Vraag over verzenden

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Hallo allemaal, ik heb beetje een algemene vraag over verzenden van items. Ik werk nogal onregelmatige uren die echt botsen met het postkantoor.

Kan je kleinere items (DVD’s bijvoorbeeld) gemakkelijk in een grote envelop kwijt om die in een postbus te steken? Heb je dan geen bewijs van verzending?
 
Hallo allemaal, ik heb beetje een algemene vraag over verzenden van items. Ik werk nogal onregelmatige uren die echt botsen met het postkantoor.

1. Kan je kleinere items (DVD’s bijvoorbeeld) gemakkelijk in een grote envelop kwijt om die in een postbus te steken?
2. Heb je dan geen bewijs van verzending?
1. Ja
2. Tuurlijk niet, want een postbus heeft geen printer die een bewijsje kan afgeven aan iemand :).

Cubee is wat je wil als je een bewijs van verzending wil (wat op zich nog niet veel waard is, want daarmee bewijs je niet dat de ontvanger het ook kreeg).
 
Er is zeker wel een postpunt in je buurt die open is terwijl jij tijd hebt. Heel wat krantenwinkels bvb zijn een postpunt en die nemen pakketjes aan. Postkantoren zelf zijn overrated.

Daarnaast heeft JPV al geantwoord op je andere vragen.
Ik verstuur games ook in een bubbelenvelop, maar da's op risico van de koper. Willen ze tracking, dan moeten ze maar bijbetalen.
 
Er is zeker wel een postpunt in je buurt die open is terwijl jij tijd hebt. Heel wat krantenwinkels bvb zijn een postpunt en die nemen pakketjes aan. Postkantoren zelf zijn overrated.

Daarnaast heeft JPV al geantwoord op je andere vragen.
Ik verstuur games ook in een bubbelenvelop, maar da's op risico van de koper. Willen ze tracking, dan moeten ze maar bijbetalen.
Idd doe net hetzelfde , sommige durven dan na verzending ineens te vragen naar tracking.
Als ze dat willen moeten ze maar bij betalen en kost toch al gauw rond de 4€ /spel.
 
Ik verstuur games ook in een bubbelenvelop, maar da's op risico van de koper. Willen ze tracking, dan moeten ze maar bijbetalen.
Voor alle duidelijkheid, ook voor @Thorazer :

Als je niet de mogelijkheid geeft om af te halen en verzending zit in de prijs, dan is het risico voor de verkoper, tenzij je EXPLICIET aangeeft dat het risico voor de koper is.

Dus aan iedereen, om alle discussie te vermijden: altijd duidelijk aangeven dat verzending op vraag van de koper is én op risico van de koper. Dan kunnen ze er idd voor kiezen om al dan niet extra te betalen voor de tracking.

Geef je dat niet aan, dan is zelfs mét tracking de verkoper verantwoordelijk voor het toekomen van het pakketje. Komt het pakket om een of andere den dan niet toe, is de verkoper nog altijd aansprakelijk.
 
Voor alle duidelijkheid, ook voor @Thorazer :

Als je niet de mogelijkheid geeft om af te halen en verzending zit in de prijs, dan is het risico voor de verkoper, tenzij je EXPLICIET aangeeft dat het risico voor de koper is.

Dus aan iedereen, om alle discussie te vermijden: altijd duidelijk aangeven dat verzending op vraag van de koper is én op risico van de koper. Dan kunnen ze er idd voor kiezen om al dan niet extra te betalen voor de tracking.

Geef je dat niet aan, dan is zelfs mét tracking de verkoper verantwoordelijk voor het toekomen van het pakketje. Komt het pakket om een of andere den dan niet toe, is de verkoper nog altijd aansprakelijk.
Ja weet ik. Ik vermeld het normaal gezien altijd.
 
Voor alle duidelijkheid, ook voor @Thorazer :

Als je niet de mogelijkheid geeft om af te halen en verzending zit in de prijs, dan is het risico voor de verkoper, tenzij je EXPLICIET aangeeft dat het risico voor de koper is.

Dus aan iedereen, om alle discussie te vermijden: altijd duidelijk aangeven dat verzending op vraag van de koper is én op risico van de koper. Dan kunnen ze er idd voor kiezen om al dan niet extra te betalen voor de tracking.

Geef je dat niet aan, dan is zelfs mét tracking de verkoper verantwoordelijk voor het toekomen van het pakketje. Komt het pakket om een of andere den dan niet toe, is de verkoper nog altijd aansprakelijk.
Probeer dit altijd te melden maar we zitten hier ook niet met sukkelaars , de meesten weten wel dat je bv een game niet standaard gaat verzenden met tracking. Daarom probeer ik altijd Excl. te verkopen en toch komt het dikwijls op neer dat ze inc gaan bieden ;)
 
Probeer dit altijd te melden maar we zitten hier ook niet met sukkelaars , de meesten weten wel dat je bv een game niet standaard gaat verzenden met tracking. Daarom probeer ik altijd Excl. te verkopen en toch komt het dikwijls op neer dat ze inc gaan bieden ;)
Oh man, ik heb denk ik last van beroepsmisvorming. Ik dacht dat “incl of excl” op BTW bedoeld was. Maar jullie bedoelen verzending? 😄
 
Goh, geen idee eigenlijk. Best eens vragen aan bpost op twitter ofzo.
Gevonden:
Verstuur pakjes naar het buitenland met de online verzendtool| bpost (ecommerceblogbpost.be)

Verstuur in 1-2-3 een pakje naar het buitenland

  1. Gebruikt een stevige kartonnen doos om uw zending in te pakken. Koop eventueel een geschikte bpost-verpakking.
  2. Maak online een verzendlabel aan voor 220 bestemmingen wereldwijd
  3. Voeg eventueel de nodige douanedocumenten toe, kleef het adreslabel op de doos en bezorg uw pakje aan bpost. Dat kan heel eenvoudig in een postkantoor, in een postpunt of via een Cubee pakjesautomaat. Wist u trouwens dat u uw pakjes ook door bpost kan laten ophalen?
 
En nog niet geprobeerd, maar volgens de info op de site van DHL, zou je ook zendingen via DHL in de Cubee-automaten kunnen droppen...
 
Terug
Bovenaan