Voorjaar 2024

Regen heeft toch duidelijk een rol gespeeld? Goede tijdrit toch tegenover ploegen als Ineos, Visma en Bora.

Dus idd Remco die weer maar eens te impulsief reageert ipv 2x na te denken :(
Als Tim effectief in de weg reed (ik heb de beelden niet gezien) zegt hij nochtans niks verkeerd. Hij is gewoon direct in zijn commentaar en ik vind dat gewoon een verademing ipv de typische standaardreacties na een koers.

Hij zegt ook niet dat hij dat expres gedaan heeft hè, hij zegt letterlijk "dat kan, ik hoop het niet, maar het kan."

Mja zeg zo iets in de Tour en je krijgt toch weer een kleine mediastorm. Dergelijke zaken kosten toch allemaal energie die je in een GT niet kan missen. Hij zou toch stilletjes aan beter moeten beginnen weten...

Hij zou beter moeten weten of het wat diplomatischer verwoorden.

Maar Sporza teert toch wel serieus op het creëren van drama hoor. Akkoord de uitspraak was wat giftig maar om daar nu de grootse kop van de website van te maken, is toch totaal niet nodig.

Ik denk dat er genoeg andere interessante sportieve zaken gebeurt zijn vandaag, die bovenaan mogen prijken, een overwinning van een Belg in een andere rittenkoer bijvoorbeeld?

Maar Sporza teert toch wel serieus op het creëren van drama hoor. Akkoord de uitspraak was wat giftig maar om daar nu de grootse kop van de website van te maken, is toch totaal niet nodig.

Ik denk dat er genoeg andere interessante sportieve zaken gebeurt zijn vandaag, die bovenaan mogen prijken, een overwinning van een Belg in een andere rittenkoer bijvoorbeeld?
4 belgen in top 3. Straf toch

Is ook wel omdat ze bij sporza goed genoeg weten dat Remco vaak gemengde reacties oproept en dus clicks oplevert.
Beetje jammer inderdaad.

Als Tim effectief in de weg reed (ik heb de beelden niet gezien) zegt hij nochtans niks verkeerd. Hij is gewoon direct in zijn commentaar en ik vind dat gewoon een verademing ipv de typische standaardreacties na een koers.

Hij zegt ook niet dat hij dat expres gedaan heeft hè, hij zegt letterlijk "dat kan, ik hoop het niet, maar het kan."
Hij zegt wel letterlijk het volgende:
“Zo bleef Tim Declercq voor ons rijden in een technische bocht, hij ging niet aan de kant. Bedankt aan hem. Dat was echt smerig. ”

Dat was echt smerig is een beetje vreemd om te zeggen als je niet iemand verdenkt het expres te doen.
Dat zijn uitspraken die je gewoon niet doet, toch zeker niet over een man die 5 maand geleden nog de ballen uit zijn lijf reed voor u.

Ik snap dat eigenlijk ook niet, ok in the heat of the moment enzo ma dan nog... Gebruik nu toch eens uw verstand Remco. is een kantje aan hem dat ik toch niet echt kan smaken.

Een vriendschap van 7 jaar? Ze hebben vorig jaar 1x samen gereden op het BK. Zo close zullen die nu ook wel niet geweest zijn zeker?

Mja zeg zo iets in de Tour en je krijgt toch weer een kleine mediastorm. Dergelijke zaken kosten toch allemaal energie die je in een GT niet kan missen. Hij zou toch stilletjes aan beter moeten beginnen weten...
Hij heeft het hart op de tong.. en gelukkig blijft dat zo ipv alles te moeten wikken en te wegen.

Hij heeft het hart op de tong.. en gelukkig blijft dat zo ipv alles te moeten wikken en te wegen.

Klopt maar zo gaat hij toch weer extra shit op zijn kop krijgen. In de Tour mag hij het morgen nog eens uitleggen. Op soc. media zal hij ook wel weer commentaar krijgen. En stel dat Skjelmose een dezer dagen tijd pakt op Evenepoel zou Declercq nog wat kunnen stoken door te zeggen dat hij Evenepoel nochthans niet gehinderd heeft. Puur hypothetisch natuurlijk. Maar zoals reeds gezegd kost u dat allemaal energie.

Een goeie GT renner moet eigenlijk een saaie vod zijn zoals Roglic of Vingegaard. Misschien moet Evenepoel zijn interviews doen zoals Sagan: " Yes , no, we will see". :unsure:

Hij zegt ervoor letterlijk dat het "smerig" was. En dat is wél een verwijt aan het adres van Tim Declerq.

Daarna beseft hij wat hij gezegd heeft en probeert hij de meubelen wat te redden om niet alweer als een grote blijter over te komen.

Spontaniteit in een interview ipv ingestudeerde zinnetjes kan ik ook appreciëren. Maar kinderachtig gedoe mag altijd achterwege gelaten worden.

't Is eigen aan Evenepoel om na een mindere (team)prestatie wat wild in het rond te slaan.

Maar dat typeert de kampioen die hij is. Liever dat dan alle mediagetrainde sporters die steeds dezelfde riedeltjes afsteken. Schotte heeft daar ook eens zijn beklag over gedaan. Vroeger mocht je als journalist de renners interviewen vlak na de meet waardoor je effectief eens een scherpe maar ook oprechte uitspraak kreeg. Nu worden ze allemaal voor een reclamespandoek geposteerd en krijg je dat ingestudeerde halfbakken commentaar "I'd like to thank the team and everyone else..."

Liever een het is niet goed met bijhorende sneer van Remco dan de 1 minuut verliezen is beter dan 2 minuten verliezen van Roglic. De koers kan wel wat controverse gebruiken, de huidige renners/toppers zijn echt wel braaf op dat vlak.

Ik dacht dat ik de enige was. Precies of hij er een percentje op krijgt.

EF reed vroeger ook met zo'n grote helm en daar zijn ze blijkbaar al weer van afgestapt.
EF/Poc hun grotere tt helm zou blijkbaar niet voor al hun renners sneller zijn. Enkel de renners waarbij dit wel zo is (als ze allemaal in de windtunnel geweest zijn) dragen de grotere helm.

Was te verwachten natuurlijk. Had duidelijk nog last en met het zware werk dat er deze week nog aankomt. Hopelijk herstelt hij snel en kan hij nog wat maken van het voorjaar want tot nu toe is het nog niet echt meegevallen.

Benieuwd naar vandaag toch wel een lastige rit met een pak heuvels. Ik vond Evenepoel gisteren in de laatste kilometer niet echt indrukwekkend we gaan vandaag zien of het maar een moment opname was of niet.

Hij zegt ervoor letterlijk dat het "smerig" was. En dat is wél een verwijt aan het adres van Tim Declerq.

Daarna beseft hij wat hij gezegd heeft en probeert hij de meubelen wat te redden om niet alweer als een grote blijter over te komen.

Spontaniteit in een interview ipv ingestudeerde zinnetjes kan ik ook appreciëren. Maar kinderachtig gedoe mag altijd achterwege gelaten worden.
Mensen maken zaken die in de media komen graag groter dan ze effectief zijn. Het feit is dat hij altijd recht voor de raap is. Blijkbaar hebben er sommigen hier liever zoutloze interviews en achterbaks gedrag.. sorry hier pas ik dan weer voor. Kinderachtig gedoe is nog wel iets anders dan wat er gisteren is gezegd. En de zaak is allang gesloten trouwens. Op naar een nieuwe en spannende koersdag!

Terug
Bovenaan