Voorstel: graduele tegemoetkoming gezondheidszorg

Ik weet niet waar jullie naar de tandards gaan, maar ik ben einde december voor controle geweest met de 2 kinderen (7-9) en mezelf en voor ons 3 samen heb ik 18 euro betaald.
En de enige reden is omdat die de derdebetalersregeling toepassen waarover ik sprak en je enkel je remgeld moest betalen. 😉
 
Ivm dure (tand)artsen:
Mijn partner is vorige week naar de tandarts geweest, controle + tandsteen zonder 1 foto: bijna 100€ en ze was 10 minuten binnen.
Agenda staat maandenlang volgeboekt dus het is niet dat ze meer vragen omdat ze een tekort aan patiënten hebben...

In deze thread veel gelijkaardige verhalen.
Je moet misschien zelf weinig betalen, enkel remgeld, maar de maatschappij past wel de rest bij.

Verdienen sommige artsen niet gewoon veel teveel...?
 
In een polikliniek van De Voorzorg vindt je nog geconventioneerde tandartsen.

Al onze zorgverstrekkers zijn geconventioneerd, waardoor jij minder betaalt.
Limburg is me wat ver 😅
Maar ik ga eens op zoek naar iets gelijkaardig in de buurt.
Ik weet niet waar jullie naar de tandards gaan, maar ik ben einde december voor controle geweest met de 2 kinderen (7-9) en mezelf en voor ons 3 samen heb ik 18 euro betaald.
Een bende afzetters. Kheb er in het ergernissentopic al enorm over geklaagd. Daarom dat ik nu op zoek ben naar iemand nieuw.

Elk jaar op controle geweest bij mijn vorige tandarts, telkens max 1 gaatje, meestal vrij oppervlakkig dat hij het tijdens die controle vlug deed zonder verdoving.
Toen die op pensioen ging een andere gezocht, groepspraktijk. Daar op controle geweest, ineens 10 gaatjes en 2 wijsheidstanden die moesten getrokken worden (daar wist ik wel al van van de vorige, maar nooit effectief een afspraak gemaakt om dat te laten doen).
Meer dan 2000€ moeten betalen, en ongeveer 800€ teruggekregen.
 
Terug
Bovenaan