_Pe_
Well-known member
Nee, hij moet geen progressie meer maken. Zijn vorm is meer dan goed genoeg. Maar ik verwacht wel dat Wout nog progressie zal maken. Of hij zoveel progressie zal maken dat hij op hetzelfde niveau komt als Mathieu valt nog af te wachten. Dat zal de toekomst nog wel uitwijzen.Moet hij dan nog zoveel progressie maken?
Dat heeft alles met frisheid te maken. Een frisse Wout had op het rechte stuk net voor het opdraaien van de Paterberg nooit toegestaan dat er niet minder dan 3 renners tussen hem en Mathieu zouden gezeten hebben. Hij heeft net voor de bocht met veel risico's 2 van de 3 kunnen inhalen. De 3de wilde hij voorbij net na de bocht. Ik had de indruk dat hij eigenlijk gewoon in het gootje wilde blijven om op het wiel van Mathieu te raken, maar plots kwam Küng ertussen en besloot Wout om dan maar de kasseien op te gaan.Hij verliest voor de Paterberg enkele plaatsen omdat hij VDP voorbij gaat maar dan Kung voor hem wat inhoudt en daarna ingesloten wordt door Mohoric. VDP zit aan de goeie kant en kan gewoon doorschuiven. Dat heeft niks met frisheid te maken daar. Gewoon wat pech met de andere renners rond hem en het smalle baantje.
Ik weet niet of je zelf vaak fietst. Ik vind het een hemelsbreed verschil wanneer je in iemand wiel kan hangen of wanneer er 2 meter tussen mij en mijn voorganger is.Ja, het zou nog beter zijn om in het wiel van VDP op te draaien maar amper 1 renner tussen hun ging echt het verschil niet maken. Moest hij die 2m niet dicht krijgen aan het begin van de Paterberg had hij ook niet in het wiel kunnen blijven moest hij er vlak achter zitten. Beweren dat je op die positie te ver zit is lachwekkend.
In elk geval, indien het toch niet uitmaakt, waarom bleef Wout dan niet gewoon achter Küng hangen ? Waarom wilde hij er zo snel mogelijk voorbij ? Om de eenvoudige reden dat hij wist dat Mathieu daar ging aanvallen en dat hij in het wiel moest zitten. Wist hij dat 500 meter eerder niet ?