Voorjaar 2024

Snap niet dat die buitrago 45sec laten pakken ?

Zeer onderschatte renner inderdaad. Zowel in Belgie als heel het peloton precies. Wordt precies nooit over gepraat (ook niet toen die een aflopend contract had vorig jaar), maar die zijn resultaten op een nog altijd jonge leeftijd zijn echt heel goed hé.

hehe was niks te pakken aan, Plapp en Buitrago gingen gewoon keihard. Ineos heeft nog geprobeerd en dan op die klim nam van Wilder over maar ze bleven gewoon uitlopen. Dat zijn echt wel 2 klasbakken.

Ge laat ze in het begin wel rijden hé. Peloton houdt ze ook op 15tal seconden en dan stoppen ze eigenlijk met rijden tot ze weer 40 seconden hebben.

Zeer onderschatte renner inderdaad. Zowel in Belgie als heel het peloton precies. Wordt precies nooit over gepraat (ook niet toen die een aflopend contract had vorig jaar), maar die zijn resultaten op een nog altijd jonge leeftijd zijn echt heel goed hé.

Ge laat ze in het begin wel rijden hé. Peloton houdt ze ook op 15tal seconden en dan stoppen ze eigenlijk met rijden tot ze weer 40 seconden hebben.

Zit altijd in mijn pooltjes :p

Maar snap niet dat bvb Van Wilder niet meespring met buitrago. Jammer dat we hem niet zien demarreren.

Ja maar als hij 100m langer wacht met zijn sprint pakt hij 4 bonis ipv 2" door een gat. Nu moest gewoon gaan want Plapp en Buitrago nemen nu al eigenlijk teveel tijd. Dus had dit keer eigenlijk wel een goed excuus om vroeg te gaan. Gaan nog moeten zien waar hij dit dit weekend kan goedmaken.
Dit is nu wel een sprint waar Remco weinig verkeerd doet denk ik? Achteraf bekeken waren 4 boni's idd beter dan 2 seconden maar uiteindelijk is het inderdaad ook zaak van Buitrago & Plapp niet nóg meer tijd te gunnen. Het pak zat daar ook op een lint dus... je kan inhouden en wachten maar dan loop je wel het risico dat de harmonica terug dichtklapt en krijg je een Roglic mogelijk direct op het wiel ipv 4 fietsen verderop.
Dat zou ook geen garantie geweest zijn dat je Skjellmose wél klopt.
Als het weekend inderdaad ook geschrapt en/of ingekort wordt gaat het sowieso al geen sinecure zijn van 17 seconden te dichten op Buitrago.

Als het vandaag ergens verkeerd gaat dan gaat het eigenlijk ver daarvoor al verkeerd als Buitrago en Plapp toch wel een pak tijd min of meer cadeau krijgen maar ook wel sterk verdedigen op die slotklim.
Zit altijd in mijn pooltjes :p

Maar snap niet dat bvb Van Wilder niet meespring met buitrago. Jammer dat we hem niet zien demarreren.
Van Wilder is hier wel meesterknecht voor Remco natuurlijk. Je kan wel Van Wilder meesturen en de kat uit de boom kijken maar dat is iets wat ik eigenlijk nooit ga verwachten van Quick-Step en het lijkt mij in deze situatie nu ook niet meteen een wenselijke tactiek. Lefevere gaat trouwens, net zoals vroeger met Boonen, áltijd alles op Remco willen laten zetten voor winst want winst voor Remco is commercieel 20 keer interessanter dan winst voor Van Wilder.

Er zit nog een enorm zone tussen "we hadden de benen niet/het weer viel tegen" en "Tim Declerq is ne smerige rotzak".
Ik kan uw reactie in z'n geheel smaken, maar dit deeltje pik ik er toch even uit: Hij heeft in geen honderd jaar gezegd dat Tim een smerige rotzak is, noch geïnsinueerd. Enkel dat het manoeuvre smerig was en dat is een gigantisch groot verschil.

Remco laat zich toch weer ringeloren op een spurt bergop
En dan? Hij pakt vandaag wel de meeste seconden van alle klassementsmannen.. Skjelmose staat nog op meer dan een minuut van Remco en Roglic kon niet volgen. UAE er vandaag als ploeg toch redelijk doorgezakt itt gisteren.

Laatst bewerkt:
Ik kan uw reactie in z'n geheel smaken, maar dit deeltje pik ik er toch even uit: Hij heeft in geen honderd jaar gezegd dat Tim een smerige rotzak is, noch geïnsinueerd. Enkel dat het manoeuvre smerig was en dat is een gigantisch groot verschil.
Dichterlijke vrijheid :p. Nee, je hebt gelijk dat heeft hij inderdaad niet letterlijk gezegd.

Grote fan van Remco en ik zie hem graag koersen, maar nu weer na de finish snapt hij de tactiek van UAE niet.

Waarom moet hij toch precies altijd iets zeggen, gewoon zwijgen is soms ook interessant :p

Grote fan van Remco en ik zie hem graag koersen, maar nu weer na de finish snapt hij de tactiek van UAE niet.

Waarom moet hij toch precies altijd iets zeggen, gewoon zwijgen is soms ook interessant :p
Was ook wel mijn reactie.
Ik snap niet goed waarom hij nu weer aanhaalt dat UAE hun verantwoordelijkheid niet pakte. Voor alle duidelijkheid ben jij hier wel de favoriet eh ket, het is in de eerste plaats aan u en uw ploeg.

En daarbij in deze fase moet je ook geen kritiek geven op andere ploegen, hou dat voor uzelf of voor tijdens de nabespreking.
Hij is ook zowat de enige in het peloton die zulke uitspraken doet, je kan dat bestempelen als ad rem. Maar dat wordt u niet in dank afgenomen en het is ook lullig als je achteraf u steeds maar weer moet excuseren.
Bijt gewoon op uw tong en wees de slimmere.

Was ook wel mijn reactie.
Ik snap niet goed waarom hij nu weer aanhaalt dat UAE hun verantwoordelijkheid niet pakte. Voor alle duidelijkheid ben jij hier wel de favoriet eh ket, het is in de eerste plaats aan u en uw ploeg.

En daarbij in deze fase moet je ook geen kritiek geven op andere ploegen, hou dat voor uzelf of voor tijdens de nabespreking.
Hij is ook zowat de enige in het peloton die zulke uitspraken doet, je kan dat bestempelen als ad rem. Maar dat wordt u niet in dank afgenomen en het is ook lullig als je achteraf u steeds maar weer moet excuseren.
Bijt gewoon op uw tong en wees de slimmere.
Inderdaad, ik snap echt niet waarom er altijd toch iets van reactie moet komen. Hij kan het toch echt echt echt niet laten.

Voor de rest zag hij er wel sterk uit, hopelijk krijgen we toch nog ergens wat bergen in deze PN met die sneeuw. Kan nog mooie strijd worden.

Zaterdag gaat sowieso niet doorgaan, ofwel klimmen ze tot 1100m oid.
Zondag gaat het enorm gieten in de ochtend in Nice, ben benieuwd..

Milan: het ziet er niet uit maar dat was toch een ferme sprint. Girmay verdient daar wel een DQ imo. Als Milan geen beer is van 80+kg/1m93 en ook niet zo slim is van zich neer te zetten om Girmay terug te kunnen kwakken komen daar brokken van...

Kooij in Nice was wel een ander niveau dan de rest (in die koers). Kon wel perfect uit het wiel van Ackermann komen natuurlijk, maar die sprintvoorbereiding was alles behalve perfect voor hem.

Had ik nu in het begin van de week niet ergens gelezen dat er maar 1 sprintkans was in Parijs-Nice? 🤔

Het zal nooit goed zijn voor bepaalde mensen.. als hij duidelijke taal spreekt ist niet goed en als hij zou zwijgen zal het ook niet goed zijn. Altijd wel iets om op te zagen en zeuren door de anti-Remco brigade. Ik begrijp het volkomen als hij zegt: "ik kan nooit iets goed doen". Laat die kerel gewoon ad rem zijn verhaal doen. Moeilijk te aanvaarden blijkbaar voor sommigen.. iemand met het hart op de tong.

Misschien liever de zwijgzame voorgekauwde renners die dan wel achterbaks gaan zeiken? Neen, bedankt..

Laatst bewerkt:
Het zal nooit goed zijn voor bepaalde mensen.. als hij duidelijke taal spreekt ist niet goed en als hij zou zwijgen zal het ook niet goed zijn. Altijd wel iets om op te zagen en zeuren door de anti-Remco brigade. Ik begrijp het volkomen als hij zegt: "ik kan nooit iets goed doen". Laat die kerel gewoon ad rem zijn verhaal doen. Moeilijk te aanvaarden blijkbaar voor sommigen.. iemand met het hart op de tong.

Misschien liever de zwijgzame voorgekauwde renners die dan wel achterbaks gaan zeiken? Neen, bedankt..

Ik ben absoluut niet anti-Remco, ik ben zelfs een grote fan.

Maar je kan perfect fan zijn, en toch vinden dat hij soms moet zwijgen :p

Net zoals ik fan kan zijn van voetballers, maar me toch enorm kan ergeren als ze zagen op het veld.

Laatst bewerkt:

Allé goed zo ze zijn er op tijd bij. Ze wachten niet tot zaterdag een uurtje voor de start om te wijzigen. Jammer natuurlijk dat een van de lastigste ritten zo wel een pak minder zwaar word. Hopelijk komt zondag alles nog goed anders wordt het een hele lastige klus voor Evenepoel om nog te winnen. Dat wordt het nu al.

Ik ben absoluut niet anti-Remco, ik ben zelfs een grote fan.

Maar je kan perfect fan zijn, en toch vinden dat hij soms moet zwijgen :p

Net zoals ik fan kan zijn van voetballers, maar me toch enorm kan ergeren als ze zagen op het veld.
Bedankt voor de verduidelijking. Nu begrijp ik het volkomen.

Allé goed zo ze zijn er op tijd bij. Ze wachten niet tot zaterdag een uurtje voor de start om te wijzigen. Jammer natuurlijk dat een van de lastigste ritten zo wel een pak minder zwaar word. Hopelijk komt zondag alles nog goed anders wordt het een hele lastige klus voor Evenepoel om nog te winnen. Dat wordt het nu al.
Aankomst zaterdag zou wel lastig blijven... Remco is sowieso bij de meest explosieve mannen van het pak en met 10 boni's kan er nog veel. Ze gaan Buitrago ook geen vrijgeleide meer geven nu, dat zal ook schelen.

Als ik van Bahrein was zou ik misschien de vlucht toch niet per sé binnen schot willen houden... maar er zijn naast Quick-Step waarschijnlijk nog wel andere teams met ambitie om toch wat controle te doen.

Of de andere ploegen denken weer slim te zijn door SQS de kastanjes uit het vuur te laten halen en achteraf is 't van oh shit misschien hadden we toch beter een mannetje bijgezet.

Terug
Bovenaan