Voorjaar 2024

Laporte mist ook DDV en de Ronde. Met een Benoot die niet 100% is en Tratnik die gisteren nog zwaar viel, blijft er van het ontzettend sterke blok van Visma eigenlijk al niet meer zoveel over. Met Van Aert en Jorgensen natuurlijk nog 2 toppers, maar het wordt er niet makkelijker op.

Van Eetvelt mist door kniepijn (opgelopen in de Strade) na Catalonië hoogstwaarschijnlijk ook de Waalse klassiekers en Romandië. Na een super seizoenstart een slecht gevolg jammer genoeg.

Overdrijft de pers nu niet ferm met dat "Meesterwerk van Lidl". Het is toch gewoon "dom" gereden van VDP? Milan vooruit sturen is "slim" enkel alleen omdat VDP er "dom" op reageert. Als die gewoon wacht op het peloton en die het vuile werk laten opknappen en dan op de Kemmel er een lap opgeeft maakt hij alvast meer kans op winst.

Dat hij na de Kemmel doorrijd met Pedersen is niet meer dan normaal voor iemand met zijn statuut en ook gewoon omdat hij niet kansloos is natuurlijk. Maar dat hij alleen blijft rijden achter Milan ipv wachten op versterking uit de achtergrond is gewoon "dom".

Pers trekt nogal gauw de "genialiteit kaart" ipv de "domme kaart". Beetje zelfde als het Granon verhaal daar was het ook vooral Pogacar die "dom" was ipv Jumbo die "slim" was.

Overdrijft de pers nu niet ferm met dat "Meesterwerk van Lidl". Het is toch gewoon "dom" gereden van VDP? Milan vooruit sturen is "slim" enkel alleen omdat VDP er "dom" op reageert. Als die gewoon wacht op het peloton en die het vuile werk laten opknappen en dan op de Kemmel er een lap opgeeft maakt hij alvast meer kans op winst.

Dat hij na de Kemmel doorrijd met Pedersen is niet meer dan normaal voor iemand met zijn statuut en ook gewoon omdat hij niet kansloos is natuurlijk. Maar dat hij alleen blijft rijden achter Milan ipv wachten op versterking uit de achtergrond is gewoon "dom".

Pers trekt nogal gauw de "genialiteit kaart" ipv de "domme kaart". Beetje zelfde als het Granon verhaal daar was het ook vooral Pogacar die "dom" was ipv Jumbo die "slim" was.

Da's de pers, die overdrijven altijd. En als het nodig is veranderen ze een week later weer van mening. Trek reed een goede koers, maar vooral door heel sterke individuele prestaties, tactisch gezien paste het allemaal aan het eind, maar inderdaad vooral omdat Van der Poel gewoon als een bezetene bleef doorrijden in dat stuk tussen de heuvels.

Het verhaal wordt altijd geschreven van de kant van de overwinnaar hé... (tenzij er een Belg verliest van een buitenlander)

Kijk naar Wollongong: grootste tactische blunder die ik de laatste 10 jaar gezien heb... daar werd ook niet over gesproken in de media. Men schrijft een heldenverhaal: hoe goed/sterk/slim was winnaar wel niet??? Het falen van de verliezer daar wordt niet over gesproken want dat reduceerd de heroiek aan de kant van de winnaar...

Het verhaal wordt altijd geschreven van de kant van de overwinnaar hé... (tenzij er een Belg verliest van een buitenlander)

Kijk naar Wollongong: grootste tactische blunder die ik de laatste 10 jaar gezien heb... daar werd ook niet over gesproken in de media. Men schrijft een heldenverhaal: hoe goed/sterk/slim was winnaar wel niet??? Het falen van de verliezer daar wordt niet over gesproken want dat reduceerd de heroiek aan de kant van de winnaar...
Oei, fris ons geheugen eens op. Dat zit precies al te ver weg :tongue:

Oei, fris ons geheugen eens op. Dat zit precies al te ver weg :tongue:
1 van dé topfavorieten rijdt weg in een grote groep met hooguit een paar outsiders en alle landen stonden erbij en keken ernaar en dachten:
this-is-fine-its-fine.gif

1 van dé topfavorieten rijdt weg in een grote groep met hooguit een paar outsiders en alle landen stonden erbij en keken ernaar en dachten:
this-is-fine-its-fine.gif

Ah ja, dat was Wollongong... Om één of andere reden moest ik denken aan het WK dat Hushovd won in Geelong :lol: (Geen idee waarom dat als eerste in mijn hoofd kwam...)

Vanderpoel was fameus aant kraken op de Kemmelberg. Hing tussen zijn kader. Mads Pedersen toch wel de sterkste gisteren. En de sprint gereden zoals het hoort om VDP te kloppen. Van ver genoeg aangaan en de sprint zelf inzeten.. dat hebben we vroeger nog al gezien dat VDP dan moet gaan zitten.

Elke Belg die op jonge leeftijd zo een dingen toont krijgt er mee te maken. Remco had het daar ook niet altijd even makkelijk mee, maar zijn prestaties leden er wel niet echt onder (en dat verdient respect). Bij Cian speelt het op dit moment ook wel een beetje een rol denk ik, heel veel aandacht rond zijn personage geweest na zijn schitterende Vuelta en controversiële transfer. Dat vergroot de druk natuurlijk. Bevestigen is altijd moeilijk.

Maar het zal ook niet enkel de druk zijn bij De Lie denk ik. Die zijn lichaam heeft toch wel zware klappen gekregen de laatste weken, en dat werd misschien door zichzelf en het team wel wat onderschat. Die is denk ik 5x gevallen in anderhalve maand tijd (en werd ervoor nog eens ziek ook): op training voor Murcia, in Samyn, in Denain, in Bredene en gisteren opnieuw. Buiten die van in Denain waar hij natuurlijk niets aan kon doen, lag het ook telkens vooral aan zichzelf, dat kan geen goed doen. Fysiek en mentaal. Hij had natuurlijk nooit mogen starten in Parijs Nice, als blijkt dat die daar koorts krijgt omdat bepaalde wonden zijn beginnen ontsteken, was het toch serieus.

Rusten lijkt me dus de goede keuze, en dan gewoon weer wat kleinere wedstrijdjes waar niet veel aandacht rond is rijden en hopelijk winnen vooraleer naar de Tour te trekken. Niet meteen weer serieus op hoogtestage en dan enkel op hoog niveau opbouwen naar de Tour, vind maar eerst het plezier terug zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
De Lie: hate to say I told you so...

Al van in het begin die jongen bombarderen tot kopman (alle klassiekers, én de Tour én...!), gaandeweg na het uitvallen van andere renners nóg meer druk erop leggen en dat in combinatie met de happy go lucky trainingsbegeleiding van Lotto werkt niet.

Terug
Bovenaan