ondernemen. Zo zouden ze bijvoorbeeld kunnen argumenteren dat wij zaken toelaten die ingaan tegen hun gebruiksvoorwaarden en zij daardoor schade lijden en inkomsten derven. Dat wij geen contractuele band met dat bedrijf hebben maakt niet uit, aangezien er in ons recht zoiets als buitencontractuele aansprakelijkheid bestaat.

Het lijkt mij niet uitgesloten dat een rechtbank daar oren naar zou hebben, dus better safe than sorry.

In de meeste gebruiksvoorwaarden van die bedrijven staat trouwens dat ze zich het recht voorbehouden om een account te 'beëindigen of beperken' als ze ontdekken dat je de gebruiksvoorwaarden schendt of betrokken bent bij 'illegaal of frauduleus gebruik van de service'. Een gedeelde account kan dus op elk ogenblik door het bedrijf worden afgesloten. Wat is het punt er dan nog van? Waarom zouden wij toelaten wat zij verbieden?
 
Laatst bewerkt:
Wat is het punt er dan nog van?
Kosten besparen natuurlijk. ;)

Nee, een Cease and Desist is een brief waarin een van die firma's ons zou verzoeken het delen van accounts stop te zetten en het naar de toekomst toe te verbieden, met een dreiging van juridische stappen indien we niet op hun verzoek zouden ingaan.

Juridisch is het een grijze zone en is er quasi geen rechtspraak over in België, maar vorderen staat vrij en dus is het niet uitgesloten dat één van die bedrijven (al is het maar om een "voorbeeld" te stellen) bepaalde stappen tegen ons zou ondernemen. Zo zouden ze bijvoorbeeld kunnen argumenteren dat wij zaken toelaten die ingaan tegen hun gebruiksvoorwaarden en zij daardoor schade lijden en inkomsten derven. Dat wij geen contractuele band met dat bedrijf hebben maakt niet uit, aangezien er in ons recht zoiets als buitencontractuele aansprakelijkheid bestaat.

Het lijkt mij niet uitgesloten dat een rechtbank daar oren naar zou hebben, dus better safe than sorry.
Lijkt mij moeilijk aantoonbaar dat er sprake is van een onrechtmatige daad in deze, maar zij hebben wel veel diepere zakken natuurlijk.
Vruchteloos procederen om een ander te jennen behoort tot de mogelijkheden...

Bedankt alvast voor het antwoord.

Blijf het wel een spijtige zaak vinden. :(
 
En gewoon gedogen, is dat geen optie? Het zou me verwonderen dat ze tijd en geld steken in een C&D waar ze eigenlijk geen gelijk hebben ipv hun eigen controlemechanismen op te schroeven. Ze gedogen het zelf uiteindelijk.

Als er ooit eentje binnen komt: aankondigen dat je die regel strikter gaat opvolgen en opgelost, toch?
 
In feite verandert er niets (of toch niet veel) tegenover de oude regels, alleen hebben services het nu expliciet in hun TOS staan. Daarvoor stond het er niet in of waren we ons er niet bewust van. Op Discord mocht het ook al niet. Je mag hier bijvoorbeeld ook geen advies geven over hoe je illegaal kunt downloaden.

En gedogen tot ze stappen ondernemen, is een gevaarlijk spelletje. Het is dan niet moeilijk om te bewijzen dat we hen schade hebben berokkend, en een schadevergoeding daarvoor te eisen.
 
En gewoon gedogen, is dat geen optie?
Nee, لا, Nā, Non, Nein, Όχι, A’a, नहीं, No, いいえ, Tidak, 不是, होइन, Nie, Não, Nahi, Nu, Nyeh, Mana, Nej, ఏ!

Ma echt gasten, begrijpen jullie niet dat wij daaromtrent geen enkel risico willen nemen? Bij jullie gaan ze inderdaad niet komen aankloppen als het mis loopt. Voor ons staat er mogelijks wel wat meer op het spel dan toegang tot een gedeelde account verliezen.

Wij doen dit niet om jullie te ambeteren hé. Respecteer onze beslissing en zoek deze specifieke dienst elders.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan