Voorjaar 2024

Iemand die de podcast van Stijn Vlaeminck van dpg media beluistert? De moeite waard? Wuyts en Boonen had ik opgegeven na vier afleveringen ofzo.

Maar deze gedurfde, gewaagde, ronduit edgy quote van Bakelants doet me twijfelen.

Kent Michel Wuyts het concept van de Gouden Klassiekers? Lecerf, Fisher-Black, Laurance, Gregoire, Pogacar? :')
En dan twijfelt em over van Aert hahaha
 
Doet mij denken aan de keer dat hij in een podcast (de Tribune?) liet vallen dat hij thuis een fiets had staan afgemonteerd met Campagnolo Dura-Ace 🫠
 
Bij het maken van de sporza-ploeg 2 dingen opgevallen:

  • Hirschi rijdt bijna alle voorjaarsklassiekers (met uitz. van het openingsweekend) en dat voor een eerste keer (heeft er al eens een paar gereden maar nooit samen). Een Hirschi in vorm kan heel veel punten pakken dus (maar de vraag is of hij in vorm is).
    Een interessante renner voor de wielermanager dus.

  • Lotto gaat zonder sprinter naar Kuurne (terwijl het daar toch vaak kantje boordje is en we altijd wel dicht in de buurt komen voor een sprint (met grote groep). Ik dacht dat ze een Menten daar wel eens zijn kans gingen durven laten gaan.
    Maar misschien logischer dat hij zijn titel wil verdedigen in le Samyn
 
  • Lotto gaat zonder sprinter naar Kuurne (terwijl het daar toch vaak kantje boordje is en we altijd wel dicht in de buurt komen voor een sprint (met grote groep). Ik dacht dat ze een Menten daar wel eens zijn kans gingen durven laten gaan.
    Maar misschien logischer dat hij zijn titel wil verdedigen in le Samyn

Taminiaux is een sprinter, natuurlijk niemand die kan winnen, maar die is niet trager dan Menten. Alleen, die zijn vorm lijkt niet echt goed dus betwijfel dat die er nog gaat bijzitten aan het einde. De Buyst natuurlijk ook niet traag na een zware wedstrijd. Kan overigens in de toekomst wel een probleem worden daar. Ze hebben daar eigenlijk maar 1 potentiele topspurter en dat is De Lie, en die heeft toch zijn problemen in vlakke sprints.
 
Taminiaux is een sprinter, natuurlijk niemand die kan winnen, maar die is niet trager dan Menten. Alleen, die zijn vorm lijkt niet echt goed dus betwijfel dat die er nog gaat bijzitten aan het einde. De Buyst natuurlijk ook niet traag na een zware wedstrijd. Kan overigens in de toekomst wel een probleem worden daar. Ze hebben daar eigenlijk maar 1 potentiele topspurter en dat is De Lie, en die heeft toch zijn problemen in vlakke sprints.

Ik snap zeker waarom ze De Lie niet opstellen.

En Tamineaux en De buyst zijn inderdaad zeker niet traag, maar Menten is in mijn ogen toch nog dat tikketje beter (niet superveel).
Maar is moeilijk te vergelijken want Tamnieaux en De buyst worden meer gebruikt als sprintaantrekkers.

Menten heeft voor zijn niveau, vorig jaar een prachtig voorjaar gereden. Zie hem ook nog een klein beetje progressie maken ten opzichte van vorig jaar. Dat hij in KBK wel kans had om met de juiste koerssituatie kans te maken om toch naar een podium sprinten of meer.

Want ik denk dat ook voor Lotto KBK nog altijd hoger staat dan Le Samyn.
Maar misschien verwachten ze dat er niets te doen zal zijn aan Visma en daar alles in het snot zullen rijden.
Om dan maar prijs te rijden in le Samyn.

We zullen zien..
 
Want ik denk dat ook voor Lotto KBK nog altijd hoger staat dan Le Samyn.

Ik ben ook wat verrast dat Menten Kuurne niet zou doen hoor, zeker aangezien De Lie Samyn doet (snap ik wel, voor hem staat dat waarschijnlijk boven Kuurne). Ik reageerde enkel op het "Lotto gaat zonder sprinter", zeker Taminiaux is dat toch wel. In tegenstelling tot wat de pers er vaak van maakt, is die zeker niet enkel als leadout aangetrokken, getuige het feit dat hij nauwelijks met De Lie samen zal rijden.

En inderdaad, Kuurne is gewoon heel sterk bezet, dat wordt sowieso heel moeilijk.

EDIT: @Obi Wan Kenobi Als ik Eenkhoorns reactie op Mentens' Strava goed interpreteer, lijkt het mij dat hij er wel zal bij zijn op zondag.
 
Laatst bewerkt:
En Tamineaux
want Tamnieaux

Ik ga hier geen rode kaarten blijven uitdelen eh man...
Lionel TaminIAUX

Lotto gaat met een ploeg naar daar die op voorhand al geklopt is. In een sprint zal De Buyst of Taminiaux het niet kunnen waarmaken hoor.
In extremis kan er altijd iemand meezitten zoals Segaert meezat met Remco op het BK. Maar daar kan je niet op rekenen.
 
Degenkolb de lachende derde?

Het voorjaarsprogramma van de jonge Morgado :help:.
Quasi alles bij ons en afsluiten met de Brabantse Pijl na G-W; RVV en P-R.
Hopelijk laten ze die gewoon zijn werk doen tot ca. 50km tot het einde en laat hij varen.
 
Wielerclub wattage is toch ook weer een niveau gezakt voor de echte wielerliefhebber. Zeker de helft is show en opvulling en doet er niet toe. Voor een podcast moet er daar geen live-publiek zitten en een liveband en iedere 5 min iemand die een waar/niet waar verhaal mag vertellen en dan geven ze niet eens de antwoorden op het einde van de aflevering. De Ruben is het gewoon vergeten.
 
Ze hebben toch wel de antwoorden gegeven? Ze moeten natuurlijk over iets lullen want veel koers was er nog niet. Maar die waar/niet waar verhalen mogen ze achterwege laten.
 
Van Gucht was het vergeten maar heeft de antwoorden nog na dat dwaze liedje gegeven. Wielerclub Wattage is meer een show voor een lokaal cultureel centrum geworden. Koersanalyse gaat daar altijd onderbroken worden door een flauwenonkelmop of weer een ander rubriekje. Soit, voor grondige analyse hebben we nog altijd Lanterne Rouge.
 
Ik heb het nog eens een kans gegeven, maar trok inderdaad niet veel. De rubriek met waar/niet waar verhaaltjes was in de eerste aflevering al een slecht idee en het is er niet beter op geworden. Ik had veel liever Extra Time Koers in plaats van dit flauw afkooksel.
 
Ik heb het nog eens een kans gegeven, maar trok inderdaad niet veel. De rubriek met waar/niet waar verhaaltjes was in de eerste aflevering al een slecht idee en het is er niet beter op geworden. Ik had veel liever Extra Time Koers in plaats van dit flauw afkooksel.
maar dit brengt geld op natuurlijk en Extra Time Koers niet (tenzij de tickets gratis worden weggegeven natuurlijk)
 
Ik heb het nog eens een kans gegeven, maar trok inderdaad niet veel. De rubriek met waar/niet waar verhaaltjes was in de eerste aflevering al een slecht idee en het is er niet beter op geworden. Ik had veel liever Extra Time Koers in plaats van dit flauw afkooksel.
Extra Time Koers was het toch ook niet. Bij de voetbal-tegenhanger werkt dat nog omdat daar met analisten wordt gewerkt en één wekelijkse gast.

Bij Extra Time Koers zaten er vaak 2 of zelfs 3 wekelijkse gasten, die soms dan nog niet echt welbespraakt waren. Dan werd het soms een Dirk De Wolf-show omdat dat de enige was die veel praatte.

Ach ja, tegenwoordig alternatieven genoeg zeker :)
 
De weersomstandigheden zijn voor de kijkers ook wel leuk morgen (volgens het kmi)

Waarschijnlijk wel droog (kans op een bui naar het einde toe) en vrij veel wind.
Vooral tegenwind tot in Geraardsbergen

Geen schuldgevoel om heel de namiddag in de zetel te hangen.

Ik hoop dat de op papier overmacht van Visma niet zo groot zal zijn als gedacht.
 
Beperkt programma voor VDP. Geen enkele ronde. Heeft natuurlijk wel al een drukke winter achter de rug.

Philipsen rijd wel een rond maar keert dan vreemd genoeg na Tirreno terug om hier Nokere te gaan rijden dat lijkt me dan ook weer te gek.

 
Terug
Bovenaan