Voorjaar 2024

met 4 seconden op McNulty zit Jorgenson in een goeie positie voor eindwinst alleszins (wat niet wil zeggen dat hij het ook af maakt).
In 2022 was Jorgenson 20ste in de ronde van Frankrijk én McNulty was 19de. McNulty heeft in grote rondes ook al meer bewezen dan Jorgenson. En qua leeftijd schelen ze niet zo erg veel. OK an sich zegt dit niet veel. Maar ik wil maar zeggen dat McNulty gene pannenkoek is in het klimwerk.

Dus als Jorgenson dan denkt: Pfffttt die McNulty dat is maar een 'zwakke' concurrent, die rijd ik er morgen wél vlotjes af se! Ik blijf dat een rare redenering vinden. Voor het overige kan ik mij wel ergens vinden in uw redenering, maar in deze absoluut niet. Door 1x eens over te nemen had hij 5 secondjes extra gepakt hé. (En dan had Vlasov vermoedelijk nog steeds de rit gewonnen, al was het dan wel uiterst nipt geweest). Dat was dan toch gewoon een win-win zonder extra energie te verspelen?

Maar achteraf in het gemakkelijk praten natuurlijk. Ik heb inderdaad de indruk dat Jorgenson 'uw redenering' heeft gebruikt. Maar achteraf bezien was dat de 'foute' beslissing / redenering. ;) Zo'n zaken gebeuren nu éénmaal in de koers.

Laatst bewerkt:
Dikke zever sorry.. Hij is gewoonweg goed.
Het probleem is dat hij niet zeer veel beter is dan de concurrentie.
Vingegaard deed een gelijkaardige move en daar zat Ayusso al vrij snel over de limiet en kon hij solo verder.

Dat niemand ging overpakken is ook maar logisch natuurlijk.

Het probleem is dat hij niet zeer veel beter is dan de concurrentie.
Vingegaard deed een gelijkaardige move en daar zat Ayusso al vrij snel over de limiet en kon hij solo verder.

Dat niemand ging overpakken is ook maar logisch natuurlijk.
Denk idd dat een Vingegaard of Pogi vanaf het begin vd klim gewoon los van iedereen weg rijdt. Moest Remco eens niet gebaren naar de rest van 'doe ook eens iets' ?

Dat Vingegaard eens niet onnozel doet en gewoon start in LBL. Dan heb je al groten zowat daar.
Hij moet zijn aura van onoverwinnelijkheid behouden, zeker?
Heeft veel minder bewezen dan die andere drie in een monument en zolang die Tour voor hem aantrekkelijk blijft, gaan we de Deen niet snel in zeer goede vorm zien in zo'n koersen, vrees ik.
Een Waalse Pijl tussen de G4 zou wel eens leuk kunnen zijn.
Nooit gesnapt zulk walgelijk defensief koersgedrag.
G2-gedrag. Dat gaan we binnenkort nog vaker zien in onze koersen :laugh:.
Denk idd dat een Vingegaard of Pogi vanaf het begin vd klim gewoon los van iedereen weg rijdt. Moest Remco eens niet gebaren naar de rest van 'doe ook eens iets' ?
Dat gaat zich nog wreken in juli, mocht hij die ergernissen tentoonspreiden.
Ik apprecieer Remco enorm in alle aspecten en misschien haalt hij daar (daags) nadien ook energie uit, maar in de Tour gaat dat serieus tegenvallen, vrees ik.

Pedersen maakt weer indruk. Terwijl de rest in het zonnetje aan het trainen is kiest hij hier voor een hele andere aanpak.

Gelooft iemand hem nu als je hem hoort zeggen dat de ritzege boeiender is de eindzege en niet zelf gaat proberen?

Daar, hij gaat al. Niets enkel voor de ritzege hoor. Dit is zijn terrein. Als hij sterk genoeg is pakt hij vandaag de dubbel nog.

Ik zou misschien nog 1 klim wachten, dan krijgt je echt steile passages.

Daar, hij gaat al. Niets enkel voor de ritzege hoor. Dit is zijn terrein. Als hij sterk genoeg is pakt hij vandaag de dubbel nog.

Ik zou misschien nog 1 klim wachten, dan krijgt je echt steile passages.

Vind het ook wat vroeg. Zeker die laatste klim dikke 8% gemiddeld daar kan een goede Evenepoel ze gewoon in zijn eigen tempo kapot rijden. 36" is zoveel niet, zeker met nog bonis erbij.

Vind het ook wat vroeg. Zeker die laatste klim dikke 8% gemiddeld daar kan een goede Evenepoel ze gewoon in zijn eigen tempo kapot rijden. 36" is zoveel niet, zeker met nog bonis erbij.

Als hij de sterkste is pakt hij die 30 seconden (met boni's zal meer niet nodig zijn). Als je daar een gat hebt wordt dat snel groter. Maar de vraag is natuurlijk of hij echt sterker is dan Jorgensen, dit is zowat zijn koers van het jaar.

Kan ook gebeuren in een afdaling hé. Ik zou niet te veel risico's nemen, daarvoor is het seizoen nog te lang, maar Remco is toch een zeer degelijke daler geworden.

Tis vooral zuur dat hij net wat te veel naar Roglic heeft gekeken deze week terwijl die gewoon niet goed is.

Terug
Bovenaan