Auto Vraag apple car play in BMW 5

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over apple car play. Ik heb onlangs een nieuwe wagen gekocht bmw 520d (2019) fabriekstype volgens papieren G5K. Toen ik de verkoper vroeg voor android auto zei die dat dit niet ging, dat dit er niet in zat & niet in te krijgen is. BMW ondersteunt maar android auto van 07/2020. Volgens hetgeen ik ben gaan opzoeken was dit met een upgrade naar iDrive 7 wel mogelijk maar die zei dat dit dus niet ging. Nu ja voor mij leek dit een enerzijds logische uitleg.

Wat ik tijdens mij opzoekingswerken ook ben tegen gekomen is dat BMW wel apple car play ondersteunt. Nu had ik nog een iPhone liggen & ben ik dit zo eens aan het proberen, maar op geen enkele manier is die te verbinden. Volgens alle handleidingen die ik tegen gekomen ben staat apple car play er niet tussen. De telefoon verbind wel met bluetooth maar ik zie apple car play niet staan. Alles van rechten is toegekend. Ik heb dit zowel draadloos als met een usb kabel geprobeerd. Als ik op de stem knop druk van de auto dan start siri wel & was op instructies. Wel een detail, ik heb mijn sim kaart niet in de iPhone gestoken, dus weet niet of het daar aan zou kunnen liggen. Toen ik het probeerde had de iPhone wel verbinding met het wifi netwerk dus moest die op internet kunnen was dit wel mogelijk.

Is er iemand die me kan zeggen of dit nu effectief standaard komt en/of dit nog kan geactiveerd worden via een upgrade van iDrive? Volgens hetgeen ik opgezocht heb zou dit er moeten inzitten als je connectedrive hebt. Ik heb de verkoper hierover al een mail gestuurd maar heb hier voorlopig nog geen antwoordt op ontvangen. Ik weet dat er "aftermarket" zaken mogelijk zijn maar heb hier 2 jaar garantie op & zou er eigenlijk zo weinig mogelijk aan willen foefelen zonder dat de garantie geschonden wordt.

De opties volgens de verkoper:
  • B65
    Metaalkleur Jatoba
  • 205
    Automatische versnellingsbak Steptronic
  • 28V
    18" lichtmetalen velgen, W-spaak 632
  • 2VB
    Weergave bandendruk
  • 322
    Comforttoegang
  • 3AS
    Dakrails in Silber matt
  • 417
    Elektrisch zonnegordijn voor zijruiten achteraan
  • 488
    Lendensteun voor zetels vooraan
  • 4AW
    Dashboard overtrokken met Sensatec
  • 4T8
    Spiegelpakket
  • 508
    Park Distance Control (PDC) voor- en achteraan
  • 575
    Bijkomend 12V-stopcontact
  • 5AC
    High Beam Assist
  • 609
    Navigatiesysteem Professional
  • 6AC
    Intelligent emergency call
  • 6AK
    ConnectedDrive Services
  • LCDO
    Binnenbekleding leder Dakota Canberrabeige Exklusivnaht - Canberrabeige
  • 255
    Sportstuur
  • 2PA
    Antidiefstal bouten
  • 302
    Alarmsysteem met afstandsbediening
  • 346
    Chrome Line exterieur
  • 402
    Panoramisch schuifdak
  • 423
    Fluwelen tapijten voor- en achteraan
  • 494
    Verwarmde voorzetels
  • 4LF
    Edelhoutuitvoering Fineline Ridge met sierlijst in Perlglanz Chrom
  • 4UR
    Sfeerverlichting
  • 534
    Elektronisch gestuurde airconditioning
  • 5A1
    LED-mistlampen
  • 5AS
    Driving Assistant
  • 650
    CD-speler
  • 6AE
    TeleServices
  • 7S2
    Luxury line


Alvast bedankt.
M-H
 
Voor een BMW van dat bouwjaar zou het kunnen dat je die optie moet aankopen in de Connected Store. Heb je al eens gekeken of je dit als een optie ziet in de store voor jouw auto? Kostte geloof ik €300. Gedurende een periode was dat ook via een abonnement, maar dat is volgens mij terug afgeschaft geweest.
 
Je kan op een 5 serie van dit bouwjaar enkel Apple Car Play activeren als je de geavanceerde telefonie-optie hebt, kan me de code niet herinneren.

Ik weet dat omdat mijn 5 van 2019 hetzelfde "pobleem" heeft, de verkoper heeft me toen niet goed geïnformeerd en zei dat je dit altijd achteraf kon activeren.
 
Je kan op een 5 serie van dit bouwjaar enkel Apple Car Play activeren als je de geavanceerde telefonie-optie hebt, kan me de code niet herinneren.

Ik weet dat omdat mijn 5 van 2019 hetzelfde "pobleem" heeft, de verkoper heeft me toen niet goed geïnformeerd en zei dat je dit altijd achteraf kon activeren.
Is dit dan de Connected Package Professional?
Of de connecteddrive services? ==> die zit er wel standaard in alsook de SOS functie als teleservices.
 
Deze optie is het denk ik:

Code 6NW - Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid Bluetooth telefoonvoorbereiding inclusief dubbele microfoon en spraaksturing voor o.a. diverse telefoon- en navigatiefuncties. Mogelijkheid om te telefoneren via de (8 watt) dakantenne van de auto. Bevat
parallele bluetoothverbinding voor de koppeling van twee smartphones en één audiospeler. Draadloze oplaadmogelijkheid voor de BMW Display Key en bruikbaar voor smartphones die geschikt zijn voor inductieladen. Inclusief LED-laadindicator en waarschuwingssignaal om te voorkomen dat de smartphone wordt vergeten bij het uitstappen.
 
Deze optie is het denk ik:

Code 6NW - Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid Bluetooth telefoonvoorbereiding inclusief dubbele microfoon en spraaksturing voor o.a. diverse telefoon- en navigatiefuncties. Mogelijkheid om te telefoneren via de (8 watt) dakantenne van de auto. Bevat
parallele bluetoothverbinding voor de koppeling van twee smartphones en één audiospeler. Draadloze oplaadmogelijkheid voor de BMW Display Key en bruikbaar voor smartphones die geschikt zijn voor inductieladen. Inclusief LED-laadindicator en waarschuwingssignaal om te voorkomen dat de smartphone wordt vergeten bij het uitstappen.
Ik kreeg het al benauwd, maar ik zie 6NW op m'n bestelbon staan!
 
Ik heb gisteren gebeld met de helpdesk van connecteddrive & dit zit er niet standaard in. Je moet specifiek zeggen dat je dit wil & dit wordt dat zo gemaakt. Zelfs in de nieuwe modellen.
Blijkbaar zitten er in mijn auto een paar zaken niet in voor dit te activeren & dit zijn het draadloos oplaadplatform & de verbeterde bluetooth connectie. Al de rest zit erin maar deze ontbreken. Het is niet mogelijk om dit er achteraf bij te plaatsen zei die persoon. Ge gaat moeten gaan via een 3th party. Letterlijk zijn woorden.

Nu wil ik dit wel doen maar ik heb 2 jaar garantie & ben gelijk beetje schuw da, moest er iets aankomen ofzo, da ze da gaan gebruiken da de garantie geschonden is.
 
Ik had/heb hier 't zelfde probleem.
Er bestaan oplossingen voor maar die zijn uiteindelijk zeer duur ofwel niet estetisch (lees : met een hele kabelsoep)
Dension is zo een merk met oplossingen.
 
Idd, kunt dat normaal wel coderen als de hardware aanwezig is. Al dat niet het geval is en ze modules moeten bijplaatsen/vervangen dan is het een andere (en dure) zaak
 
Spasta (gebruikersnaam) op bimmerboard kan je bijna zeker verder helpen, dat is in België.
Ik heb eens contact met hem opgenomen & het laten plaatsen & dat viel voor mij vré goe mee van prijs.
Heb wel een goeie 130km moeten rijden maar da's nu niets.

Enkel wifi antenne moest geïnstalleerd worden & carplay moest vrijgegeven worden & da werkt nu zeer goed.

Alles was geregeld in iets meer dan een uur. Dus zeker ne aanrader voor te doen.
 
Ik heb eens contact met hem opgenomen & het laten plaatsen & dat viel voor mij vré goe mee van prijs.
Heb wel een goeie 130km moeten rijden maar da's nu niets.

Enkel wifi antenne moest geïnstalleerd worden & carplay moest vrijgegeven worden & da werkt nu zeer goed.

Alles was geregeld in iets meer dan een uur. Dus zeker ne aanrader voor te doen.
Hoeveel was de prijs misschien?
 
Is dat dan al goed, die Apple Car Play? Wat zijn de voordelen tov iDrive? Want die interface is echt spuuglelijk.
Ik kijk ook niet heel de tijd op die interface van die carplay, da die misschien ni echt 100% schoon is maakt mij ni echt zoveel. Het ding voor mij was da ik google maps kon gebruiken als navigatie. Die interne navigatie stuurde me weer god weet waar & door ne eenrichtingsstraat. Ik heb het geprobeerd hé zonder die carplay & da beviel mij gewoon niet da intern navigatiesysteem.

Ook als we ergens zijn duid ik in google maps aan kijk da restaurant/ijscream bar/... willen we bezoeken & duid ik da aan & die zegt mij de route. Terwijl anders is da weeral zoeken welke straat is da... Het voordeel van da is ook da mijn kaarten altijd up-to-date zijn terwijl het anders €160 ofzo is voor da te laten updaten & dan hebde nog ni de laatste versie, ook staat er in google maps da er wegafsluitingen zijn, da heb ik met die iDrive ook niet. Er zit wel een RTI ofzo da het noemt in, maar da's weer een extra abonnement da ge moet nemen & jaarlijks te betalen terwijl da het van google maps gratis is.

Ik kan ook quasi alle apps gebruiken die op mijne telefoon staan, in mijne auto was er nu voorbeeld ook gene dab+ radio. Kan alsek naar iets anders wil luisteren de radio app openen & daarnaar luisteren.

Ofda da goed is kan ik met 200% zekerheid zeggen, da is bij mij echt super stabiel geen klagen over, ik zou het eigenlijk iedereen aanraden.
 
Als je op NAV duwt naast uw versnellingspook, kom je dan automatisch op google maps uit?
Aangezien de wagen zowel iDrive als Apple CarPlay heeft, waar kan je instellen welke hij standaard gebruikt?
 
Terug
Bovenaan