Voorjaar 2024

Wat een gezaag zeg. Yep, het is saai. En dat is enkel door de overmacht van Matthieu. Maar indien je een beetje neutrale wielerfan bent kan je niks anders dan ontzag hebben voor wat Matthieu laat zien. En indien je een beetje pro Matje bent kan je er serieus van genieten ook. Ik vind ook dat hij de verkeerde vlag achter zijn naam heeft staan hoor. En ik vind ook dat hij in de verkeerde kleur truitje rondrijdt wanneer ze in de nationale kleuren rijden. Maar dat is hem vergeven. Ik ben niet zo chauvinistisch dat mij dat ook maar iets interesseert. Het is hem vergeven. Ik kan hier enkel maar ontzag voor hebben.

Spijtig voor Wout nauturlijk, want hij is de enige die deze Matthieu misschien zou kunnen volgen. En dan zeg ik nog misschien, want we zullen het spijtig genoeg nooit weten. Als je naar het palmares van de 2 kijkt dan twijfel ik daar eerlijk gezegd over. In een gevecht man tegen man trekt Wout meestal aan het kortste eind.

Erg. Maar ik vind dat Matthieu hier wel een pak beter behandeld wordt dan vorige week. Je merkt toch dat we in Frankrijk zitten en niet in België. Ik schaam me vaak om Belg te zijn als ik dat Boe geroep hoor.

Allez de biergooiers zijn er ook weer van de partij.

Hoe magistraal zou het zijn als het podium MVDP - Philipsen - Vermeersch zou zijn. Mapei toestanden. Maar wel 100% verdiend.
Vermeersch wat een gouden knecht is dat toch, zit in de vorm van zijn leven.

Erg maar ik vind dat Matthieu hier wel een pak beter behandeld wordt dan vorige week. Je merkt toch dat we in Frankrijk zitten en niet in België. Ik schaam me vaak om Belg te zijn als ik dat Boe geroep hoor.
De Fransen zijn nochtans nog een pakje erger als het daar op aankomt. Genoeg Tourwinnaars die er van kunnen meespreken.

Spijtig voor Wout nauturlijk, want hij is de enige die deze Matthieu misschien zou kunnen volgen. En dan zeg ik nog misschien, want we zullen het spijtig genoeg nooit weten. Als je naar het palmares van de 2 kijkt dan twijfel ik daar eerlijk gezegd over. In een gevecht man tegen man trekt Wout meestal aan het kortste eind.
Mijn gevoel? Woutje had bij die aanval van VDP waar niemand kon volgen nog kunnen mee glippen. Zo vroeg en ASAP krijg je er VA toch echt niet af.

Bij de volgende passage had VDP dan nog eens doorgetrokken en had het licht ook bij VA uit gegaan. (denk ik).
Maar goed, we zullen het nooit zeker weten. Het is geen wiskunde of een exacte wetenschap. Een beetje gokken helpt allemaal gene zak.

Ik ben ergens wel fan van VDP. Maar elke wielerliefhebber, zelfs VDP zelf, had liever gehad dat VA er bij zou zijn.
Je wil als sportman gewoon winnen van de beste renner(s) en daardoor zelf u op de borst kunnen kloppen van: IK ben de beste!

En ja alleen de titel telt en over 20 jaar weet niemand de details nog. Maar het blijft ergens spijtig.

Met voorsprong één van de saaiste lentes die ik al heb meegemaakt denk ik.
Wat een gezaag zeg. Yep, het is saai. En dat is enkel door de overmacht van Matthieu. Maar indien je een beetje neutrale wielerfan bent kan je niks anders dan ontzag hebben voor wat Matthieu laat zien. En indien je een beetje pro Matje bent kan je er serieus van genieten ook. Ik vind ook dat hij de verkeerde vlag achter zijn naam heeft staan hoor. En ik vind ook dat hij in de verkeerde kleur truitje rondrijdt wanneer ze in de nationale kleuren rijden. Maar dat is hem vergeven. Ik ben niet zo chauvinistisch dat mij dat ook maar iets interesseert. Het is hem vergeven. Ik kan hier enkel maar ontzag voor hebben.

Ik zie liever MVDP winnen dan WvA maar hier is gewoon niets aan. Dit is niet interessant om naar te kijken.
Dat was in de E3 niet, dat was in de Strade niet, dat was in Catalonië of de Tirreno ook niet.

Das fenomenaal wat die kan maar dat vind ik niet leuk om naar te kijken.
Dit is net het allerergste voor de neutrale supporter.

Laatst bewerkt:
De koers is gewoon anders. Ze maken elkaar kapot vanaf 150km van de finish. De koers was heel interessant tot 60km. Terwijl ze vroeger bij wijze van spreken wachtten tot Carrefour.

Desondanks de fenomenale prestaties die we te zien krijgen, begint de chauvinist in mezelf toch stilaan wat te morren. :lol: :cry:

Mijn gevoel? Woutje had bij die aanval van VDP waar niemand kon volgen nog kunnen mee glippen. Zo vroeg en ASAP krijg je er VA toch echt niet af.

Bij de volgende passage had VDP dan nog eens doorgetrokken en had het licht ook bij VA uit gegaan. (denk ik).
Maar goed, we zullen het nooit zeker weten. Het is geen wiskunde of een exacte wetenschap. Een beetje gokken helpt allemaal gene zak.

Ik ben ergens wel fan van VDP. Maar elke wielerliefhebber, zelfs VDP zelf, had liever gehad dat VA er bij zou zijn.
Je wil als sportman gewoon winnen van de beste renner(s) en daardoor zelf u op de borst kunnen kloppen van: IK ben de beste!

En ja alleen de titel telt en over 20 jaar weet niemand de details nog. Maar het blijft ergens spijtig.
Misschien wel. Spijtig genoeg zullen we het nooit weten. Ik persoonlijk zie liever Matthieu rijden dan Wout, maar als ik moet kiezen tussen dit en Matthieu die verliest van Wout kies ik voor het laatste. maar het is niet dat ik van dit niet kan genieten.

In elk geval... Matthieu is toch duidelijk gene Hollander hé. Die kerel geeft een interview in't frans. Hollanders kunnen geen frans. f
Jus d'Orange lukt misschien nog juist, maar dan is het ook wel gedaan ook :laugh:

Zijn versnelling op Orchie was wel fe-no-menaal, reed zowa 5-10 per uur rapper dan de rest aan bijna 60 per uur

De Fransen zijn nochtans nog een pakje erger als het daar op aankomt. Genoeg Tourwinnaars die er van kunnen meespreken.
Klopt wel. Fransen zijn enorm chauvinistisch en vinden vanalles uit om toch maar een Fransman te laten winnen. Kijk maar naar Parijs Dakar.
Maar soit, bij gebrek aan een Fransman die kan winnen hebben ze Matthieu geadopteerd als zijnde de kleinzoon van Poulidor. Wij Belgen zouden dat beter ook doen, Matthieu adopteren. Geboren in België en altijd in België gewoond. Als je hem hoort praten hoor je toch duidelijk een Belg praten en geen Nederlander.
Nationaliteit interesseert mij geen bal. Wat heeft het te betekenen dat iemand per toeval aan dezelfde kant van 1 of andere fictieve lijn op een kaart geboren is ? Ik voel daarvoor niet meer of minder sympathie voor de sportman. Sport overstijgt nationaliteit imo, dat zie je aan de vriendschap tussen Matthieu en Jasper. Alleen spijtig van dat oranje truitje altijd

Terug
Bovenaan